LPI drukregelaar afsluiter lekt?

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
13-05-2016 22:47 #1105391 door LJ
Heren, even een vraag betreffende de Vialle G3 installatie in mijn 940 van 1997. Ik ben bezig met een blokwissel en nu heb ik de gasleidingen op de lpi drukregelaar losgehaald en nu ruik ik continu een gaslucht, als je goed luistert hoor je ook heel iets gesis. Het lijkt er op de de regelaar en dus de afsluiter in de drukregelaar lekt. Dit hoort niet neem ik aan. Zit het probleem 'm dan in de regelaar? En er zit toch ook een afsluiter in de tank? Heb ik dan nu twee lekke afsluiters?

Op de regelaar staat overigens Vialla type no CU 01.

1800S '67

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2016 18:14 #1428258 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Bij de tank
Bij de tank zit een afsluiter die open gaat wanneer de contactsleutel wordt omgedraaid.
Regelaar/verdeelblok CU01 heeft ook een elek. klep die gaat ook open wanneer er spanning op komt. Wanneer je gesis hoort bij het verdeelblok kan alleen het vloeibare gas uit de leiding tot de tankafsluiter doorstromen. Dat beide niet goed sluiten kan voor komen. Wanneer het gas doorstroomt moet je haast ook wel een lekkende injector hebben.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
20-05-2016 10:45 #1428369 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Nou, hij gaat lekker. Ook nog
Nou, hij gaat lekker. Ook nog even de leiding van de tank af op het verdeelblok losgehad, maar dan blijft het er uit spuiten. Zouden dan echt beide afsluiters lek zijn?? Accu is uit de auto overigens, maar dat moet niet uit maken lijkt mij.

1800S '67

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2016 12:20 #1428371 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Tankafsluiter
Ook de tankafsluiter is een elektro-magnetische klep. Normaal is 12 Volt spanning, klep open. Geen spanning klep dicht. Dus beide afsluiters blijven open staan.
Hoe vol zit de tank? Afblazen of leegrijden, andere tank monteren? Wat kun je anders?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2016 13:08 #1428373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoelang?
Het duurt best wel even voordat de leiding leeg is. 1 ltr vloeibaar LPG geeft zo'n 200 ltr damp.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2016 14:49 #1428375 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Wanneer
Wanneer is de leiding "leeg"?
Wanneer je 1 van de bougies voorzichtig wat lost dan en daarna wat verder draait is de ringleiding binnen een minuut leeg.
Draai je de nippel bij de tankafsluiter wat los dan is de aan-en aanvoerleiding tot aan het verdeelblok zeker in 5 min leeg!

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-05-2016 10:23 #1428486 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Dat klinkt aannemelijk. Als
Dat klinkt aannemelijk. Als volgende week ergens de auto weer in elkaar zit kom ik er vanzelf achter. Als de tank helemaal leeg is (dat was ie niet namelijk) heb ik een dubbel probleem.

1800S '67

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2016 13:46 #1428487 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Correctie
Ik bedoelde natuurlijk banjobout i.p.v. bougies

Wanneer is de leiding "leeg"?
Wanneer je 1 van de banjobouten voorzichtig wat lost dan en daarna wat verder draait is de ringleiding binnen een minuut leeg.
Draai je de nippel bij de tankafsluiter wat los dan is de aan-en aanvoerleiding tot aan het verdeelblok zeker in 5 min leeg!

Lidno 940 Zo gemakkelijk te onthouden, doe mijn 940 natuurlijk nooit meer weg!

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-06-2016 09:54 #1428556 door LJ
Beantwoord door LJ in topic De auto loopt weer en de tank
De auto loopt weer en de tank is gelukkig niet leeg. De afsluiter op de tank is dus iniedergeval goed. De afsluiter in de motorruimte op de drukregelaar heb ik uit elkaar gehad en schoon gemaakt en die lijkt het ook goed te doen (een van de banjobouten iets opgelost met de auto op contact). Hopelijk blijft dit zo.

1800S '67

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC