lpg afstellen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 22:22 #1098005 door V700 register
lpg afstellen is gemaakt door V700 register
Hallo, ik heb sinds kort lpg ingebouwd in mijn volvo 740 van 1984, met b230E motor.
Nu heb ik een OMVl Juniper installatie,(met mengstuk)
Valt er veel aan af te stellen en is hier een procedure voor?
In de bochten stottert hij nog wel eens, maar het stationaire toerental is goed bij warme motor.
 
Vriendelijke groeten Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2013 23:35 #1389296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je omvl verdamper
Als je omvl verdamper googeld dan vind je een afstel procedure
Het enige is wel dat je een Co. Meter nodig heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2013 21:39 #1389342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtinlaat

In de bochten stottert hij nog wel eens, maar het stationaire toerental is goed bij warme motor.

heb je de luchtinlaatslang vanaf het uitlaatspruitstuk wel verwijderd? Het gat naar de voorzijde van je auto ter hoogte van het verdeelstuk  dat aan je luchtfilterhuis vastzit, moet je ook even dichtmaken met een plaatje metaal of kunststof.
Het euvel dat je beschrijft komt vaak voor tgv koude lucht die afkomstig van de voorzijde van de wagen het luchtfilter bereikt. De oude sidepipe op de bekende ronde luchtfilterhuizen, die je in een zomer en winterstand kon zetten, moest in zo'n geval naar achteren wijzen en in die stand met een parker vastgezet worden.
Het is ook duidelijk dat een winterstand vanaf het uitlaatspruitstuk ook niet toegstaan/wenselijk is?
Cold Air intake=jammer dan, terug buigen naar achteren en de lucht onder de motorkap vandaan halen ipv recht van voren.
Heb je de verdamper parallel aan de rijrichting van de auto?, dwars plaatsen geeft ook moeilijkheden. Meer dan 10º hellend monteren ook.
Als dat allemaal niet van toepassing is, kun je het ronde gat in de goudkleurige achterplaat voor de helft afplakken.
Als dat allemaal niet helpt, maar het gedeeltelijk afplakken van het gat ietsje verbetering oplevert, dan moet de verdamper open en de afstelling van de afsluiter gecontroleerd/afgesteld worden. Bij een nieuwe verdamper kun je dat straffeloos doen, bij een gebruikte is het raadzaam een revisieset er bij te houden. Haal dan niet het watergedeelte los, ook niet uit nieuwsgierigheid, want dan moet je alle ringen en afdichtingen vervangen. Als er geen kvs lekkage is, afblijven dus van de voorzijde. (natte gedeelte en de tweede trap.)
Je moet twee maten controleren. Daarvoor heb je een iets kromme voelermaat van 1 mm nodig en een blokje van precies 19 mm hoog. Rond of vierkant stukje staf van 20 doorsnede en 19mm+/-0,2 hoog. Lees de juiste gebruiksaanwijzing voor je het grote membraam loshaalt, als je 'm naar je toe trekt gaat ie stuk, maar ook als je de verkeerde kant opschuift om hem te verwijderen. Is verder een klusje van niks, niet uitbouwen of koelvloeistof aftappen. Achterbeugelschroef losdraaien, voorzichtig van de beugel afbuigen en zoveel mogelijk plat leggen. Voorzichtig de hogedruk leiding meebuigen/geleiden met 1 hand. Omgeving schoonblazen/borstelen.
Boutjes verwijderen, membraam verwijderen, afstelling controleren en eventueel de veren plaatjes verbuigen tot je de juiste afstelling hebt en weer terug bouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2013 21:54 #1389737 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé, weer ingetrapt....
hebben jullie dat gevoel nou ook wel eens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD