Volvo 960 gastank op plaats reservewiel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2014 17:42 #1101502
door V700 register
Volvo 960 gastank op plaats reservewiel is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Is er iemand op dit forum die een 'donut' gastank op de plek van het reservewiel heeft in een 960 sedan zonder dat de plaat van de kofferbak omhoog is gekomen? Ik heb begrepen dat dit misschien mogelijk is met een gastank van 63 liter.
Verder heb ik gelezen dat een deel van de bodemplaat waar het reservewiel ligt uitgesneden moet worden en dat hier een platte plaat ingelast moet worden om het geheel passend te maken. Ik dacht eraan om dan maar meteen een soort 'mand' in het gat te laten lassen waardoor er meer ruimte ontstaat. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is en of dit überhaupt mag.
Ik hoor weer graag van jullie.
Mvg,
Bas
Is er iemand op dit forum die een 'donut' gastank op de plek van het reservewiel heeft in een 960 sedan zonder dat de plaat van de kofferbak omhoog is gekomen? Ik heb begrepen dat dit misschien mogelijk is met een gastank van 63 liter.
Verder heb ik gelezen dat een deel van de bodemplaat waar het reservewiel ligt uitgesneden moet worden en dat hier een platte plaat ingelast moet worden om het geheel passend te maken. Ik dacht eraan om dan maar meteen een soort 'mand' in het gat te laten lassen waardoor er meer ruimte ontstaat. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is en of dit überhaupt mag.
Ik hoor weer graag van jullie.
Mvg,
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2014 23:16 #1406998
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic tank
Een doughnut tank van bruto 63 liter (bij 80% vulling netto 51 liter) is standaard bij een vialle installatie als deze op de plaats van het reservewiel wordt gemonteerd. Laadvloer blijft dan vlak. Ik weet niet of het lassen van een 'mand' zin heeft, denk niet dat er geschikte tanks voor bestaan. De vraag naar tanks met meer inhoud op die plaats is al zo vaak gesteld, is nog nooit wat uit gekomen voor zover ik weet.
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2014 23:38 #1407000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NietNiet LPI
Niet LPI tanks hebben een grotere inhoud want er zit geen pomp in. Als je LPI hebt heb je natuurlijk wel een tank met pomp nodig. In een sedan zou miscchien een 100 liter tank ook achter de achterbank passen. Standaard is 85 liter achter de achterbank.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2014 00:53 #1407001
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nooit
Hallo Bas
Bij een estate is het wat anders, maar bij een sedan zou ik nooit voor een tank op de plaats van het reservewiel kiezen. Achter de achterbank past een veel grotere tank. Hoe groter de tank, hoe minder vaak je moet tanken. En het verschil (qua inhoud en dus tanken) dat Henk noemt, ga je echt wel merken.
groetjes
Mathy
Bij een estate is het wat anders, maar bij een sedan zou ik nooit voor een tank op de plaats van het reservewiel kiezen. Achter de achterbank past een veel grotere tank. Hoe groter de tank, hoe minder vaak je moet tanken. En het verschil (qua inhoud en dus tanken) dat Henk noemt, ga je echt wel merken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2014 19:33 #1407089
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic extra tank
Hallo Bas,
Misschien bedoel je dit in combinatie met een tank achter de achterbank. Lijkt mij wel zinvol een extra tank gekoppeld aan het bestaande systeem!
Misschien bedoel je dit in combinatie met een tank achter de achterbank. Lijkt mij wel zinvol een extra tank gekoppeld aan het bestaande systeem!
Moderators: Jerry Stam