Mijn 940 heeft een humeur op LPG
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2016 11:26 #1105130
door V700 register
Mijn 940 heeft een humeur op LPG is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Toch maar even een topic over mijn lpg.
In oktober is een van de injectoren van Vialle LPi systeem vervangen door mijn garage. Dit naar aanleiding van een steeds erger wordend gestotter op LPG. Daarvoor, vlak na aanschaf is trouwens het omschakel relais (zwart ding in de motorruimte, voor de passagier zeg maar?) vervangen. Oh, en de injectorbusjes zijn ook vervangen.
Na deze ingreep reed de wagen weer heerlijk!
Sinds eind december is het langzaam weer begonnen en het lijkt erger te worden. Soms doet de auto het prima, soms moet ik op benzine rijden zo enorm houdt hij in.
Ga ik al mijn injectoren zien overlijden en kan ik ze beter allemaal vervangen? Of is er nog een andere mogelijkheid?
Toch maar even een topic over mijn lpg.
In oktober is een van de injectoren van Vialle LPi systeem vervangen door mijn garage. Dit naar aanleiding van een steeds erger wordend gestotter op LPG. Daarvoor, vlak na aanschaf is trouwens het omschakel relais (zwart ding in de motorruimte, voor de passagier zeg maar?) vervangen. Oh, en de injectorbusjes zijn ook vervangen.
Na deze ingreep reed de wagen weer heerlijk!
Sinds eind december is het langzaam weer begonnen en het lijkt erger te worden. Soms doet de auto het prima, soms moet ik op benzine rijden zo enorm houdt hij in.
Ga ik al mijn injectoren zien overlijden en kan ik ze beter allemaal vervangen? Of is er nog een andere mogelijkheid?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2016 14:12 #1426748
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic injectoren of intankpomp
Ik zou de 3 oude injectoren die er nog inzitten laten testen en als die goed zijn dan verdenk ik de intankpomp. Maakt die veel herrie tijdens het rijden en met name tijdens het accelereren. Ik heb een 940 en een s90 op Vialle LPI gehad en daar waren de intankpompen het probleem. Begon de auto ook vreselijk te bokken.
Succes, Jan
Succes, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2016 15:13 #1426856
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks!
Dank voor je reactie!
De afgelopen 2 dagen heb ik met de klep in de achterbak los gereden zodat ik de pomp goed kan horen.
Hij maakt geen gekke geluiden en wisselt netjes van snelheid als je meer vermogen vraagt.
Dus ik verdenk de injectors steeds meer. Je hebt het over het testen van de oude injectoren, hoe doe je zoiets?
De afgelopen 2 dagen heb ik met de klep in de achterbak los gereden zodat ik de pomp goed kan horen.
Hij maakt geen gekke geluiden en wisselt netjes van snelheid als je meer vermogen vraagt.
Dus ik verdenk de injectors steeds meer. Je hebt het over het testen van de oude injectoren, hoe doe je zoiets?
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2016 16:14 #1426857
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gasinbouwer
Een gasinbouwer die dat soort installaties verkoopt, heeft de juiste apparatuur om de injectors te testen. Daarvoor moeten ze wel uitgebouwd worden. Het is even gedoe maar als je daarna weer een goed op gas lopende auto hebt, ben je het snel weer vergeten.
Succes, Jan.
Succes, Jan.
Moderators: Jerry Stam