inbouw gas met derde bankje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 09:17 #1102357
door V700 register
inbouw gas met derde bankje is gemaakt door V700 register
Wie van jullie rijd met een estate die een derde bankje in de koffer heeft, met een gastank op de plaats van het reservewiel?
Ik zit te denken om gas intebouwen in onze 940 estate 230FT motor. We gebruiken wekelijks het derde bankje voor onze kinderen.
Wie heeft er nog suggesties of ideen?
gr Jan
Ik zit te denken om gas intebouwen in onze 940 estate 230FT motor. We gebruiken wekelijks het derde bankje voor onze kinderen.
Wie heeft er nog suggesties of ideen?
gr Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 09:45 #1411797
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bankje
Bankje permanent opgeklapt laten. Of je kiest voor een mini-gastankje waarbij je elke 150 km moet tanken: dat past op de plek van het reservewiel en laat ruimte om het bankje neer te klappen.
Zelf heb ik een heerlijke giga-gastank (70 liter bruto) waardoor ik zo'n 500 km haal op een tank, stevig rijdend. Maar dat betekent wel, dat er amper nog ruimte voor een kruissleutel is tussen de taank en de koffervloer.
Zelf heb ik een heerlijke giga-gastank (70 liter bruto) waardoor ik zo'n 500 km haal op een tank, stevig rijdend. Maar dat betekent wel, dat er amper nog ruimte voor een kruissleutel is tussen de taank en de koffervloer.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 23:10 #1411899
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zou ik niet doen
Hallo Jan
De tank die normaalgesproken in dat gat past, is al niet groot. Dus een nog kleinere plaatsen lijkt me niet geweldig, tenzij je vooral korte stukjes rijdt en van tanken houdt.
Bij een ingebouwde gastank blijft er weinig ruimte over voor een paar voetjes. Lijkt me niet prettig zitten.
groetjes
Mathy
De tank die normaalgesproken in dat gat past, is al niet groot. Dus een nog kleinere plaatsen lijkt me niet geweldig, tenzij je vooral korte stukjes rijdt en van tanken houdt.
Bij een ingebouwde gastank blijft er weinig ruimte over voor een paar voetjes. Lijkt me niet prettig zitten.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-10-2014 23:17 #1411900
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helemaal vervangen
Hallo Jan
Kleine aanvulling:
Als je zeker weet dat je nooit (te) ver van een LPG-tankstation af bent, zou je de bestaande brandstoftank kunnen vervangen door een LPG-tank en dan eventueel een klein benzinetankje in kunnen laten bouwen. Een paar decennia geleden werd dat nog wel eens gedaan. Of ze het nog doen weet ik niet en ook niet of het bij onze modellen al eens gedaan is.
groetjes
Mathy
Kleine aanvulling:
Als je zeker weet dat je nooit (te) ver van een LPG-tankstation af bent, zou je de bestaande brandstoftank kunnen vervangen door een LPG-tank en dan eventueel een klein benzinetankje in kunnen laten bouwen. Een paar decennia geleden werd dat nog wel eens gedaan. Of ze het nog doen weet ik niet en ook niet of het bij onze modellen al eens gedaan is.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2015 15:35 #1416573
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic an pomp tot pomp
Met die bankjestank wordt je helemaal niet gelukkig. 47 liter of zoiets. Een maat van me heeft 'm er uitgepleurd en er overdwars een gastank van 200 litertank ingebouwd. Dikke jongen, direct achter de achterbank. Het wordt wel wat minder Estate, maar op en neer naar Parijs zonder tanken is toch veel leuker...?
Hoewel, ik ben toch blij met de eigen vertrouwde 97 litertank. Da's altijd nog zo'n 80 liter netto...
Hoewel, ik ben toch blij met de eigen vertrouwde 97 litertank. Da's altijd nog zo'n 80 liter netto...
Moderators: Jerry Stam