- Berichten: 2
kleppen stellen LPG
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2016 15:08 #1427248
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic De procedure hier
Voor LPG 0,05 rruimer dan benzine. Dus stellen bij koude motor, 0.40 - 0.45
Lager dan 0.40, dan direct stellen. Controle om de 30.000 km.
De cylinderkoppen gaan bij mij op LPG ongeveer 500.000 km mee voor er een klep is uitgesteld.
Stellen bij warme motor: nooit doen. Je weet niet hoe warm dat ding is. Lauw? Witheet? En een koortsthermometer in de uitlaat steken is ook echt géén gezicht. grinnik.
Échte mannen hóren de kleppen!
Lager dan 0.40, dan direct stellen. Controle om de 30.000 km.
De cylinderkoppen gaan bij mij op LPG ongeveer 500.000 km mee voor er een klep is uitgesteld.
Stellen bij warme motor: nooit doen. Je weet niet hoe warm dat ding is. Lauw? Witheet? En een koortsthermometer in de uitlaat steken is ook echt géén gezicht. grinnik.
Échte mannen hóren de kleppen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2024 01:14 #1474906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen of injector
De uitlaat klep stond veels te strak omdat het blok bijna (of nu is) uitgesteld.
Kon nog net een dunner plaatje in maar daarmee zit ik nu voor de uitlaatklep op 0.25.
Hij loopt op drie poten.
Hoor hem soms ook tikken dus verdenk ook de injector.
De auto is uit 1997 LPT en heeft ca 5 jaar stil gestaan en ik heb hem daarna weer op de weg gebracht.
Nieuwe 105 benzine (Duitse pomp) erin.
Auto rijdt op gas G3.
Opeens probleem. Klep stond veels te strak. Van 2.90 platje naar 2.75. Dat gaat net. Hij raakt de bus niet.
Maar loopt nog steeds niet goed. Nog steeds op 3 poten bij stationair draaien maar bij wat hoger toerental schudt het blok nu niet meer zo hard.
Lijkt er op dat plaatje iets geholpen heeft.
Heeft iemand een bruikbare suggestie. Ik wil naar Timen maar durf nu nog niet een groot stuk te rijden.
Kon nog net een dunner plaatje in maar daarmee zit ik nu voor de uitlaatklep op 0.25.
Hij loopt op drie poten.
Hoor hem soms ook tikken dus verdenk ook de injector.
De auto is uit 1997 LPT en heeft ca 5 jaar stil gestaan en ik heb hem daarna weer op de weg gebracht.
Nieuwe 105 benzine (Duitse pomp) erin.
Auto rijdt op gas G3.
Opeens probleem. Klep stond veels te strak. Van 2.90 platje naar 2.75. Dat gaat net. Hij raakt de bus niet.
Maar loopt nog steeds niet goed. Nog steeds op 3 poten bij stationair draaien maar bij wat hoger toerental schudt het blok nu niet meer zo hard.
Lijkt er op dat plaatje iets geholpen heeft.
Heeft iemand een bruikbare suggestie. Ik wil naar Timen maar durf nu nog niet een groot stuk te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 36
16-04-2024 11:20 #1474908
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Lekker met max. 100 naar Timen kachelen
Daar staat de nieuwe kop en de koffie al voor je klaar!
Succes Reinier
Succes Reinier
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2024 11:27 #1474909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontsteking
Als het op drie poten lopen door een injector zou komen, dan zou die op benzine wel goed draaien. Weet je zeker dat de cilinder met de kleine klepspeling ook inderdaad degene is die niet goed meedoet (bougiekabel losnemen)?
Naarmate de klepspeling kleiner wordt, zal de klep eerder open en later dicht gaan. Maar ik betwijfel of een speling van 0.25 al te merken is, tenzij de klep al eerder is verbrand toen de speling nog kleiner was. Vooral het eerder opengaan vindt een uitlaatklep niet fijn, omdat de verbranding dan bij hogere toeren en belastingen dan soms nog bezig is (LPG verbrandt langzamer dan benzine) terwijl de klep al weer opengaat. En een openstaande klep kan zijn warmte heel slecht kwijt. Ik vermoed dat dat ook de reden is dat de klepspeling sneller terugloopt naarmate de speling kleiner wordt. Als je inderdaad een langer stuk gaat rijden, dan zou ik dat op benzine doen, omdat dat voor die strak staande klep de minste belasting is.
Als zowel benzine als LPG een probleem geeft, dan zou ik in de eerste instantie naar de ontsteking kijken. Weet je bijvoorbeeld zeker dat de verdeelkap geen haarscheurtjes heeft en de kabels nog in orde zijn?
Naarmate de klepspeling kleiner wordt, zal de klep eerder open en later dicht gaan. Maar ik betwijfel of een speling van 0.25 al te merken is, tenzij de klep al eerder is verbrand toen de speling nog kleiner was. Vooral het eerder opengaan vindt een uitlaatklep niet fijn, omdat de verbranding dan bij hogere toeren en belastingen dan soms nog bezig is (LPG verbrandt langzamer dan benzine) terwijl de klep al weer opengaat. En een openstaande klep kan zijn warmte heel slecht kwijt. Ik vermoed dat dat ook de reden is dat de klepspeling sneller terugloopt naarmate de speling kleiner wordt. Als je inderdaad een langer stuk gaat rijden, dan zou ik dat op benzine doen, omdat dat voor die strak staande klep de minste belasting is.
Als zowel benzine als LPG een probleem geeft, dan zou ik in de eerste instantie naar de ontsteking kijken. Weet je bijvoorbeeld zeker dat de verdeelkap geen haarscheurtjes heeft en de kabels nog in orde zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
16-04-2024 16:19 #1474911
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Snijbrandereffect
Hallo Volvisti
Wat ook niet meewerkt bij een te lage speling is dat de klep niet alleen eerder, maar dus in het begin ook langzamer open gaat. Hierdoor is de opening iets langer redelijk klein, waardoor de hete gassen er met een hogere snelheid doorheen stromen.
groetjes
Mathy
Wat ook niet meewerkt bij een te lage speling is dat de klep niet alleen eerder, maar dus in het begin ook langzamer open gaat. Hierdoor is de opening iets langer redelijk klein, waardoor de hete gassen er met een hogere snelheid doorheen stromen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam