Volvo 940'96 - Nieuwe LPG installatie inhouden+ stotteren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2015 19:45 #1103396
door V700 register
Volvo 940'96 - Nieuwe LPG installatie inhouden+ stotteren is gemaakt door V700 register
Beste Forumleden
Begin vorige week heb ik een LPI installatie laten inbouwen in mijn Volvo 940 van het jaar 1996 met B230FK. (120000km)
Het probleem dat ik heb is dat mijn volvo inhoudt + stottert bij gas geven (vooral in 3de). Zeker niet aangenaam om met te rijden
.
De LPI installatie is van AEB met valtec injectoren type 30.
Ik heb reeds de bougiekabels + bougies vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem.
De auto rijdt super op benzine, zou enkel eens laag in toeren durven gaan bij stationair.
Ik heb reeds naar mijn volvo garagist geweest en hij zegt dat alles ok is en dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de LPG installatie ligt.
De LPG installateur heeft geen ervaring met Volvo's, wel met Amerikaanse wagens.
Hij denkt dat er eventueel een AEB124 (injector emulator) zou moeten gemonteerd worden doordat er wss slechte signalen binnenkomen...
Eventueel wil hij de injectoren ook nog vervangen maar hij vroeg eens als ik het hier eens op dit forum wou navragen?
Zijn er zaken die we nog eens kunnen controleren?
Hebben jullie ervaring met dit type installatie? Wat gebruiken jullie?
Alvast bedankt
Groeten
Sam
Begin vorige week heb ik een LPI installatie laten inbouwen in mijn Volvo 940 van het jaar 1996 met B230FK. (120000km)
Het probleem dat ik heb is dat mijn volvo inhoudt + stottert bij gas geven (vooral in 3de). Zeker niet aangenaam om met te rijden

De LPI installatie is van AEB met valtec injectoren type 30.
Ik heb reeds de bougiekabels + bougies vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem.
De auto rijdt super op benzine, zou enkel eens laag in toeren durven gaan bij stationair.
Ik heb reeds naar mijn volvo garagist geweest en hij zegt dat alles ok is en dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de LPG installatie ligt.
De LPG installateur heeft geen ervaring met Volvo's, wel met Amerikaanse wagens.
Hij denkt dat er eventueel een AEB124 (injector emulator) zou moeten gemonteerd worden doordat er wss slechte signalen binnenkomen...
Eventueel wil hij de injectoren ook nog vervangen maar hij vroeg eens als ik het hier eens op dit forum wou navragen?
Zijn er zaken die we nog eens kunnen controleren?
Hebben jullie ervaring met dit type installatie? Wat gebruiken jullie?
Alvast bedankt
Groeten
Sam
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2015 19:56 #1416420
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tweedehands installatie?
Betreft het een tweedehands installatie ouzo? Zoniet dan is het zeker niet jou probleem lijkt mij, maar dat van de installateur.
Laat je niet gek maken, dat moet echt de installateur voor je oplossen.
Groet, Michiel
Laat je niet gek maken, dat moet echt de installateur voor je oplossen.
Groet, Michiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2015 20:00 #1416421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
Als het een nieuwe installatie is, de zeer recent is ingebouwd, lijkt het me dat het aan de inbouwer is het op te lossen. Argument is dat hij op benzine goed liep en nu ook goed loopt (als ik het goed begrijp).
Ik heb nog nooit van dit merk/deze installatie gehoord, ook niet hier op de site. Volgens mij is er hier geen ervaring mee, tenzij iemand die als LPG inbouwer dit eens is tegengekomen.
Installatie is geschikt voor turbomotoren?
Ik heb nog nooit van dit merk/deze installatie gehoord, ook niet hier op de site. Volgens mij is er hier geen ervaring mee, tenzij iemand die als LPG inbouwer dit eens is tegengekomen.
Installatie is geschikt voor turbomotoren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2015 20:08 #1416422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dit is een nieuwe
Ja dit is een nieuwe installatie. Hij zal deze auto zeker in orde moeten krijgen. Dit is ook zijn bedoeling maar ik vraag het toch graag eens hier na. Morgenmiddag belt hij mij terug op omdat hij ook nog eens ging navragen bij andere lpg installateur waar hij veel samen mee werkt.
@ Henk. Auto rijdt nog steeds super op benzine
Ja installatie is geschikt voor turbomotoren.
Ik hou jullie op de hoogte
Sam
@ Henk. Auto rijdt nog steeds super op benzine
Ja installatie is geschikt voor turbomotoren.
Ik hou jullie op de hoogte
Sam
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2015 20:43 #1416427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze
Bij deze motoren krijgen alle 4 de injectoren op hetzelfde tijdstip een signaal om wat brandstof in te spuiten, eenmaal per krukasomwenteling (dus tweemaal per 4 taktcyclus). Het is dus geen sequentiele inspuiting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 11:41 #1416443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op LPG wordt de boel
Op LPG wordt de boel aanmerkelijk gevoeliger voor zaken als vervuiling.
Toen ik LPG had laten inbouwen was er boven de 110 km/h niet mee te rijden.
Ik heb toen het gasklephuis en de CIS klep schoongemaakt en alles was opgelost.
Op gegeven moment kwam dat toch weer terug en nu maak ik elke 4 beurten dus om de 60.000 km die dingen schoon en nooit geen problemen meer.
Is trouwens een klusje dat goed zelf te doen is.
Toen ik LPG had laten inbouwen was er boven de 110 km/h niet mee te rijden.
Ik heb toen het gasklephuis en de CIS klep schoongemaakt en alles was opgelost.
Op gegeven moment kwam dat toch weer terug en nu maak ik elke 4 beurten dus om de 60.000 km die dingen schoon en nooit geen problemen meer.
Is trouwens een klusje dat goed zelf te doen is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2015 11:48 #1416446
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Henk: Dit zal het probleem
@ Henk: Dit zal het probleem zijn doordat de installatie nu sequentieel staat ingesteld. Mijn garagist belde hiervoor nog gisterenavond om te zeggen dat dit wss de oorzaak is.
@ Jan: Ik zal deze reinigen dit weekend. Kan enkel maar positieve gevolgen hebben. (Had met mijn 740 op lpg daar soms ook problemen mee)
@ Jan: Ik zal deze reinigen dit weekend. Kan enkel maar positieve gevolgen hebben. (Had met mijn 740 op lpg daar soms ook problemen mee)
Moderators: Jerry Stam