niet meer stationair op gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2014 13:58 #1102897 door V700 register
niet meer stationair op gas is gemaakt door V700 register
Beste mede-volvorijders,

Ik ben wegens een betrouwbare auto een tijdje niet zo actief op t forum geweest, maar nu toch weer een vraag;

Sinds kort wil mijn 740 met b230f op lpg niet meer stationair lopen op koude motor. Op benzine loopt hij prima. Het begon dat hij soms afsloeg als ik de koppeling intrapte, en soms erg schommelde in stationair toerental maar net wel bleef lopen. Nu slaat hij steeds resoluut af op koude motor. Als ik blijf rijden, loopt hij verder best goed op gas, het is alleen stationair, en alleen op koude motor.

Laatst heb ik ontdekt dat de buis tussen de lmm en de gasverdamper bij het gasklephuis, lek was. Die heb ik dichtgetaped (binnenkort vervangen) en sindsdien loopt hij een stuk beter op benzine, houd alleen nog wel iets in bij stevig optrekken. Op gas liep hij altijd al goed, dus in principe geen verschil. Wel merkte ik na deze reparatie dat hij op gas bij koude motor dus wel eens wat schommelde in toerental, en soms afsloeg. Dat word nu dus erger.

Geen idee of het dichtmaken van de aanzuigbuis er iets mee te maken heeft, maar het lijkt erg toevallig.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik weet (nog) niet zo veel van lpg-installaties....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2014 10:03 #1414166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat gebeurt er
als je die tape weer verwijdert?
Heb er verder geen enkel idee van maar omdat de site in beweging is, en veel mensen op vakantie lijken, kont-ie zo weer naar boven. Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2014 15:10 #1414259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer valse lucht denk ik
Hoi Ben,

Het klinkt mij een beetje als valse lucht op nog een andere plek, ook dat inhouden bij gasgeven. Misschien eens alle aansluitingen vóór de motor langslopen? Dus vanaf luchtfilter tot 'in' de motor; ook de vacuumverdeler, voor zover die bij jouw motor ook zit (ken 'm alleen bij de 960). Gewoon motorkap vol open en alle slangen en leidingen voelbaar langslopen met de hand. Zo vond ik eens een doorgerotte vacuumleiding tussen vacuumblok en benzinedampopvangbak (hoe heet dat ding ook al weer?); doorgerot door olie leek het. Die was ik noooooit tegengekomen als ik niet toevallig daar was geweest vanwege iets anders.

Dus inderdaad op zoek naar meer valse lucht lijkt me.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2014 15:36 #1414260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit lijkt op wat ik ook heb
Dit lijkt op wat ik ook heb gehad, bij mij was de STATIONAIR klep niet goed, deze klep heb ik vernieuwd en daarmee was bij mij het probleem opgelost, die klep zit bovenop de motor, je kunt hem zelf testen, als hij gedemonteerd is kan je er door kijken, dan zie je een schijf die op dat moment een bepaalde opening heeft, dan leg je hem in de vriezer, dan moet die opening verschillen, zo niet, dan werkt hij niet goed meer, onderop deze z.g.n cisklep staat een nummer, daar moet je op letten als je een andere wil aanschaffen,

Dirk lid 1448 Volvo 740 (1984)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC