hoe de bedrading aanpassen om te starten op Lpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 08:57 #1096464 door V700 register
hoe de bedrading aanpassen om te starten op Lpg is gemaakt door V700 register
vB230F injectie U9
Simpelweg even te druk om goed aan de slag te gaan met het Lpg.  Op Lpg loopt ie aardig  maar kom ik beneden de 2500 toeren dan wil ie continue overschakelen op benzine, en weer op lpg en weer terug enz...
Dat is gruwelijk irritant en niet rijdbaar. Overschakelen op benzine is dan de enige oplossing..Er zit een omvl millenium lpginstallate in, de stappenmotor is al vervangen door een stelschroef.
de vraag:
Kan de bedrading op een makkelijke manier worden aangepast dat ie op lpg start en rijd en niet meer kan/wil overschakelen. Dan kan ik tzt , als ik wat meer tijd heb het eens grondiger (laten) aanpakken...

groet, rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 11:23 #1380579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar
Kun je met deze installatie überhaupt op LPG starten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 11:33 #1380581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic daar

henk 940LPT schreef : Kun je met deze installatie überhaupt op LPG starten?

Volvo 740gl sedan,1988, wit, "Amerigo"
Volvo 940 gl estate 1992, groen, "Green Peace" word nu gesloopt!
Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"</p

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 13:04 #1380588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobine
voor zover ik weet, reageert het systeem middels de inductie die de bobine afgeeft op omschakelen van benzine naar gas (en andersom als de motor is afgezet). Misschien kun je die draad "voor de gek houden"?
Gr. Sietse

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 20:32 #1380626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat voor schakelaar heb je
Wat voor schakelaar heb je er tussen zitten om om te schakelen naar lpg ik denk een een van het merk aeb als dat zo is dan is hij mischien programmeerbaar

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 20:48 #1380628 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Manual
Bedrading aanpassen niet nodig, bijna elke LPG installatie heeft een noodstartprocedure. Zie <a href="/node/47983" target="_blank">manual </a>pagina 26, heb ik net bij de informatiepagina's gezet.
groet,
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2013 22:27 #1380643 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic noodprocedure werkt,

Chris B schreef : Bedrading aanpassen niet nodig, bijna elke LPG installatie heeft een noodstartprocedure. Zie <a href="/node/47983" target="_blank">manual </a>pagina 26, heb ik net bij de informatiepagina's gezet.
groet,
Chris

Mooi  Chris, dat werkt, ik heb echter nog niet uitgeprobeerd of ie na enige tijd rijden ook op lpg bljft staan.
De storing doet zich over het algemeen niet voor als de motor nog koud is. Een normale start is op benzine, daarna schakelt de instalatie over op lpg als ik meer dan 2500 toeren maak.
Echter eenmaal warm en ik kom onder de 2500 toeren beginnen de problemen. Soms niet meteen   maar een minuutje later, soms pas na meerdere keren onder de 2500  toeren gereden te hebben.
ik kan dat heen en weer schakelen meestal stoppen door de motor uit te zetten, te starten en zo snel mogelijk boven de 2500 toeren te rijden en blijven rijden....  :-(
Ik ga morgen dus een lang stuk rijden na gestart te zijn op Lpg via de noodprocedure. ik ben benieuwd...
Bedankt!
ps de schakelaar is zoals omschreven op pagina 26!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 05:09 #1380652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen idee

thomv schreef : Wat voor schakelaar heb je er tussen zitten om om te schakelen naar lpg ik denk een een van het merk aeb als dat zo is dan is hij mischien programmeerbaar

Ik heb geen idee wat voor schakelaar mijn auto heeft. Zo eentje met ledjes (die overigens niet kloppen: als tank vol is, brandt er geen één, als-ie leeg is branden ze allemaal. Lijkt me andersommerig? Maar goed, dat went). Ik kan ook niet even kijken nu, want ik ben een kleine 6000km van de auto vandaan nu. April weer terug.
Maar ik las dat je via de noodprocedure kunt rijden, da's mooi!

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 11:48 #1380658 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Bedacht
Rudiger, vanochtend bedacht ik me nog wat. Dat heen en weer gependel kwam me bekend voor. Met mijn installatie ook gehad, geschakelde plus zat toen verkeerd aangesloten. LPG inbouwers willen wel eens de geschakelde plus van de voeding van de benzineinjectoren pakken. Vanochtend herinnerde ik me dat de AEB175 die ik voorheen in de 9 de geschakelde plus hier ook niet van af pakte.
Het pendelgedrag wat jij hebt is 1 op 1 het rare gedrag dat ik had. Woensdagavond even kijken? Zal mijn spullen meenemen.
groeten,
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2013 13:53 #1380667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is mooi Chris.
Behoudens zware sneeuwval, ben ik woensdag op de pilotenweg. Vandaag via noodprocedure gestart en binnenweggetjes gereden in lage toerentallen. Het ging 20 km goed, daarna weer dat ¥$÷×π§  schokkend heen en weer schakelen...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC