Kit en injectoren | Welke kit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2015 10:36 #1104290
door V700 register
Kit en injectoren | Welke kit is gemaakt door V700 register
Op het dorp hebben ze een lekkende injector met kit luchtdicht gemaakt. Ik had gevraagd om elastische maar vol trots hadden ze er harde kit op gesmeerd. Motor liep als een zonnetje, dat wel.
Maar 1000 kilometer later is het al weer foute boel. Zagen en gaslucht. Omdat het met een koude motor moet gebeuren wil ik het volgende week zelf maar gaan doen.
De ham vraag: Welke kit moet ik daarvoor halen?
Bedankt!
(Een aangepast inlaatspruitstuk staat op het verlanglijstje. Dat voor een paar maanden hoopvol het "to do" lijst genoemd werd. Ach ja
)
Maar 1000 kilometer later is het al weer foute boel. Zagen en gaslucht. Omdat het met een koude motor moet gebeuren wil ik het volgende week zelf maar gaan doen.
De ham vraag: Welke kit moet ik daarvoor halen?
Bedankt!
(Een aangepast inlaatspruitstuk staat op het verlanglijstje. Dat voor een paar maanden hoopvol het "to do" lijst genoemd werd. Ach ja

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2015 11:40 #1421128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik het goed heb, gaat om LPI en dan specifiek de zittingen (en niet de injectoren zelf). Als de zittingen los zitten kun je dat mi niet met elastische kit oplossen maar moet je iets gebruiken dat hard en sterk is. Het gewicht van de injectoren en de druk van de slangen oefenen toch wat kracht uit waardoor elastische kit geen goede verbinding en afdichting geeft. Iets als expoy-lijm lijkt me een goed product.
Als de lekkage elders vandaan komt dan zou ik daar O-ringen vervangen en niet gaan prutsen met elastische kit.
Als de lekkage elders vandaan komt dan zou ik daar O-ringen vervangen en niet gaan prutsen met elastische kit.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2015 11:46 #1421129
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Sika 292i
Het is natuurlijk ook waar wat in de vorige post staat, er is steeds een wiebelwabbel belasting op dat spul. Alles met flexibele kit is een tijdelijke oplossing.
Denk dat je met Sikaflex 292i het beste uit bent en het langste houd als tijdelijke oplossing. Is maritieme kit voor naden die onder een dynamische belasting staan.
Denk dat je met Sikaflex 292i het beste uit bent en het langste houd als tijdelijke oplossing. Is maritieme kit voor naden die onder een dynamische belasting staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2015 12:05 #1421131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tis
Tis de vraag wat je nu wil. Normaal gesproken zijn die zittingen in het spruitstuk geklonken. Nu zitten ze klaarblijkelijk los.
Wil je "iets" gebruiken om de afdichting tussen zitting en spruitstuk te verbeteren (maar doe je niets aan de mechanische verbinding tussen zitting en spruitstuk) of probeer je de zitting weer muurvast in het spruitstuk te krijgen?
Het eerste heeft m.i. weinig zin, de zitting zal steeds losser gaan zitten en de afdichting zal steeds opnieuw gaan lekken. Beter is daarom denk ik de zitting weer goed vast in het spruitstuk te krijgen, bijv. met een hele sterke epoxy-lijm. Als je dit ruim aanbrengt om de buitenkant van de zitting dan kun je die daarmee ook weer gasdicht maken.
Wil je "iets" gebruiken om de afdichting tussen zitting en spruitstuk te verbeteren (maar doe je niets aan de mechanische verbinding tussen zitting en spruitstuk) of probeer je de zitting weer muurvast in het spruitstuk te krijgen?
Het eerste heeft m.i. weinig zin, de zitting zal steeds losser gaan zitten en de afdichting zal steeds opnieuw gaan lekken. Beter is daarom denk ik de zitting weer goed vast in het spruitstuk te krijgen, bijv. met een hele sterke epoxy-lijm. Als je dit ruim aanbrengt om de buitenkant van de zitting dan kun je die daarmee ook weer gasdicht maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2015 13:03 #1421198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Epoxy is your friend.
Ik heb de injectoren zelf vastgezet met 2 componenten epoxy van Bison 3 jaar geleden, zitten nog steeds muurvast en geen breukje te vinden. Zaak is dat je het uitlaatspruitstuk er volledig afhaald, alles goed schoonmaakt met remmenreiniger dus echt vetvrij maken en alu licht opschuren rond de randen van de zittingen. Daarna absoluut 24 uur laten drogen en je hebt daar nooit meer lekkage. Voordeel is dat deze epoxy grijs is en dan ook niet opvalt.
Alles wordt bij mij af en toe bloedheet onder de motorkap vanwege tuning maar heeft geen enkel effect op de epoxy. Flexibele kit heeft helaas geen nut.
Alles wordt bij mij af en toe bloedheet onder de motorkap vanwege tuning maar heeft geen enkel effect op de epoxy. Flexibele kit heeft helaas geen nut.
Moderators: Jerry Stam