Sloom bij koude motor op benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2014 22:02 #1102209
door V700 register
Sloom bij koude motor op benzine is gemaakt door V700 register
Mijn '98er 940 op LPG is de laatste tijd erg sloom bij koude start op benzine. Pas boven de 1500 a 2000 toeren komt er weer wat trek in en na het overschakelen naar LPG gaat het allemaal wel weer beter. Als hij dan op werk temperatuur is dan loopt het over het algemeen allemaal weer goed.
Iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?
Iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2014 21:47 #1411064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probeer eens de ECU te
Probeer eens de ECU te resetten door zekering 1 eruit te halen. Op gas loopt de benzine ECU uit zijn basisinstelling. Heel normaal hebben ze allemaal. Maar wel lastig als hij zoals bij die LPI systemen lang op benzine blijft rijden. Kan je de draad van de temp sensor niet loskoppelen dat hij gelijk na de start op LPG gaat ? Dan heb je er geen last meer van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 16:27 #1411080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Ook hier nog even mijn dank Paul!
Ik had je op de sleuteldag al bedankt vandaag, maar deze simpele handeling was inderdaad de oplossing. Ook op benzine rijd hij nu weer zoals het hoort!
Ik had je op de sleuteldag al bedankt vandaag, maar deze simpele handeling was inderdaad de oplossing. Ook op benzine rijd hij nu weer zoals het hoort!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 20:20 #1411090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi dat het zo opgelost is
Mooi dat het zo opgelost is Peter! Een tip die ik ooit eens van een LPG inbouwer heb gehad: maak de contante stroomdraad van de ECU geschakeld via het contactslot dan reset hij elke keer dat je hem uitzet

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 20:55 #1411092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat klopt!
dat klopt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 21:04 #1411094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jij weet wel welke LPG
Jij weet wel welke LPG inbouwer ik bedoel JanGeert

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2014 21:25 #1411097
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haha ja :P
haha ja

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 09:46 #1411101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is dan vermoedelijk
Dat is dan vermoedelijk de LPG inbouwer die mijn LPG ingebouwt heeft 
Die stroomdraad is een goede tip en een mooie activiteit voor een volgende sleuteldag.

Die stroomdraad is een goede tip en een mooie activiteit voor een volgende sleuteldag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2014 13:42 #1411107
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU resetten
Ik begrijp dat het resetten van de ECU het probleem heeft opgelost. Het is voor mij nog niet duidelijk wat er dan precies gebeurt.
De ECU is zelflerend, dus als die uit zijn "basisinstelling" loopt, dan optimaliseert hij zichzelf blijkbaar voor LPG. Dat de motor dan wat minder goed op benzine draait, is toch niet zo'n ramp? Hij zou dan juist beter op LPG moeten draaien, de brandstof waar je 95% van de tijd mee rijdt.
Ik heb hier trouwens na 350K km op LPG/LPi nog nooit iets van gemerkt, terwijl de ECU hooguit misschien eens per 10-15K km van spanning wordt gehaald.
De ECU is zelflerend, dus als die uit zijn "basisinstelling" loopt, dan optimaliseert hij zichzelf blijkbaar voor LPG. Dat de motor dan wat minder goed op benzine draait, is toch niet zo'n ramp? Hij zou dan juist beter op LPG moeten draaien, de brandstof waar je 95% van de tijd mee rijdt.
Ik heb hier trouwens na 350K km op LPG/LPi nog nooit iets van gemerkt, terwijl de ECU hooguit misschien eens per 10-15K km van spanning wordt gehaald.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2014 11:50 #1411204
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Misschien
Misschien een nuttige tip voor een ouderwetse G2 installatie, maar ik mag toch hopen dat die inbouwer dat soort beunhaas-oplossingen bij een fatsoenlijk volgsysteem nalaat. Op die manier reset je elke keer de ecu naar z'n fabriekswaarden, en help je daarmee volledig zijn inlerend vermogen om zeep. Dat is alleen maar nuttig als het LPG niet perfect is afgesteld en de ecu daarmee op foute waarden ingesteld raakt. Bij bijvoorbeeld een 960 is het direct merkbaar in de motorloop als je de ecu een keertje reset: hij loopt dan een kilometertje of vijftien niet zo mooi en zijdezaacht als wel zou moeten.
Helaas zit het bij Rooie Sien ook zo, met als gevolg dat het onmogelijk is het storingsregister uit te lezen en dus de storingen (die er wel in zitten) op te lossen...
Helaas zit het bij Rooie Sien ook zo, met als gevolg dat het onmogelijk is het storingsregister uit te lezen en dus de storingen (die er wel in zitten) op te lossen...
Moderators: Jerry Stam