Slechte loop stationair op LPG
- Jan Huijsmans
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2013 16:09 #1097227
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Slechte loop stationair op LPG is gemaakt door Jan Huijsmans
Hallo,
Bij de laatste knutseldag heb ik de gasslang vol breuken vervangen door een verse slang. Hierbij is een waterslang gebruikt, daar deze beschikbaar was. Tevens heb ik de extra stationair regelknop die in de slang zat weggelaten, daar op de verdamper stond aangegeven dat het stationair op de verdamper geregeld moet worden. Daarnaast is een vacuum lek opgelost.
Ik dacht dat het wel een verbetering zou geven, maar helaas. Als de wagen loopt is ie erg dorstig (1:6-1:8 terwijl ik standaard 1:10 haalde), gaat het overschakelen 's ochtends erg slecht (valt terug naar nagenoeg 0 toeren en met een beetje geluk pakt ie op, maar meestal niet), inhouden bij overschakelen tijdens het rijden en als ie ene tijdje gereden heeft wil ie niet onder de 1500-2000 toeren stationair.
Heb ik een verkeerde keus gemaakt door de stationair klep te verwijderen (is die extra restrictie toch nodig, al gaf volledig in of uit draaien geen verandering in het toerental) en de slang te vervangen door een stuk waterslang? (is ene waterslang toch te poreus voor LPG?) Of moet ik de computer opnieuw laten inregelen? (wat ie wel zou moeten doen gezien ie van dinsdag t/m zaterdag zonder accu heeft gestaan)
Kan iemand evt meekijken komende zaterdag bij Nordicar?
Bij de laatste knutseldag heb ik de gasslang vol breuken vervangen door een verse slang. Hierbij is een waterslang gebruikt, daar deze beschikbaar was. Tevens heb ik de extra stationair regelknop die in de slang zat weggelaten, daar op de verdamper stond aangegeven dat het stationair op de verdamper geregeld moet worden. Daarnaast is een vacuum lek opgelost.
Ik dacht dat het wel een verbetering zou geven, maar helaas. Als de wagen loopt is ie erg dorstig (1:6-1:8 terwijl ik standaard 1:10 haalde), gaat het overschakelen 's ochtends erg slecht (valt terug naar nagenoeg 0 toeren en met een beetje geluk pakt ie op, maar meestal niet), inhouden bij overschakelen tijdens het rijden en als ie ene tijdje gereden heeft wil ie niet onder de 1500-2000 toeren stationair.
Heb ik een verkeerde keus gemaakt door de stationair klep te verwijderen (is die extra restrictie toch nodig, al gaf volledig in of uit draaien geen verandering in het toerental) en de slang te vervangen door een stuk waterslang? (is ene waterslang toch te poreus voor LPG?) Of moet ik de computer opnieuw laten inregelen? (wat ie wel zou moeten doen gezien ie van dinsdag t/m zaterdag zonder accu heeft gestaan)
Kan iemand evt meekijken komende zaterdag bij Nordicar?
Jan Huijsmans
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
11-04-2013 20:49 #1384964
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Wierd or what?
Zwaar uitgedroogde slang met restrictor terug geplaatst na een 2e tankbeurt 1:7.5 (daarvoor 1:10) en bij de eerste start schakelde ie al beter over op gas.
Zaterdag maar eens Nordicar uithoren hoe dat nou zit met lpg. Ik blijf erbij, je moet er op koken, maar goedkoop rijden gaat blijkbaar ook. Ach ja, het fornhuis maar eens doorlichten.
Zaterdag maar eens Nordicar uithoren hoe dat nou zit met lpg. Ik blijf erbij, je moet er op koken, maar goedkoop rijden gaat blijkbaar ook. Ach ja, het fornhuis maar eens doorlichten.
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2013 20:58 #1384965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik riijd op gas , kook
ik riijd op gas , kook electrisch en frituur in olie

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2013 09:30 #1385036
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het lijkt mij
dat deze restriktor in de aanzuigslang de vol-gas vulling limiteerd Jan.
Dan zou een logisch gevolg kunnen zijn dat, het gewoon verbruik vanaf stationair oploopt. Hij krijgt dan over de hele linie gewoon teveel.
Waterslang zou je wel even kunnen gebruiken. Het gas laat deze slang wel in record-tempe uitdrogen..
Gasslang heeft meerdere mantels van weerbaarder matriaal.
Succes, Rolf
Dan zou een logisch gevolg kunnen zijn dat, het gewoon verbruik vanaf stationair oploopt. Hij krijgt dan over de hele linie gewoon teveel.
Waterslang zou je wel even kunnen gebruiken. Het gas laat deze slang wel in record-tempe uitdrogen..
Gasslang heeft meerdere mantels van weerbaarder matriaal.
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2013 10:35 #1385038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de
regelaar in de slang regelt de hoeveelheid gas je kon em daarmee rijker of armer zetten .
dus meer co2 of minder.
de verdeler heeft ook zo een mogelijkheid maar je hebt alle 3 nodig om em fatsoenlijk af te stellen.
het maakt ook niet uit in je toerental de motor krijgt alleen meer gas.
stationair afstellen doe je op de verdeler
dus nu krijgt ie gewoon te veel.
zul je dus terug moeten plaatsen.
groet will
p.s. zet er aub een fatsoenlijke slang op is gevaarlijk om met lpg te spelen kerel.
dus meer co2 of minder.
de verdeler heeft ook zo een mogelijkheid maar je hebt alle 3 nodig om em fatsoenlijk af te stellen.
het maakt ook niet uit in je toerental de motor krijgt alleen meer gas.
stationair afstellen doe je op de verdeler
dus nu krijgt ie gewoon te veel.
zul je dus terug moeten plaatsen.
groet will
p.s. zet er aub een fatsoenlijke slang op is gevaarlijk om met lpg te spelen kerel.
13-04-2013 20:44 #1385057
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Vervangen
De slang was al vervangen door de oude slang, de restrictor was inderdaad voor de toerentallen boven stationair.
Vandaag bij de knutseldag bij Nordicar heb ik ze van hun laatste meter LPG slang afgeholpen en deze met een verse restrictor en 4 nieuwe slangklemmen gemonteerd. Daarna is men zo vriendelijk geweest om de lpg installatie af te stellen. Hier heb ik geleerd dat men eerst met de restrictor in de slang het CO afstelt bij 3000 toeren (0.5%) Daarna met de stelschroef op de verdamper de CO afstelt bij stationair (1.5%).
Hij rijdt beter en zou nu zelfs zuiniger moeten zijn. (zelfs stationair stond veel te rijk) Ik ben benieuwd of ik m'n verbruik van 1:10 ga halen of verbeteren.
Vandaag bij de knutseldag bij Nordicar heb ik ze van hun laatste meter LPG slang afgeholpen en deze met een verse restrictor en 4 nieuwe slangklemmen gemonteerd. Daarna is men zo vriendelijk geweest om de lpg installatie af te stellen. Hier heb ik geleerd dat men eerst met de restrictor in de slang het CO afstelt bij 3000 toeren (0.5%) Daarna met de stelschroef op de verdamper de CO afstelt bij stationair (1.5%).
Hij rijdt beter en zou nu zelfs zuiniger moeten zijn. (zelfs stationair stond veel te rijk) Ik ben benieuwd of ik m'n verbruik van 1:10 ga halen of verbeteren.
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2013 20:51 #1385059
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik kwam je nog tegen maar je
ik kwam je nog tegen maar je zag me vast niet

13-04-2013 21:31 #1385063
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Gespot
Zo'n vage grijze 940 met spoiler. Een 7/9 op de route valt bij een knutseldag extra op.
Jan Huijsmans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2013 21:38 #1385066
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hahaha okiedo ;) stak mijn
hahaha okiedo
stak mijn hand nog op

Moderators: Jerry Stam