Haperende LPi-injector

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2015 12:11 #1103499 door V700 register
Haperende LPi-injector is gemaakt door V700 register
Af en toe draait de motor op drie poten, schakel ik terug naar benzine dan loopt alles weer normaal. Terug naar gas, weer af en toe opm drie poten. Kan natuurlijk nog steeds de ontsteking zijn, maar ik denk dat dit toch wel toe te schrijven is aan een haperende LPi-injector. De motor draait "regelmatig onregelmatig", dus echt één cilinder die niet meedoet. Alle LPi injectoren worden toch gelijktijdig aangestuurd vanuit één centraal punt?
Omdat het eerst vooral bij filerijden in de regen gebeurde, later ook gewoon na enige tijd rijden in de regen, heb ik eerst maar eens bougie / bobinekabels vervangen, maar geen verbetering. Rotor en verdeelkap waren recent al vervangen. Sinds kort komt het op drie poten lopen voor bij lauwe motor, na opwarmen geen last meer. Ik ga van het weekeinde eerst maar eens de connectoren op de injectoren controleren, maar klinkt dit iemand bekend in de oren? Het lijkt enigszins temperatuur- en vochtafhankelijk.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2015 07:22 #1416808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
idd een LPi injector zijn, maar de omschakelrelais (van benzine naar gas) zijn ook altijd berucht en gaan vaak defect.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2015 09:25 #1416811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je zou misschien ook nog aan een (gebroken) uitstroompijpje kunnen denken, die brengt de LPG van injector echt het spruitstuk in. Wat voor verschijnselen er ontstaan als er eentje stuk is weet ik niet precies, maar op 3 poten lopen zou wellicht kunnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2015 09:35 #1416812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omschakelrelais
Vergeten te melden, maar dat relais heb ik als eerste vervangen. Maar als dat relais hapert, dan begint de motor veel meer te bokken; dit is echt mooi regelmatig op drie poten. Komt ook maar af en toe voor, maar vocht lijkt wel invloed te hebben, net als wat langer stationair draaien in een file. Een afgebroken uitstroompijpje brengt mij op het idee dat de injector het vocht in de lucht wel eens zou kunnen bevriezen. Zou dat kunnen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2015 12:12 #1417016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controleer even de stekkers
Controleer even de stekkers op de injectoren, lijkt dat er eentje niet helemaal goed op zit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2015 16:23 #1417050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Bedankt voor het meedenken, maar ik ben inmiddels alweer een stapje verder. Het was de laatste tijd vooral droog, dus geen haperingen. Met de zware regen van de laatste dagen was het meteen weer bal en kwam ik er achter dat de motor op benzine weliswaar beter, maar niet helemaal goed loopt. Ik denk daarom niet langer meer aan het gassysteem, maar toch aan de ontsteking. Kabels zijn onlangs vervangen, rotor / kap zitten er 10K in. Als de zon weer schijnt, ga ik eerst de verdeelkap maar eens goed bekijken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2015 14:34 #1417244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdeelkap
Dit draadje hoort eigenlijk niet meer in de LPG hoek, omdat is gebleken dat de storing ook op benzine voorkomt. Weliswaar wat minder, maar dat komt denk ik doordat LPG een 20% sterkere vonk vraagt.
Vandaag de verdeelkap bekeken. Zit er nauwelijks 10K km op en zag er op zich dus nog goed uit. Behalve een raar slijtagepatroon op de aanlegvlakken. Het was niet opgevallen door de zwarte kunststof kap, maar achteraf vermoed ik dat de kap niet helemaal recht gemonteerd was. Eén boutje zat niet erg vast en met even terugplaatsen zonder kunstofkap merkte ik dat je de kap makkelijk zo kon monteren dat die aan één kant ietsjes kiert. Zou dat de oorzaak van onregelmatig lopen met vocht en file kunnen zijn geweest? Ik heb een oude kap gemonteerd en we gaan het zien de komende tijd (al blijft het deze week gelukkig droog...)
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC