Storingen LPG VGI installatie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2014 23:10 #1101004
door V700 register
Storingen LPG VGI installatie is gemaakt door V700 register
<div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Graag uw advies bij de volgende klachten:</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;"></div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Vogels autogas in Son heeft mijn systeem ingebouwd in 2010.</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">De motor loopt meestal goed op LPG.</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Alleen starten met een warme motor op LPG wil hij meestal niet, dan schakelt hij terug naar benzine en wil pas na een aantal kilometer weer op LPG rijden.</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Het licht niet aan de drukmeter, die heb ik vernieuwd. Weet u waar dit aan kan liggen?</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;"></div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Het is een paar keer voorgekomen dat de auto ineens niet meer op LPG rijdt, vreemd schokken en geen power. Waar kan dit aan liggen?</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;"></div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Ook ruik ik een gaslucht bij de motor (draaiende motor).</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;"></div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Ik hoor graag tips / advies, met vriendelijke groet, Michiel Ockeloen</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2014 23:11 #1404645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gegevens
<div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Gegevens garantiecertificaat:</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Leveringsnummer 2010 0726</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Factuurnummer 2010 3641</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Factuurdatum 28-7-2010</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Verdamper 8107249</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">LPGnr AEB</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Injectorrail nr 0610518600145</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Gegevens voertuig:</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Volvo 940 2.0 82kW (B200F motor).</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">bouwjaar 3-1994</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">chassisnr YV1 944 273 R 1172868</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Kenteken 48-KZT-8</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Merk en type LPG systeem: VGI</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">Km stand bij inbouw 87363</div><div style="color: #222222; font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px;">inbouwdatum 26-7-2010</div>
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2014 00:45 #1404648
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Moeilijk
om op afstand een diagnose te stellen. Aan de gegevens te zien gaat het om een dampgasinstallatie met injectoren. Bougies, bekabeling, stroomverdeler etc. dienen in goede conditie te zijn om op gas te rijden. Dat geldt ook voor de kleppen. Zijn deze regelmatig gesteld?
Probleem kan verder bij de injectoren liggen. Hoeveel km heb je met deze injectoren gereden sinds montage? Bij mijn OMVL installatie gaven/geven de injectoren bij klokslag 45000 km de geest en moest er een revisiesetje gemonteerd worden. Verder kan het aan de verdamper liggen. Het gasfiltertje van het systeem, heb je dat iedere 15000 km vervangen?
Als je sinds de montage niet meer bij de gasinbouwer bent geweest adviseer ik je om met Vogels een afspraak te maken en ze de hele installatie te laten checken. Vogels heeft overigens een goede naam als gasinbouwer dus daaraan zal het niet liggen.
Succes, Jan.
Probleem kan verder bij de injectoren liggen. Hoeveel km heb je met deze injectoren gereden sinds montage? Bij mijn OMVL installatie gaven/geven de injectoren bij klokslag 45000 km de geest en moest er een revisiesetje gemonteerd worden. Verder kan het aan de verdamper liggen. Het gasfiltertje van het systeem, heb je dat iedere 15000 km vervangen?
Als je sinds de montage niet meer bij de gasinbouwer bent geweest adviseer ik je om met Vogels een afspraak te maken en ze de hele installatie te laten checken. Vogels heeft overigens een goede naam als gasinbouwer dus daaraan zal het niet liggen.
Succes, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2014 01:27 #1404649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips,
Bedankt voor de tips, Jan.
Kleppen onlangs gesteld bij Timen Smit in Vaassen.
Stroomverdelerkap en rotor zo'n 18.000km geleden vervangen. Hoe vaak moet dit?
Bougies zien er nog goed uit, er zitten 'gewone' in, ik zal eens LPG bougies proberen van NGK (Denso IW20 Iridium Power Bougie)
Bougiekabels kan ik checken met de plantenspuit-zoutwatermethode.
Drooggasfilter vervangen: hier ben ik te laat mee, ik heb er eentje besteld online.
Injectoren: sinds montage ruim 100.000km gereden
Ik dacht voor controle eens bij luccio.nl in Amsterdam langs te gaan, de website ziet er wel goed uit. Ken jij die Jan?
Vogels Autogas in Son ligt voor mij een eind uit de richting, Amsterdam kom ik wel vaker.
Vogels Autogas mailde mij: Terugschakelen en piepen betekent meestal een probleem met lage druk of problemen met electronica.(bv. Massa, druksensor AEB025, ECU).Je zou moeten beginnen met een goede massa en +12Volt, evt. schoonmaken van de pennen op de gas ECU en daarna evt. de druksensor AEB025 eens te vervangen. Die laatste twee adviezen heb ik opgevolgd, zonder resultaat, aan de druksensor of contact bij de stekkers van de gas ECU (computer) lag het dus niet
Kleppen onlangs gesteld bij Timen Smit in Vaassen.
Stroomverdelerkap en rotor zo'n 18.000km geleden vervangen. Hoe vaak moet dit?
Bougies zien er nog goed uit, er zitten 'gewone' in, ik zal eens LPG bougies proberen van NGK (Denso IW20 Iridium Power Bougie)
Bougiekabels kan ik checken met de plantenspuit-zoutwatermethode.
Drooggasfilter vervangen: hier ben ik te laat mee, ik heb er eentje besteld online.
Injectoren: sinds montage ruim 100.000km gereden
Ik dacht voor controle eens bij luccio.nl in Amsterdam langs te gaan, de website ziet er wel goed uit. Ken jij die Jan?
Vogels Autogas in Son ligt voor mij een eind uit de richting, Amsterdam kom ik wel vaker.
Vogels Autogas mailde mij: Terugschakelen en piepen betekent meestal een probleem met lage druk of problemen met electronica.(bv. Massa, druksensor AEB025, ECU).Je zou moeten beginnen met een goede massa en +12Volt, evt. schoonmaken van de pennen op de gas ECU en daarna evt. de druksensor AEB025 eens te vervangen. Die laatste twee adviezen heb ik opgevolgd, zonder resultaat, aan de druksensor of contact bij de stekkers van de gas ECU (computer) lag het dus niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2014 08:28 #1404657
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdeler
Verdeler en rotor zouden nog goed moeten zijn, interval zal minimaal iets van 45dkm zijn oid. Er hoeven mi geen speciale LPG bougies in, als de auto de laatste ton goed heeft gereden met gewone bougies. Als de bougies aan vervanging toe zijn zou ik ze natuurlijk wel vervangen. Kabels checken is ook een goede.
Wat je nog zou kunnen checken is misschien de BDP sensor, mantel van de kabel mag niet beschadigd zijn. Meer ter zekerheid, ik denk niet dat dat de verdachte is. Tevens het inlaattraject en de LPG installatie checken op lekkages. Als je LPG in de motorruimte ruikt lijkt me dat niet normaal. Verder niet te lang onderdelen blijven vervangen op hoop van zegen, diagnose is vaak niet gratis maar wellicht wel goedkoper dan goede onderdelen vervangen. Als je nu veel meer op benzine rijdt gaat het natuurlijk helemaal snel.
Wat je nog zou kunnen checken is misschien de BDP sensor, mantel van de kabel mag niet beschadigd zijn. Meer ter zekerheid, ik denk niet dat dat de verdachte is. Tevens het inlaattraject en de LPG installatie checken op lekkages. Als je LPG in de motorruimte ruikt lijkt me dat niet normaal. Verder niet te lang onderdelen blijven vervangen op hoop van zegen, diagnose is vaak niet gratis maar wellicht wel goedkoper dan goede onderdelen vervangen. Als je nu veel meer op benzine rijdt gaat het natuurlijk helemaal snel.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2014 23:35 #1404681
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Zekering
Heb je de zekering van het gassyteem al gecontroleerd? Deze worden vaak open en bloot in een armetierig houdertje gemonteerd met allerlei oxydatie als gevolg waardoor rare storingen ontstaan.
Ik kreeg toen mijn injectoren de eerste keer slecht werden ook de raarste dingen zoals inhouden, stotteren, niet meer mooi stil stationair draaien, afslaan bij het overschakelen van benzine naar gas na de koude start. En omdat de gascomputer in feite de ecu een beetje fopt om goed op gas te kunnen rijden, raakte de ecu ook van slag. Ik adviseer je om er eerst voor de zorgen dat je auto (weer) perfect op benzine loopt en daarna door een goede gasinbouwer een diagnose laat stellen. Mijn installatie kwam bij de gebr. van Orsouw uit Eindhoven vandaan en die hadden de storing zo gevonden. Zes gereviseerde injectors voor de schappelijke prijs van 100 euro incl. arbeid en BTW en mijn zespitter liep weer als vanouds.
Luccio ken ik niet. Hier binnen de club zijn er ook veel goede berichten over een gasinbouwer in Zeist. Kan even niet op de naam komen maar i.i.g. een stuk minder ver als Son. Ik rijd sinds 1979 op gas in diverse auto's ( al meer dan 1,5 miljoen kilometers) en met diverse installaties en heb in die jaren geleerd dat alles staat of valt met een goede gasinbouwer en goed onderhoud aan het ontstekingssysteem. In mijn huidige Volvo S90 is de afgelopen 9 jaar geen noodzaak geweest voor vervanging van onderdelen van het ontstekingssysteem en hij loopt nog steeds perfect op gas. Alleen de injectoren. Ik ben benieuwd of over 7000 km ( dan zit het huidige setje er 45000 km in) weer een revisiesetje injectoren gemonteerd moet worden.
Groeten en succes, Jan.
Ik kreeg toen mijn injectoren de eerste keer slecht werden ook de raarste dingen zoals inhouden, stotteren, niet meer mooi stil stationair draaien, afslaan bij het overschakelen van benzine naar gas na de koude start. En omdat de gascomputer in feite de ecu een beetje fopt om goed op gas te kunnen rijden, raakte de ecu ook van slag. Ik adviseer je om er eerst voor de zorgen dat je auto (weer) perfect op benzine loopt en daarna door een goede gasinbouwer een diagnose laat stellen. Mijn installatie kwam bij de gebr. van Orsouw uit Eindhoven vandaan en die hadden de storing zo gevonden. Zes gereviseerde injectors voor de schappelijke prijs van 100 euro incl. arbeid en BTW en mijn zespitter liep weer als vanouds.
Luccio ken ik niet. Hier binnen de club zijn er ook veel goede berichten over een gasinbouwer in Zeist. Kan even niet op de naam komen maar i.i.g. een stuk minder ver als Son. Ik rijd sinds 1979 op gas in diverse auto's ( al meer dan 1,5 miljoen kilometers) en met diverse installaties en heb in die jaren geleerd dat alles staat of valt met een goede gasinbouwer en goed onderhoud aan het ontstekingssysteem. In mijn huidige Volvo S90 is de afgelopen 9 jaar geen noodzaak geweest voor vervanging van onderdelen van het ontstekingssysteem en hij loopt nog steeds perfect op gas. Alleen de injectoren. Ik ben benieuwd of over 7000 km ( dan zit het huidige setje er 45000 km in) weer een revisiesetje injectoren gemonteerd moet worden.
Groeten en succes, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2014 21:35 #1404704
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Jan,
Ik ga inderdaad
Bedankt Jan,
Ik ga inderdaad eens bij een gasinbouwer langs voor diagnose. De inbouwer Vogels Autogas in Son, of Zeist lijkt een goede optie.
Groeten Michiel
Ik ga inderdaad eens bij een gasinbouwer langs voor diagnose. De inbouwer Vogels Autogas in Son, of Zeist lijkt een goede optie.
Groeten Michiel
Moderators: Jerry Stam