Beste LPG installatie keus voor een B230F
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 16:23 #1096239
door V700 register
Beste LPG installatie keus voor een B230F is gemaakt door V700 register
Wie kan mij vertellen wat heden ten dage de beste LPG installatie keuze is voor een B230F blok?
Mvg Ramon
Mvg Ramon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2013 23:31 #1379056
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou zeggen zo simpel
Ik zou zeggen zo simpel mogelijk gewoon een g1 of g2 instalatie
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2013 21:59 #1379345
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Zegt niks
<a href="/node/42529" target="_blank">G1 of G2</a> zegt niks over het soort installatie, dat is een containerbegrip en wordt vaak willekeurig gebruikt. Wat wel interessant is, is of je gaat voor een injectiesysteem of een systeem met ringmixer. De eerste is altijd (indirect) lambda gestuurd en de tweede kan lambda gestuurd zijn als er een stappenmotortje toegepast wordt. Als je geen stappenmotortje er tussen zet, wordt het mengsel geregeld door een stelschroef. (en heb je vaak een verkeerd brandstofmengsel)
Gezien dat je de B230F in je HY van lpg wilt voorzien zou ik het zelf zo simpel mogelijk houden. (Ga je nu op een carb of toch injectie)? Dus gewoon een verdamper met ringmixer maar dan wel eentje voorzien van sturing op het mengsel mbv de lambdasonde. Neem bijvoorbeeld het systeem van 123ignition of een AEB175 met stappenmotortje. Zo zijn er denk ik nog wel meer.
Je hebt dan nog wel wat meer componenten nodig zoals een omschakelkastje om de benzineinjectoren te onderbreken en een "fopkastje" lambdaemulator nodig omdat anders de benzinecomputer in de stress schiet.
Wil je het superdeluxe hebben en zo min mogelijk vermogen verliezen dan zou je nog kunnen gaan voor een dampgasinjectie. Is wat meer werk om in te bouwen, is duurder en vraagt meer kennis met instellen.
Succes!
Chris
Gezien dat je de B230F in je HY van lpg wilt voorzien zou ik het zelf zo simpel mogelijk houden. (Ga je nu op een carb of toch injectie)? Dus gewoon een verdamper met ringmixer maar dan wel eentje voorzien van sturing op het mengsel mbv de lambdasonde. Neem bijvoorbeeld het systeem van 123ignition of een AEB175 met stappenmotortje. Zo zijn er denk ik nog wel meer.
Je hebt dan nog wel wat meer componenten nodig zoals een omschakelkastje om de benzineinjectoren te onderbreken en een "fopkastje" lambdaemulator nodig omdat anders de benzinecomputer in de stress schiet.
Wil je het superdeluxe hebben en zo min mogelijk vermogen verliezen dan zou je nog kunnen gaan voor een dampgasinjectie. Is wat meer werk om in te bouwen, is duurder en vraagt meer kennis met instellen.
Succes!
Chris
Moderators: Jerry Stam