Aansluiting lpg lekt bij injector.

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
26-07-2014 22:08 #1101698 door Ruud Reniers
Aansluiting lpg lekt bij injector. is gemaakt door Ruud Reniers
Het lpg spoot vandaag uit de aansluiting bij de injector van de vierde  cilinder. Iets om zelf te repareren? Lijkt met een kruisschroef en beugeltje vast te zitten in de injector. Betreft een viaille G3 installatie.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2014 11:24 #1408008 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op
Kwam de LPG tussen die geribbelde slangen uit? Die zitten inderdaad met een beugeltje vast. Er zit een O-ringetje onder, misschien is die gescheurd. Als je het beugeltje eraf haalt kan de slang eraf schieten en komt de overgebleven LPG in de ringleiding eruit die snel verdampt. Als het goed is, zijn de afsluiters goed en is het alleen de LPG in de ringleiding. Als je pech hebt blijft het lekken. Verdampende LPG is erg koud, dit kan een soort brandwonden geven als het op je huid gebeurt. Ik heb dit een keer zelf gedaan, echter zonder al te veel kennis. Of ik het nog eens zelf zou doen weet ik niet. In ieder geval buiten en met goede handschoenen aan. Aan de andere kant: Als het bij jou er uit kwam dan zal er wel niet veel druk meer in het systeem zitten.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2014 12:53 #1408009 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Druk

henk 940LPT schreef : Kwam de LPG tussen die geribbelde slangen uit? Die zitten inderdaad met een beugeltje vast. Er zit een O-ringetje onder, misschien is die gescheurd. Als je het beugeltje eraf haalt kan de slang eraf schieten en komt de overgebleven LPG in de ringleiding eruit die snel verdampt. Als het goed is, zijn de afsluiters goed en is het alleen de LPG in de ringleiding. Als je pech hebt blijft het lekken. Verdampende LPG is erg koud, dit kan een soort brandwonden geven als het op je huid gebeurt. Ik heb dit een keer zelf gedaan, echter zonder al te veel kennis. Of ik het nog eens zelf zou doen weet ik niet. In ieder geval buiten en met goede handschoenen aan. Aan de andere kant: Als het bij jou er uit kwam dan zal er wel niet veel druk meer in het systeem zitten.

Henk,
Voordat je ook maar aan de injector komt de druk  van de "ringleiding" afhalen dan heb je geen last van een bevriezingsprobleem. Daarna kun je dan veilig aan de injector werken.

• Ruud Reniers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-07-2014 01:25 #1408026 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Lpg kwam inderdaad tussen
Lpg kwam inderdaad tussen ribbelslang en injector. 4 zekeringen zijn eruit. Dat wordt 1100 km op benzine. Dan op zoek naar de juiste o ring. Of 's morgens heel vroeg naar Timen. We weten de weg inmiddels.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC