LPG ploffen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2013 10:28 #1096487 door V700 register
LPG ploffen is gemaakt door V700 register
Ik heb sinds een jaar een 740 benzine uitvoering laten ombouwen op LPG. Vanaf het begin deed het euvel ploffen bij het gasgeven van uit stationair toerental zich voor.
De gasinbouw monteur gaf aan dat verdelerkap, bougies, bougiekabels, rotor vernieuwd moesten worden .Tevens moesten de kleppen opnieuw gesteld worden.
Dit alles heb ik gedaan.
Het ploffen is wel verminderd , maar niet geheel verdwnen. Het ergst is het bij vochtig weer.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee en weet raad.?
Gaarne bericht.
M.vr.gr. Lou Rouwette. tel.; 045-4053654.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2013 10:33 #1380747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ivm
Ivm de link naar vocht: Kabel van bobine naar verdelerkap ook vervangen? Bougiekabels liggen niet tegen elkaar aan maar worden op afstand gehouden met afstandhoudertjes?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2013 12:38 #1380751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier ook naar kijken..
Als alle onderdelen vervangen zijn, is de kabel van verdeler naar bobine al vervangen neem ik aan? (is idd een vergeetmijnietje)
Ik heb al twee keer meegemaakt dat na het vervangen van de (originele Bosch) verdeler toch vrij snel  vonkoverslag ontstaat tussen de zwarte koolstof kap en de verdeler zelf. Haal deze eraf, haal al het zwarte stof weg, monteer hem weer zonder de zwarte kap en doe een stuk (siliconen) slang  om het aardestripje dat achter de verdeler langs naar je kleppendeksel loopt. (gouden TimenTip) 
Als je er nog last van blijft houden is waarschijnlijk je vliegwielsensor aan de beurt. Eerst controleren of de kabel nog soepel is, (knikjes, stijf, voelbare breukvlakjes of zelfs zichtbaar aluminium onder de isolatie = Vervangen) dan de aanluitstrips in de stekker schoonmaken (Hangt ergens onder het t-stukje van je ruitensproeier, fiberborsteltje is ideaal) en eventueel een beetje contactspray en als laatste kun je controleren of het kunststof dopje wat over het spoeltje (in je vliegwielhuis) zit nog vast zit. Zonee, ontvetten, goed laten drogen en met epoxy weer vastlijmen. Controleer of er geen epoxy op het stalen puntje zit, desnoods met een nagelvijltje eraf halen. Niet nadelig voor de werking, maar epoxy is uitgedroogd supersterk en als ie het vliegwiel raakt, scheurt ie misschien.
Als dit allemaal niet helpt, moet deze vervangen worden (zijn met 35 euro nogal prijzig, dus het eerst proberen van bovenstaande is de moeite waard)
Succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2013 12:03 #1380837 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ploffen
Hallo Henk,
ik bedank je voor de geantwoorde tips.
Ik zal dit zeker doen.

Gr. Lou Rouwette

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2013 12:05 #1380838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ploffen
Hallo Boy,
ik dank je voor de opgegeven tips.
Ik zal deze stap voor stap uitvoeren.
Gr. Lou Rouwette

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2013 21:56 #1381373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag:
Hoi Lou,
Meestal, wanneer een motor stottert vanwege ontstekingsproblemen, komen deze problemen niet alleen voor bij lastwissel van de motor.Vaak zie je dat, bij ontstekingsproblemen, stationair draaien problematisch is, of dat de wagen slecht start bij koud en nat weer.Ik zie je vaak dat problemen zich, dan weer wel en dan weer niet voordoen.
Als jouw wagen alleen problemen geeft bij het gasgeven vanuit stationair toerental, denk ik meer aan een probleem in de brandstoftoevoer.Vaak heeft dit te maken met een te rijk mengsel bij stationair toerental, of heeft het te maken met het "verslikken" van de motor bij plotseling gasgeven.Al met al kunnen bovenstaande euvels allerlei oorzaken hebben, maar als ik jou was, had ik het eerder in de brandstoftoevoer, dan in de ontsteking gezocht.

Iig succes.
Hartelijke groeten Dirke

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2013 22:38 #1381374 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Backfire oorzaken
Mogelijke redenen (of combinaties ervan) voor backfire:
1 - te arm mengsel (zie ook bij 5)
2 - verkeerde klepspeling
• inlaatkleppen te krap
3 - niet goed afdichtende klep
• klep lekt
• klep al verbrand
4 - verkeerde kleptiming
• bv tandriem tandje verkeerd
5 - vacuumlek in inlaattraject
• inlaatspruitstuk dicht niet goed af
• inlaataanvoerbuis is lek,
• ergens doorgeschuurd, o.i.d.
6 - zwakke ontsteking.
• zwarte kap om de verdelerkap slaat door
• deze afdekkap niet monteren maar verwijderen
massakabel niet achter de verdeelkap langs laten
• krukassensor vervuild,
• rotor en verdelerkap aan vervanging toe
7- verkeerde bougie
• bougie die al bij een vrij lage werktemperatuur zich zelf schoon brandt, de te hete bougie werkt dan als gloeiplug op het instromende nieuwe mengsel
8- koolstofafzetting in verbrandingskamer
• koolstof blijft nagloeien en werkt als gloeiplug en ontsteekt binnenstomend vers mengsel vroegtijdig voordat de inlaatklep dicht is
9- interferentie.
• Doorslag kabels e.d. zodat er een vonk ontstaat in
• een cilinder waar de inlaatklep open staat zodat het mengsel in de inlaatbuis ontsteekt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC