940 slaat af en toe af op gas: daarna lampje motormanagement aan, (update)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2014 19:53 #1100027
door V700 register
940 slaat af en toe af op gas: daarna lampje motormanagement aan, (update) is gemaakt door V700 register
Beste mede volvoïtislijders,
Onze 'nieuwe' 940 estate ('98) vertoont wat kuren. Al enkele keren houdt ze plotseling in (alsof er geen brandstof komt), slaat zelfs af, om daarna weer door te gaan, maar met het lambda sonde lampje aan. Vandaag vertoonde ze dat kunstje bij het oprijden van een rotonde, met als gevolg zelfs stilstand en enige startpogingen voordat ze weer naar de baas wilde luisteren en opnieuw startte.
Op zich kan ik geen losse bedrading of zo ontdekken. Is er iemand die suggesties heeft waar te beginnen met zoeken?
Alvast mijn dank,
Onze 'nieuwe' 940 estate ('98) vertoont wat kuren. Al enkele keren houdt ze plotseling in (alsof er geen brandstof komt), slaat zelfs af, om daarna weer door te gaan, maar met het lambda sonde lampje aan. Vandaag vertoonde ze dat kunstje bij het oprijden van een rotonde, met als gevolg zelfs stilstand en enige startpogingen voordat ze weer naar de baas wilde luisteren en opnieuw startte.
Op zich kan ik geen losse bedrading of zo ontdekken. Is er iemand die suggesties heeft waar te beginnen met zoeken?
Alvast mijn dank,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2014 20:28 #1399837
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afslaan motor
Hans,
ik heb hetzelfde gehad en bij was het de lamba sensor.
Deze is nu vervangen, maar heb er nog te weinig mee gereden om te kunnen zeggen dat het probleem verholpen is (tot nu toe geen problemen gehad). Mogelijk eerst de fouten uitlezen en kijken welke codes eruit komen.
Gerhard
ik heb hetzelfde gehad en bij was het de lamba sensor.
Deze is nu vervangen, maar heb er nog te weinig mee gereden om te kunnen zeggen dat het probleem verholpen is (tot nu toe geen problemen gehad). Mogelijk eerst de fouten uitlezen en kijken welke codes eruit komen.
Gerhard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2014 20:35 #1399839
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
In algemene zin: Het lambdalampje geeft niet aan de sonde stuk is, alleen dat de sonde een verkeerd mengsel (te arm of te rijk) heeft gemeten. Oorzaak kan zijn dat de meting een verkeerd resultaat gaf door een niet goed werkende sensor, echter meestal is er een andere oorzaak. Eerst eens beginnen met zeker stellen dat het alleen op LPG gebeurt en niet ook op benzine. Om welke installatie gaat het? EDIT: Vialle LPi zie ik.END EDIT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2014 23:27 #1399854
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofrelais
Het kan natuurlijk van alles zijn, maar ik heb bij een haperend brandstofrelais ook wel iets soortgelijks meegemaakt.
Andere usual suspects zijn de staat van de zwevende zekeringen, vervuilde pootjes van het pomprelais en wellicht ook het onderbreekrelais voor de benzine injectoren.
Andere usual suspects zijn de staat van de zwevende zekeringen, vervuilde pootjes van het pomprelais en wellicht ook het onderbreekrelais voor de benzine injectoren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2014 16:50 #1400828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We zijn een paar weken en
We zijn een paar weken en enkele stappen verder. Laatste verandering is geweest de bestaande BDP sensor te vervangen door die uit "de oude zwarte". Nu bijna twee weken geleden en (nog?) geen storing gehad.
Het gat lijkt dus gedicht!? (sprak hij hoopvol...)
Het gat lijkt dus gedicht!? (sprak hij hoopvol...)
Moderators: Jerry Stam