Auto slaat stationair af op LPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2013 20:28 #1099190 door V700 register
Auto slaat stationair af op LPG is gemaakt door V700 register
Mijn 740 loopt stationair steeds slechter op LPG. Eerst sloeg de motor stationair af als die nog koud was. Nu gebeurt dat ook als die warm is. Verder loopt de motor wel goed, ook op benzine (injectie). Op benzine stationair dus geen problemen. Het gaat om een Necam-verdamber, waar je volgens mij niets aan kunt stellen. Bijna 1,5 jaar geleden gereviseerd. Op het inlaatspruitstuk zit wel een verstelstang waarmee de LPG-toevoer geregeld kan worden. Ben vandaag aan het verstellen gegaan, inclusief nog een stationairschroef. Heeft niets geholpen.
Wie weet waar het aan kan liggen? Kan het ook met de klepspeling te maken hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2013 21:41 #1395244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valse lucht
Valse lucht is funest voor een goede stationair loop op LPG. Benzine heeft daar veel minder last van.........

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2013 21:45 #1395246 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic inderdaad, valse lucht kan
vooral bij een injectie met k-jetronic. Dan loopt ie stationair ook niet goed op benzine. Wat ook kan is dat het CO niet goed staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 09:08 #1395271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt. Dan ga ik eerst op
Bedankt. Dan ga ik eerst op zoek naar valse lucht. Wordt vervolgd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2013 15:32 #1395295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen valse lucht ontdekt met
Geen valse lucht ontdekt met remmenreiniger. Iemand nog tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2013 00:45 #1395346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pakking
Pakking inlaatspruitstuk. Hier is valse lucht met remmenreiniger niet te ontdekken en alleen met demonteren van het spruitstuk te zien hoe de pakking is.
Zelf na inbouw van LPG het probleem gehad dat de installatie stationair niet mooi af te stellen was. Pas na vervangen van genoemde pakking was het probleem over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2013 08:56 #1395354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zat

Ceska schreef : Pakking inlaatspruitstuk. Hier is valse lucht met remmenreiniger niet te ontdekken en alleen met demonteren van het spruitstuk te zien hoe de pakking is.

Als je maar genoeg over je spruitstuk heen sproeit, merk je echt wel verschil in motorloop.
De meeste installaties kun je in meer of mindere mate uitlezen, lijkt me een mooi begin.Als er niets uit komt, weet je of je het in electronisch of mechanisch moet zoeken. (althans, de meeste electronische zaken komen dan wel boven.)Als je een NECAM-installatie hebt, zit de uitleesdraad bij de omschakelaar, een grijze draad.Daarnaast, heb je bij een NECAM (meestal) een koltec gasverdeelstuk, met miniscule openingen, die mbv een rubber ringetje worden afgedicht.Zorg dat je die set ringetjes te pakken krijgt en demonteer dat onderdeel eens, maak het grondig schoon en monteer het weer.De handleiding hier voor, staat hier op de site.Ik meen dat de afstelprocedure staat er meen ik ook bij en anders heb ik die wel ergens voor je.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC