LPI installatie kuren bij lange rit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2016 14:43 #1105503 door V700 register
LPI installatie kuren bij lange rit is gemaakt door V700 register
Hoi allen,

Al enige tijd hapert mijn LPG-installatie ('97 LPT met Vialle twin tank)
- Paar seconden doorstarten nodig bij aantal uren stilstaan
- trillen/inhouden bij veel vermogen vragen (alsof een cilinder te weinig gas krijgt)
- sporadisch valt het vermogen helemaal weg tijdens cruise snelheid. Horten en stoten; koppeling intrappen leidt dan tot afslaan of onregelmatig laag stationair lopen. Overschakelen op benzine -> niks aan het handje. Paar minuten later kan ik weer verder op gas.

Pomp maakt normaal geluid (hoog/lag toerig). Vooral vanwege het eerste symptoom verdenk ik minstens de injectoren. Ik kan deze echter bijna nergens online te koop vinden. Waar zijn die dingen te koop?

Bedankt voor de reacties vast!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2016 15:53 #1428736 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Behalve
Behalve een injector lijkt mij het een omschakelrelais probleem, vooral omdat je aangeeft dat even naar benzine en dan weer op lpg de storing dan tijdelijke weg lijkt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2016 22:35 #1428893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trillen / inhouden op LPG
Beste Bouer,

Ik had het zelfde, alleen op lpg. Vooral bij 100-120 km/ uur bij rustig optrekken en heel eventjes bij 60 km/ uur. Het probleem is zo goed als weg na kleppen stellen, nieuw luchtfilter, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels en reinigen stroomverdeler. Ook een MBC ( 0,65) ingebouwd, in Vaassen.

De injectoren zijn niet vervangen : wanneer is dit te adviseren en welke neem je dan in een Volvo 940 uit 1997 ?

Ik lees ook vaak dat reinigen van het gasklephuis effectief is.

Aan de pomp zal het waarschijnlijk niet liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2016 09:32 #1429382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais vervangen
207350.1 vervangen door een nieuwe 207349.3, probleem van het inhouden is tot nu toe weg gebleven..
Dank Timen!

Keertje de injectoren nog vervangen, komt wel eens :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2016 17:22 #1429408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pb
Hallo Bouer,

Mocht je dit gaan doen doen kijk dan even naar de pb die ik je gestuurd heb.

Met vriendelijke groeten,

Roderick Plevier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2016 02:16 #1429413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas..
Ja Roderick, doe ik tzt!

Echter, ik heb te vroeg gejuicht :(
Het blijkt dat het haperen nog steeds voorkomt. Het gebeurt na langere tijd, ongeveer na 45-60 min rijden. Sputteren, totaal geen vermogen meer, bij koppeling intrappen slaat hij soms af, soms loopt hij nog even. Overschakelen op benzine is het direct weg, loopt dan prima.
Ik heb gisteren even wat uitgebreider kunnen testen, oa door naar de pomp te luisteren. Normaal schiet de pomp gelijk in de hoge toeren zodra je het gas hard intrapt. Als hij echter de kuren vertoont, doet hij dat niet! Het lijkt er dus op dat het haperen veroorzaakt wordt door een pomp die niet, of niet hard genoeg draait, na een uur rijden.

Vraag is nu, ligt dat aan de pomp, of aan de aansturing ervan? Iemand een idee of ik iets aan de aansturing kan meten of testen?
Zou het kunnen dat de electronica of de pomp zelf na een rit van 1uur te warm wordt, en daardoor gaat haperen?

Bedankt vast voor het meedenken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2016 09:48 #1429520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te warme luchtaanzuig?
Ik heb een vriend die met een 244 hetzelfde probleem had. Niet te vergelijken omdat hij een ouderwetse verdamper had. Maar zijn probleem doet me aan een mogelijke oplossing denken.
Bij hem was de luchtaanzuig achter de radiator. Bij een lange rit werd deze inlaat lucht te warm waardoor het gasmengsel niet meer klopte.
Het idee die ik net kreeg is dat - mogelijk - de klep in het luchtfilterhuis niet, of onvoldoende sluit bij warme motor.
Even de slang die warme lucht aanzuig bij de uitlaat verwijderen en de opening aan het luchtfilterhuis afplakken. Dit is makkelijk en snel te doen voordat je kosten gaat maken aan onderzoek en vervangingen.
Zeker geen garantie maar je weet maar nooit.......

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2016 12:14 #1429522 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Waar

@Okapi

Waar zou je die warme luchtslang kunnen vinden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2016 20:49 #1429527 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warme (niet gebakken) lucht
In het luchtfilterhuis zit een thermostaat die de temperatuur regelt van de inlaatlucht.
Bij een temperatuur van pak hem beet 20 graden, hoort die klep geen warme lucht toe te laten.
Vroeger, moest je zelf een klepje omzetten aan het begin en einde van de winter. Toen was het om te voorkomen dat de carburateur zou dichtvriezen.
Nu is het om de motor sneller op temperatuur te krijgen en, in extreme situaties, te voorkomen dat het gasklep vastvriest.
Deze thermostaat kan kapot zonder dat je het in de gaten hebt.
--> Welke motor heb je ? (zie bijgevoege knipsel)
Dan kan ik een knipsel maken van de juiste opstelling vanuit het onderdelenboek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2016 09:42 #1429559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hè?
Nooit geweten. Moet toch binnenkort onder de motorkap kijken, zal dat ding eens opzoeken. Hoe ziet het er ongeveer uit en waar zit het t.o.v. de LMM?
Zo leer ik nog eens wat...

Dank voor het delen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC