940 b230 lpi Loopt niet meer op gas of benzine

• Jan van Gulick
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2014 18:05 #1101822 door Jan van Gulick
940 b230 lpi Loopt niet meer op gas of benzine is gemaakt door Jan van Gulick
Mijn 940 loopt niet meer noch op benzine noch op gas.
Enkele dagen geleden was dat ook maar na inspectie van de zekeringen liep hij weer.
Gisteren bij het overschakelen naar gas, slecht lopen, terug naar benzine liep hij weer goed, vervolgens op gas weer zeer slecht. Toen heb ik het contact uitgezet en weer aangezet, niets meer, ook het lampje van de omschakelknop brand niet meer. Bij het aanzetten van het contact hoor ik geen brandstofpomp meer. Ik denk dat het slechte lopen kwam doordat er benzine en gas ingespoten werd. Zou het omschakelrelais stuk kunnen zijn en waar kan ik dat vinden? Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken om het probleem op te lossen? Suggesties stel ik zeer op prijs. Ik heb al de hele dag me suf gelezen op het forum maar niet specifiek dit probleem kunnen traceren.
Gegroet,
Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2014 18:09 #1408736 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Lijkt me
Lijkt me op een slecht wit brandstofrelais in de relaisbak achter de zekeringen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2014 18:57 #1408740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De benzinepomp gaat toch niet draaien als je net gereden hebt en de auto hebt stilgezet?Het zou kunnen dat het onderbreekrelais voor de benzine injectoren slecht is, doorgaans openbaart zich dat bij overschakelen op LPG. Soms zijn de gevolgen van een slecht relais anders. Maar dat relais heeft weinig te maken met de LPE (LPG computer) en het wel/niet branden van de rode LED (behalve dat de LPE het relais natuurlijk aanstuurt). Onderbreekrelais zit onder de bobine.

• Jan van Gulick
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2014 22:45 #1408755 door Jan van Gulick
Beantwoord door Jan van Gulick in topic brandstofrelais
Gerben,
Ik zal het relais onderzoeken maar mijn radio moet er dan uit en ik kan de pinnetjes daarvoor niet vinden.
Dus ik ga daar naar opzoek.
Alvast bedankt.
Gr. Jan

• Jan van Gulick
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2014 23:02 #1408757 door Jan van Gulick
Beantwoord door Jan van Gulick in topic onderbreekrelais
Henk,
Ik zal het relais testen. De brandsofpomp draaide helemaal niet meer en wat vreemd is de achterruit verwarming deed het ook net meer, en die zit bij de zekering fuelpomp. Na wat geklooi aan vanalles doet alles het nu weer en weet ik niet wat het precies geweest is. (sorry, slechte diagnosestelling van me). Ik heb jouw probleem ook doorgelezen het mijne is net ffff iets anders denk ik. De spanning valt wel op brandstofpomp(gas) weg, maar ook op het ledje. Morgen ga ik verder met het onderzoek, dan moet ik het relais openbreken en kijken of het ingebrand is.
Bedankt,

Gr. Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC