LPG Backfire
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Het betreft hier een v90 die is uitgerust met een Prins VSI installatie welke nog geen vijf jaar oud is. De vraag die me nu bezig houd, is waardoor de backfire kan zijn ontstaan. De bougies zijn ca. 10 duizend km geleden vervangen. De motor liep ook goed. Wel was het olie niveau aan de lage kant (olie zelf ook ca. 10 duizend km geleden vervangen). Kan het zijn dat de klepspeling hierdoor niet goed geregeld werd?
Iemand een idee waardoor deze backfire veroorzaakt zou kunnen zijn? Eigenlijk zou dit toch bij een dampgas injectie installatie niet mogen, die start toch op benzine. (Omdat de motor nog warm was op het moment van starten schakelt hij wel direct over van benzine naar gas, maar dan loopt hij al).
Ik houd me aanbevolen voor tips die de achterliggende oorzaak kunnen oplossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bougie kabels slecht zodat verkeerde bougie een vonk kreeg.
olie stand zo laag dat hydraulische klep bediening niet werkte (maar weet niet of dat kan)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou ook denken aan een lekkende injector, of eentje die onterecht open is gestuurd. Ontsteking nakijken. Een klep met niet gevulde stoter blijft dicht of opent minder ver neem ik aan? Loopt de motor altijd meteen na starten zoals zou moeten of eerst wat rommelig en na een aantal seconden of minuten pas strak?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Als de auto gemaakt is zou ik eerst langs een LPG specialist gaan voordat je weer op lpg gaat rijden.
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is dat, pakking er uit, of gewoon ook echt afgebroken draad einden ?
Geplofde lucht slang ken ik wel, nu al onder hand de 5e in mijn auto meen ik, moet toch es kijken of dat spul niet per meter te koop is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Nooit van gehoord dat een laag olieniveau zonder dat het lampje al brandt kritisch is voor de klepspeling, lijkt mij niet waarschijnlijk.rsmeets schreef : De motor liep ook goed. Wel was het olie niveau aan de lage kant (olie zelf ook ca. 10 duizend km geleden vervangen). Kan het zijn dat de klepspeling hierdoor niet goed geregeld werd?
De enig reden die ik kan bedenken is inderdaad een massief lekkende LPG injector. Indicator voor lekkende LPG injectoren is meestal dat de startmotor een paar keer moet rondraaien voordat de motor aanslaat.
Ben ook wel benieuwd wat er nu precies is losgekomen van het spruitstuk. Dat de rubber balgjes losschieten is inderdaad het meest waarschijnlijk. Dat zijn heel stevige dingen. Met een beetje geluk kan je de balgjes hergebruiken en hoef je alleen maar het spruitstuk er weer op te duwen en nieuwe slangenklemmen te monteren.
Ik zou voor het starten de zekering van de LPG installatie verwijderen. Eerst laten checken voordat je weer op LPG gaat rijden.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de 960 vroeger dierf dat ook al eens hebben
stuk uit de luchtfilter gesneden en vervangen door een rubber flap die omhoog/open kan bij een backfire en de overdruk langs daar wegkan
geen schade meer
wel nog backfire
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.