Bokken op Lpg maar opgelost =P

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2013 23:23 #1097942 door V700 register
Bokken op Lpg maar opgelost =P is gemaakt door V700 register
Jongelui, ik wil toch even iets met jullie delen.Laatste 2 maanden was het weer regelmatig bokken op Lpg, vooral bij vermogensvraag, op benzine prima allemaal.Natuurlijk weer alle bekende punten de revue laten passeren, en tot de conclusie gekomen dat mijn Lpg pomp toch echt nu aan vervanging toe was.Nog 1 dingetje proberen a raison van € 17,= namelijk 4 nieuwe Ngk's type bpr6es en deze EXACT op 0.7 mm afgesteld (i.v.m. iets slechter ontsteken van Lpg). Wat denk je wat: megamooi en als een streep uit de teller lopen. Oude bougies waren niet echt op, maar electrode afstand was wel te groot geworden.Zo blijkt dus maar weer eens hoe megabelangrijk de bougies zijn voor het rijden op Lpg, en hoe kritisch de electrode afstand. Ben echt superblij dat ik weer van het "gedonder" af ben. Nu loopt het nog beter en feller met de wasted spark.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2013 00:18 #1388942 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goed
Goed bezig Rob!
Zie je toch maar weer dat het op gas wel nauw komt met de bougie's.

Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2013 13:33 #1388951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenbaar
Ik herken het, volgas boven 4000 tpm en de motor begint wat in te houden. Op benzine geen probleem. Over twee weken nieuwe bougies, ik heb mijn twijfels, maar ben benieuwd of dat hetzelfde effect heeft....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2013 21:29 #1389120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerst
Weer een bewijs dat het loont om eerst de goedkope dingen te proberen :) Mooi dat hij nu weer goed loopt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2013 00:19 #1392547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slecht stationair op LPG en regelmatig inhouden
Ik herken het probleem en heb net ook nieuwe NGK IX-2 H6 besteld en ga eens kijken of het verschil uitmaakt. Hou jullie op de hoogte!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC