onregelmatige loop 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2013 18:09 #1097014 door V700 register
onregelmatige loop 960 is gemaakt door V700 register
Dag allemaal,

Ik heb een vraag. Mijn 960 2.5 op G3 loopt wat onregelmatig op LPG, stationair en dan tot zo'n 2000 rptm draait de motor niet netjes en lijkt slagen te missen. Stationair schud het blok. Bobines reeds gecheckt, reeds nieuwe org. volvo bougies gemonteerd. Op benzine loopt hij regelmatiger en geeft stationair zo nu en dan een kleine vibratie. Garage heeft er naar gekeken en geeft aan dat dit probleem een lang verhaal kan worden. De lambda gaf wel een storing aan maarwat oorzaak en gevolg is, is niet eenvoudig vast te stellen. Zij gaven aan dat je er wellicht wel 5 uur in kan stoppen en resultaat allerminst zeker is. Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met dit probleem en of tips. APk onlangs laten uitvoeren zonder problemen bij de viergas-meting. De auto heeft 281000 km op de klok. Een landi-dampgas installatie. Stationair schudden doet hij al zo'n 100.000 km: doorijden of aanpakken?
Groet,
Tijs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2013 09:05 #1383645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onregelmatig
Hoi TIjs,

1 van mijn vorige auto's had hetzelfde probleem, het was een bezine auto. Af en toe, maar net genoeg om hinderlijk te zijn leek het of 1 of twee cylinders niet meededen met als gevolg dat de motor schudde.

Ik heb van alles (laten) vervangen maar het probleem is nooit opgelost.

Uiteindelijk heb ik de auto gesloopt en de motor heb ik nog staan om te kijken wat er mis mee kan zijn geweest. De eerste indruk is dat de carter ontluchting een rol heeft gespeeld.

Groet

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2013 09:19 #1383646 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ontstekingsversterkers
Ik zou nu eerst de ontstekingsversterkers uitwisselen. Die staan aan grote temperatuurwisselingen bloot en willen op deze leeftijd wel eens slechte soldeerverbindingen krijgen. Zijn nogal duur om nieuw te kopen origineel dus zou er eentje lenen om te testen of eentje op de sloop halen
Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC