Vraag over bougies........
- V700 register
- Nieuw lid
-
NGK is dus in ieder geval goed.
Ik ga van het weekend dan maar eens even kijken bij Brezan of Automat o.i.d.
Iedereen bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
lees maar.
www.volvo700vereniging.nl/node/34061
grosso modo (pun intended) zijn de verhalen goed over NGK, maar hou dit in het achterhoofd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb mijzelf ook al verbaasd over het verbuik van mijn 940 LPT/LPi. Vroeger kwam ik zelden boven de 1:7.5 uit, het laatste jaar zit ik vrijwel altijd boven de 1:8 à 1:8.5. Misschien is dit te danken aan een lagere snelheidslimiet op de snelweg die ik elke dag rijd, waardoor ik meestal niet meer boven de 110 kpu kom. Ook zijn er minder files dan voorheen. Ik heb er geen duidelijke verklaring voor, want ik geloof niet dat mijn rijstijl veel is veranderd. Zomer of winter LPG maakt trouwens ook verschil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had jij niet een Mbc gemonteerd?Rversteeg schreef : Ik vind het minderverbruik wel heel erg groot, bijna 15%! Haast niet te geloven dat alleen bougies zo'n verschil kunnen maken. Voor de aardigheid zou je de oude bougies eens terug moeten plaatsen en dan het verbruik bekijken.
Ik heb mijzelf ook al verbaasd over het verbuik van mijn 940 LPT/LPi. Vroeger kwam ik zelden boven de 1:7.5 uit, het laatste jaar zit ik vrijwel altijd boven de 1:8 à 1:8.5. Misschien is dit te danken aan een lagere snelheidslimiet op de snelweg die ik elke dag rijd, waardoor ik meestal niet meer boven de 110 kpu kom. Ook zijn er minder files dan voorheen. Ik heb er geen duidelijke verklaring voor, want ik geloof niet dat mijn rijstijl veel is veranderd. Zomer of winter LPG maakt trouwens ook verschil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik dat stuk over het stotteren lees weet ik het inderdaad nog niet.
Ga morgen wel eens even bij de LPG boer hier vragen.
Bedankt.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij veel, houd van deze auto al een paar ton elke tankbeurt bij wat ik verbruik aan brandstof, olie, kvs, onderdelen, chips en Fishermans Friend zoete drop.Ik vind het minderverbruik wel heel erg groot, bijna 15%! Haast niet te geloven dat alleen bougies zo'n verschil kunnen maken.
Ik rijd ook al vanaf '95 elke werkdag van Heerhugowaard naar Utrecht. Ik rij dus 90% snelwegkilometers over hetzelfde traject. Tegenwind en regen heb ik niet bijgehouden.
Kan er ook niets anders van maken...die 15% is de enige reden dat ik een Godsvermogen uitgeef aan bougies.......maar een nog groter Godsvermogen bespaar aan Euro's. Alle verhalen over het niet werken van die bougies, was maar 15% van het topic, de rest ging over een auto waar van alles nog aan mankeerde, maar de eerste grote rit van 120 kilometers geen verschil uitmaakte...etc, ja Duh, zou mijn buurjongen van 10 zeggen:-) Vind je niet erg dat ik daar niet veel waarde aan hecht, hey? En dan de waarschuwing dat niet ELKE NGK goed is, met het goedbedoelde advies om de link maar eens te volgen. Héél uitgebreid verslag, en ja, 1 slechte NGK bougie, een nieuwe nog wel, maar NIET een Laserline Nr2, die heeft ie notabene aan het eind gekocht volgens mij.
Toch luister ik met interesse als iemand die ik hoog acht in accuratesse en kennis (Baseman) hetzelfde zegt en weinig verschil merkt. Als het bij mij niet meer werkt, ga ik kijken wat er met mijn auto of mijn rechtervoet aan de hand is, vooralsnog géén enkele reden om andere bougies te kopen of al helemaal niet om de oude er in te stoppen......scheelt 15% nl.bij mij althans:-)
Groet en wijsheid in je beslissing.
PS: niet over alle smiley's heen lezen he?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb helaas dit weekend nog geen tijd gehad om hier te informeren.
Ik voel nog steeds erg veel voor de speciale NGK bougies, ik rijd zelf ook best wel wat +/- 140 km per dag en in het weekend meestal in total ongeveer 200.
Dus als de NGK's echt zoveel besparen kan dat wel uit.
Ik laat het nog wel horen.
Allemaal bedant voor jullie raad.
Wouter