Vialle LPI probleempje

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2017 17:43 #1106792 door V700 register
Vialle LPI probleempje is gemaakt door V700 register
ik rij een 242 met b230fk op LPI, nu schakelde deze soms niet van het benzine af als de LPI aanging, dus liep dan op 2 brandstoffen, (nouja liep, viel uit)
nu had ik van een ander LPG systeem nog wel een injector onderbreek relais liggen, deze sluit je aan tussen de benzine injectoren en de injector aansturing, ook zit hier een massa kabel aan en een 12V kabel.

dus deze in de auto gezet, werkt naar behoren. maar helaas moet ik hem nu handmatig inschakelen als hij overschakelt op gas. dus nu zoek ik in mijn kabelboom van de LPI een geschakelde 12v als de LPI aan gaat. dan kan ik deze aansluiten aan de onderbreek relais. maar ik kan helemaal geen 12v vinden in de kabelboom. dus mijn vraag, waar vindt ik in de LPI kabelboom een draadje die of 12v schakelt, of een massa schakelt.

alternatief is op de LPI injector 5v aansturing een relais maken die bij 5v schakelt, dan kan ik via dit relais weer 12v naar de onderbreekrelais sturen.

ik hoop dat hier kennis is over LPI vialle. want op het internet is maar weinig te vinden.

groeten jehannes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2017 00:43 #1438231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weinig kennis
Ik heb maar weinig kennis van lpg systemen, maar ik vermoed dat je systeem oorspronkelijk ook een onderbreek relais had, dat vermoedelijk defect is gegaan waardoor de benzinetoevoer niet meer wordt uitgeschakeld. Wat is er met dat originele relais gebeurd? Ik zou dat vervangen om het probleem op te lossen. Als je het op jouw manier wil doen zou je van dit relais de 12V aansturing kunnen nemen om je eigen relais aan te sluiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2017 09:34 #1438235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Originele relais
Het originele relais schakelt de benzine-injectoren niet uit, maar schakelt ze per set van twee in serie met een 100 Ohm weerstand. De stroom wordt dan zo laag, dat de injectoren niet meer worden geopend. De motor ECU registreert zo geen storing. Dat gebeurt trouwens aan de massa kant van de injectoren (ze zijn massa-geschakeld).
Het "verbreek" relais is massa-geschakeld vanuit de LPi-ECU, origneel een oranje-witte kabel vanaf pin 14.
De latere serie relais hebben een iets ander kleurenschema, dus ergens zit dan een overgang in je LPi kabelboom.

volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...20%2B%20aantek_1.pdf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2017 11:25 #1438243 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Zie bijlage
Zie de bijlage voor de schema's van de verschillende inbouwmogelijkheden.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2017 11:27 #1438244 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Iets betere kwaliteit
Volgens mij was de vorige niet echt leesbaar...dus hier een iets betere kwaliteit.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD