LPG King
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2012 16:06 #1095397
door V700 register
LPG King is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
Hier in de buurt staat een volvo 940 GLE 2.0i sedan te koop met een recente King gasinstallatie.
Zelf rij ik ook met een 940 GLE 2.0i en had in gedachte om deze auto te kopen als donor auto.
Ik ben niet op de hoogte over LPG-installaties. Weet iemand als dit kwalitatief in orde is?
Kan mij iemand iets vertellen over de technologie? Ik lees soms al eens iets over kopsmering en injectors enz...
Welke waarde heeft een 2de hands installatie en wat kost een inbouw?
Foto's in bijlage.
Groeten,
Stefan.
Hier in de buurt staat een volvo 940 GLE 2.0i sedan te koop met een recente King gasinstallatie.
Zelf rij ik ook met een 940 GLE 2.0i en had in gedachte om deze auto te kopen als donor auto.
Ik ben niet op de hoogte over LPG-installaties. Weet iemand als dit kwalitatief in orde is?
Kan mij iemand iets vertellen over de technologie? Ik lees soms al eens iets over kopsmering en injectors enz...
Welke waarde heeft een 2de hands installatie en wat kost een inbouw?
Foto's in bijlage.
Groeten,
Stefan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2012 18:54 #1373408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik denk dat je je af moet vragen of het verstandig is een gebruikte installatie in te laten bouwen. Uurloon ben je kwijt, nieuwe slangen (moeten nieuw dacht ik) en moet je ook geen nieuwe tank, of de bestaande af laten persen, als de huidige tank 10 jaar of ouder is? Met een beetje pech is de verdamper ook nog versleten en moet die vervangen. Je krijgt waarschijnlijk geen garantie omdat de installatie gebruikt is. Voor een beetje meer heb je een nieuwe installatie, met garantie, lijkt me.
Met een gewone 2 liter zonder turbo kun je een installatie met gasmengstuk nemen. Is goedkoper dan een met injectoren en wat meer robuust. Klepsmering is naar mijn mening niet nodig, maar daar verschillen de meningen over.
Met een gewone 2 liter zonder turbo kun je een installatie met gasmengstuk nemen. Is goedkoper dan een met injectoren en wat meer robuust. Klepsmering is naar mijn mening niet nodig, maar daar verschillen de meningen over.
17-11-2012 22:31 #1373426
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Tank certificaat
Normaalgesproken zou ik zeggen, koop een nieuwe doe het zelf inbouw set. Die heb je in conventionele uitvoering zo rond de 600 euro.
Dit is echter een dampgas injectie systeem en dan ben je volgens mij wat duurder uit. Als ik de componenten in de <a href=" www.vanmeenen.com/catalogue/ALNL00.pdf ">prijslijst van Van Meenen optel kom je globaal op 1500 euro ex BTW.
Slangen mogen inderdaad max een jaar oud zijn, maar dat is wel te overzien.
Onderdelen hebben zo te zien 67R01 kenmerk. Belangrijkste is dat je bij het inbouwen van een gebruikte installatie aan een certificaat voor de tank moet zien te komen. Anders moet je die ook vervangen.
Dit is echter een dampgas injectie systeem en dan ben je volgens mij wat duurder uit. Als ik de componenten in de <a href=" www.vanmeenen.com/catalogue/ALNL00.pdf ">prijslijst van Van Meenen optel kom je globaal op 1500 euro ex BTW.
Slangen mogen inderdaad max een jaar oud zijn, maar dat is wel te overzien.
Onderdelen hebben zo te zien 67R01 kenmerk. Belangrijkste is dat je bij het inbouwen van een gebruikte installatie aan een certificaat voor de tank moet zien te komen. Anders moet je die ook vervangen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2012 11:46 #1373441
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Gastank
Ik heb met de gastank geen probleem gehad, hij werd op ingeslagen nummers en letters gecontroleerd + leeftijd.
Alleen 2 slangen moest ik vervangen, die waren van november 2010 en de keuring was maart 2011.
TJA voor de RDW is dat 1 jaar, kon praten als brugman maar 2011 werd geen 2010, en dus zitten er vanaf nu 2 maanden, november en december, in 1 RDW jaar.
Heb de slangen vervangen, en een paar uur later was alles OK.
Groet Fred
Alleen 2 slangen moest ik vervangen, die waren van november 2010 en de keuring was maart 2011.
TJA voor de RDW is dat 1 jaar, kon praten als brugman maar 2011 werd geen 2010, en dus zitten er vanaf nu 2 maanden, november en december, in 1 RDW jaar.
Heb de slangen vervangen, en een paar uur later was alles OK.
Groet Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2012 18:43 #1373554
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Persoonlijk vind ik dat alles er nog heel netjes uitziet, ook zijn de slangen m.i. goed, je kunt het proberen natuurlijk. Scheelt toch best een "bakkie" geld.Ligt er natuurlijk wel aan wat ze vragen voor de Volvo, (wat vragen ze er voor)?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2012 21:41 #1373572
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic euro's
wel, de auto staat er al een tijdje met het bordje te koop.
De eigenaar doet geen moeite om 'm te koop op internet te zetten en de garagehouder wil 'm van zijn parking af. De vettigheid loopt van het interieur af, is volgens mij al jaren niet meer gepoetst. Ik denk niet dat hij in deze staat snel verkocht zal worden
.
Ik wil er 150 a 200 euro voor geven.
De gasinstallatie is recent.
De eigenaar doet geen moeite om 'm te koop op internet te zetten en de garagehouder wil 'm van zijn parking af. De vettigheid loopt van het interieur af, is volgens mij al jaren niet meer gepoetst. Ik denk niet dat hij in deze staat snel verkocht zal worden

Ik wil er 150 a 200 euro voor geven.
De gasinstallatie is recent.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2012 00:41 #1373619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
tja, als ze dat bod accepteren dan ben je natuurlijk spekkoper, alleen aan onderdelen brengt het al meer op.
Moderators: Jerry Stam