Vraag over bougies........

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2012 06:46 #1372726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic NGK
Okee,
NGK is dus in ieder geval goed.
Ik ga van het weekend dan maar eens even kijken bij Brezan of Automat o.i.d.
Iedereen bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2012 10:06 #1372740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet in IEDER geval
Dat weet ik dan weer niet zo..
lees maar.
www.volvo700vereniging.nl/node/34061
grosso modo (pun intended) zijn de verhalen goed over NGK, maar hou dit in het achterhoofd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2012 12:49 #1372757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil
Ik vind het minderverbruik wel heel erg groot, bijna 15%! Haast niet te geloven dat alleen bougies zo'n verschil kunnen maken. Voor de aardigheid zou je de oude bougies eens terug moeten plaatsen en dan het verbruik bekijken.
Ik heb mijzelf ook al verbaasd over het verbuik van mijn 940 LPT/LPi. Vroeger kwam ik zelden boven de 1:7.5 uit, het laatste jaar zit ik vrijwel altijd boven de 1:8 à 1:8.5. Misschien is dit te danken aan een lagere snelheidslimiet op de snelweg die ik elke dag rijd, waardoor ik meestal niet meer boven de 110 kpu kom. Ook zijn er minder files dan voorheen. Ik heb er geen duidelijke verklaring voor, want ik geloof niet dat mijn rijstijl veel is veranderd. Zomer of winter LPG maakt trouwens ook verschil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2012 21:11 #1372788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mbc

Rversteeg schreef : Ik vind het minderverbruik wel heel erg groot, bijna 15%! Haast niet te geloven dat alleen bougies zo'n verschil kunnen maken. Voor de aardigheid zou je de oude bougies eens terug moeten plaatsen en dan het verbruik bekijken.
Ik heb mijzelf ook al verbaasd over het verbuik van mijn 940 LPT/LPi. Vroeger kwam ik zelden boven de 1:7.5 uit, het laatste jaar zit ik vrijwel altijd boven de 1:8 à 1:8.5. Misschien is dit te danken aan een lagere snelheidslimiet op de snelweg die ik elke dag rijd, waardoor ik meestal niet meer boven de 110 kpu kom. Ook zijn er minder files dan voorheen. Ik heb er geen duidelijke verklaring voor, want ik geloof niet dat mijn rijstijl veel is veranderd. Zomer of winter LPG maakt trouwens ook verschil.

Had jij niet een Mbc gemonteerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2012 21:33 #1372791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja....
@ jeroen,
 
Als ik dat stuk over het stotteren lees weet ik het inderdaad nog niet.
Ga morgen wel eens even bij de LPG boer hier vragen.
Bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2012 22:28 #1372800 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic ik heb geen redblock
maar bij mijn s90 zijn de bougies het enige niet originele Volvo onderdeel. Auto loopt mooier, soepeler en zuiniger met de NGK bougies. Iedere 45000 km een setje nieuwe en de motor loopt als het spreekwoordelijke naaimachientje.
 
Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
10-11-2012 13:42 #1372845 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic onze mede volvo liefhebbers
onze mede volvo liefhebbers van de 850 /sv70 club gebruiken steeds vaker iridium ngk bougies bij LPG, schijnt een stuk goedkoper te zijn maar met het zelfde effect qua besparing.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2012 13:13 #1372991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC
Ik heb wel een MBC, maar die staat al jaren op 0.65 bar afgesteld. Indertijd heb ik na het inbouwen ook nauwelijks/geen hoger verbruik gemerkt. Ook niet lager trouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2012 21:49 #1373033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan er ook niets anders van maken...

Ik vind het minderverbruik wel heel erg groot, bijna 15%! Haast niet te geloven dat alleen bougies zo'n verschil kunnen maken.

Ik rij veel, houd van deze auto al een paar ton elke tankbeurt bij wat ik verbruik aan brandstof, olie, kvs, onderdelen, chips en Fishermans Friend zoete drop.
Ik rijd ook al vanaf '95 elke werkdag van Heerhugowaard naar Utrecht. Ik rij dus 90% snelwegkilometers over hetzelfde traject. Tegenwind en regen heb ik niet bijgehouden.
Kan er ook niets anders van maken...die 15% is de enige reden dat ik een Godsvermogen uitgeef aan bougies.......maar een nog groter Godsvermogen bespaar aan Euro's. Alle verhalen over het niet werken van die bougies, was maar 15% van het topic, de rest ging over een auto waar van alles nog aan mankeerde, maar de eerste grote rit van 120 kilometers geen verschil uitmaakte...etc, ja Duh, zou mijn buurjongen van 10 zeggen:-) Vind je niet erg dat ik daar niet veel waarde aan hecht, hey? En dan de waarschuwing dat niet ELKE NGK goed is, met het goedbedoelde advies om de link maar eens te volgen. Héél uitgebreid verslag, en ja, 1 slechte NGK bougie, een nieuwe nog wel, maar NIET een Laserline Nr2, die heeft ie notabene aan het eind gekocht volgens mij.
Toch luister ik met interesse als iemand die ik hoog acht in accuratesse en kennis (Baseman) hetzelfde zegt en weinig verschil merkt. Als het bij mij niet meer werkt, ga ik kijken wat er met mijn auto of mijn rechtervoet aan de hand is, vooralsnog géén enkele reden om andere bougies te kopen of al helemaal niet om de oude er in te stoppen......scheelt 15% nl.bij mij althans:-)
Groet en wijsheid in je beslissing.
 
PS: niet over alle smiley's heen lezen he?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2012 19:29 #1373097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed raad is duur.....
maar verkeerde bougies kopen kan nog duurder uitpakken.......
Ik heb helaas dit weekend nog geen tijd gehad om hier te informeren.
Ik voel nog steeds erg veel voor de speciale NGK bougies, ik rijd zelf ook best wel wat +/- 140 km per dag en in het weekend meestal in total ongeveer 200.
Dus als de NGK's echt zoveel besparen kan dat wel uit.
Ik laat het nog wel horen.
Allemaal bedant voor jullie raad.
Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD