Slecht/lang starten

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-07-2015 11:06 #1104168 door LJ
Slecht/lang starten is gemaakt door LJ
Het niet starten is nu opgelost doordat ik het alarm uit de auto gesloopt heb, nu het volgende puntje van aandacht. Als de auto (LPG G3) koud is dan duurt het relatief lang voordat ie start, maar als de motor warm is dan loopt ie meteen. En verder heb ik soms op de snelweg als ik in lage toeren rijd en dan volgas geef dan wil de auto nog wel eens stotteren. Ik heb het idee dat dit 2 verschillende problemen zijn. Het lange starten, zou dat komen door lekke LPG injectors? Is dit ook te zien of te controleren? Het stotteren op hoge snelheid in lage toeren zou misschien een LPG tank pomp kunnen zijn?

1800S '67

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 12:22 #1420250 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat voor auto en wat voor LPG installatie? Ik houd het niet voor iedereen bij.

Lekkende LPG injectoren kunnen wel leiden tot langer starten. Als je volgas probeert te starten zou hij sneller aan moeten slaan (de LPG damp wordt sneller door de motor uit het inlaatspruitstuk gepompt).

Ik weet niet precies bij hoeveel toeren/vermogen van de motor de pomp in de tank overschakelt naar het hogere toerental. Je zou de bedrading daarvoor even kunnen controleren in de appendagekast op de tank. Evt. verdachte kan misschien het relais voor de pomp nog zijn. Maar dat is een wilde gok. Dat is een gewoon relais, is niet zo duur.

• Peter Kagenaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 13:28 #1420252 door Peter Kagenaar
Beantwoord door Peter Kagenaar in topic Lekkende injectoren.
Ik heb ook lekkende injectoren gehad. Hier kom je vrij makkelijk achter door als de auto een dag stil heeft gestaan de bougies er stuk voor stuk eruit te draaien. De gasdampen ruik je meteen.

Peter.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-07-2015 14:08 #1420255 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Het gaat om een 940 lpt van
Het gaat om een 940 lpt van 1997 met volgens mij een lpi vialle systeem.

Wat betreft het controleren van de lpg injectors, moet je als de auto een tijdje heeft stilgestaan alle bougies er uit draaien of 1 voor 1?

1800S '67

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-07-2015 17:28 #1420262 door LJ
Beantwoord door LJ in topic En nog een vraag, staat er
En nog een vraag, staat er altijd lpg achter de injector? Zit er niet ergens nog een afsluitklep tussen als de motor uit staat? Bijvoorbeeld in de tank of drukregelaar?

1800S '67

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 18:05 #1420264 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Jaqel
Jawel, er zitten kleppen tussen maar er zal altijd "restdruk" op de leidingen bij de injectoren staan. Als je de leiding losdraait zal het goed gaan sissen maar je tank loopt niet leeg.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 18:46 #1420266 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je vertrouwt er dan wel op dat al die afsluiters 100% dicht zijn.

Ik heb het wel eens gedaan, niet gehinderd door kennis, maar ik zou het niet zo snel weer doen. Sowieso moet je goed oppassen dat je geen verdampend LPG op je handen/lichaam krijgt, door bevriezing kun je lelijke wonden krijgen. Bovendien heb je wel een beetje een probleem als de LPG blijft stromen totdat je tank leeg is.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-07-2015 19:07 #1420269 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Waar zitten die afsluiters
Waar zitten die afsluiters precies?

Ik heb net even de bougies er 1 voor 1 uitgeschroefd en ik heb het idee dat ik wel een lpg lucht rook, maar heel sterk is het niet. Bougies er weer ingeschroefd en gestart, maar ik moest nog steeds lang starten. Ook met volgas starten maakt niet dat de motor sneller start.

Overigens vond ik enkele stekkers welke aardig gecorrodeerd waren op de injectors, drukregelaar en het omschakelrelais (ik denk tenminste dat het het omschakerelais is, net achter de lpg computer). Dus die maar evengoed schoongemaakt.

Verder heb ik de tank ook nog even bekeken. Ik hoor de pomp wel lopen, al 'snuistert' (tsja, hoe zeg je dat..) de pomp wel een beetje. Ik kreeg ook een beetje kippenvel van die kroonsteentjes, lijkt me niet helemaal de bedoeling.. Waar zit overigens de pomp precies? En wat is die aluminium kleurige cilinder aan de zijkant?

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2015 19:32 #1420273 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik denk dat het relais dat je omschrijft het relais voor de pomp is. Is dat een relais dat je uit de voet kunt trekken? Wat het omschakelrelais wordt genoemd (ik blijf benzine-onderbreekrelais een betere omschrijving vinden) zit meestal onder de bobine.

Die afsluiters zitten als ik het goed heb in/op de tank en wellicht ook nog op het koppelblok.

Die kroonsteentjes zijn inderdaad niet helemaal zoals het hoort. De pomp zit in de tank, ik vermoed onder een deksel dat er op gebout zit. Waar die cilinder voor is weet ik niet. Dat de pomp iets geluid maakt is niet zo erg.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC