Rood en groen ledje op vialle schakelaar branden niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2015 22:25 #1104209
door V700 register
Rood en groen ledje op vialle schakelaar branden niet is gemaakt door V700 register
Ha volvo-vrienden,
Toen ik vanmiddag mijn auto starte, branden op de vialle schakelaar zowel het groene als het rode led-lampje niet. De auto rijdt gewoon op benzine, maar is niet over te schakelen op lpg door het indrukken van het knopje op de schakelaar. Dat is best jammer omdat ik liever op het goedkope lpg rij dan op de dure benzine.
Ik heb de vier zekeringen al nagekeken, maar die zien er gewoon goed uit. Wat extra info: ik heb de lpi-installatie in 2008 laten inbouwen bij een erkend installatiebedrijf. De installatie heeft, op een kapotte lpi-pomp na, altijd goed gefunctioneerd.
Heeft er iemand een oplossing voor dit fenomeen?
Groeten,
Steef
Toen ik vanmiddag mijn auto starte, branden op de vialle schakelaar zowel het groene als het rode led-lampje niet. De auto rijdt gewoon op benzine, maar is niet over te schakelen op lpg door het indrukken van het knopje op de schakelaar. Dat is best jammer omdat ik liever op het goedkope lpg rij dan op de dure benzine.
Ik heb de vier zekeringen al nagekeken, maar die zien er gewoon goed uit. Wat extra info: ik heb de lpi-installatie in 2008 laten inbouwen bij een erkend installatiebedrijf. De installatie heeft, op een kapotte lpi-pomp na, altijd goed gefunctioneerd.
Heeft er iemand een oplossing voor dit fenomeen?
Groeten,
Steef
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2015 22:55 #1420523
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Vermoedelijk de LPI- computer
Vermoedelijk de LPI- computer deze zet normaal het licht eerst knipperend op groen en bij het omschakelen daarna op groen.
Het omschakelrelais verdenk ik in eerste instantie niet
Het omschakelrelais verdenk ik in eerste instantie niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2015 23:36 #1420524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ineens?
Ha timen,
Kan dat zo ineens gebeuren? Gisteren en eergisteren heb ik op de terugweg van mijn vakantie in Italië geen enkel probleem gehad. Vanmorgen heb ik mijn auto lekker gewassen, zowel van buiten als onder de motorkap. Kan dat laatste van invloed zijn (water, schoonmaak middel etc)?
Groeten,
Steef
Kan dat zo ineens gebeuren? Gisteren en eergisteren heb ik op de terugweg van mijn vakantie in Italië geen enkel probleem gehad. Vanmorgen heb ik mijn auto lekker gewassen, zowel van buiten als onder de motorkap. Kan dat laatste van invloed zijn (water, schoonmaak middel etc)?
Groeten,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2015 13:54 #1420535
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat is toch niet helemaal "ineens", als je de boel nat hebt gespoten onder de motorkap? Ik zou de stekker onder de LPG computer controleren, of daar geen water in staat.
In het algemeen zie ik het voordeel nog niet zo van het nat schoonmaken van de motorruimte, als het niet is om de bron van een lekkage te vinden. Wat je een voordeel kunt noemen is dat je (qua conditie) dubieuze onderdelen versneld een storing laat veroorzaken om die daarna te vervangen. Een beetje vettig vind ik niet erg (t moet geen druipend en donker hol zijn) en zonder schoonmaken vallen evt lekkages ook wel op (kun je daarna gaan schoonmaken). Als ik een belangrijk voordeel over het hoofd zie leer ik graag bij.
In het algemeen zie ik het voordeel nog niet zo van het nat schoonmaken van de motorruimte, als het niet is om de bron van een lekkage te vinden. Wat je een voordeel kunt noemen is dat je (qua conditie) dubieuze onderdelen versneld een storing laat veroorzaken om die daarna te vervangen. Een beetje vettig vind ik niet erg (t moet geen druipend en donker hol zijn) en zonder schoonmaken vallen evt lekkages ook wel op (kun je daarna gaan schoonmaken). Als ik een belangrijk voordeel over het hoofd zie leer ik graag bij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2015 13:54 #1420536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat is toch niet helemaal "ineens", als je de boel nat hebt gespoten onder de motorkap? Ik zou de stekker onder de LPG computer controleren, of daar geen water in staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2015 21:53 #1420543
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen, je had gelijk....
...vandaag de ANWB moeten bellen omdat er niet met mijn auto te rijden was. Conclusie: de gascomputer heeft de geest gegeven.
Dus.....ik heb je een mailtje gestuurd ivm een werkende gascomputer.
Groeten,
Steef.
Dus.....ik heb je een mailtje gestuurd ivm een werkende gascomputer.
Groeten,
Steef.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2015 21:58 #1420544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk,
Henk,
De ANWB-man die vaststelde dat de gascomputer als gevolg van corrosie waarschijnlijk "overleden".was, vertelde me dat het afspuiten van gisteren zeker niet de oorzaak was. Zeer waarschijnlijk is de corrosie over langere tijd ontstaan.
Daarnaast, ik vind het prettig om ook onder de motorkap een schone auto te hebben. Je vindt mij misschien een neuroot, maar ieder z''n afwijking, toch?
Groeten,
Steef
De ANWB-man die vaststelde dat de gascomputer als gevolg van corrosie waarschijnlijk "overleden".was, vertelde me dat het afspuiten van gisteren zeker niet de oorzaak was. Zeer waarschijnlijk is de corrosie over langere tijd ontstaan.
Daarnaast, ik vind het prettig om ook onder de motorkap een schone auto te hebben. Je vindt mij misschien een neuroot, maar ieder z''n afwijking, toch?
Groeten,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2015 22:58 #1420546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar vettigheid zit roest het
Waar vettigheid zit roest het ook niet. Laat de motorruimte daarom altijd lekker vettig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2015 08:28 #1420548
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vijfde zekering?!
Laat ik nou al jaren menen te weten dat er een 5e zekering zit voor de gas installatie?! Die loopt van de "bestuurders-"koplamp naar het schutbord, vlak naast het spatbord. Zit een zwevende zekering in. Als die uitvalt valt alles in een keer uit.
Is dat dan een BG-special?
Succes!
Is dat dan een BG-special?
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2015 08:31 #1420549
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Steef
Steef, ik vind je geen neuroot hoor, wees gerust. De boel schoonhouden en netjes houden is natuurlijk een goed streven en er zijn meer mensen die het doen hoor. Ik was benieuwd naar een reden die ik nog niet herkend heb. In ieder geval mooi dat de computer niet door het schoonspuiten is overleden.
Waar zit de corrosie?
Waar zit de corrosie?
Moderators: Jerry Stam