Tankmeter doet vreemd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2012 22:50 #1094902 door V700 register
Tankmeter doet vreemd is gemaakt door V700 register
Hallo,

De tankmeter van mijn 940 2.3IC 1997 doet vreemd. De auto is uitgerust met een G3 installatie, Vandaag de gastank volgetankt, en de meter gaf vol aan. Deze gebruikt de orginele brandstofmeter van het instrumentenpaneel. Er zit 1 vierkant lpg knopje met groene en rode led op het dashboard.. Ik wilde gelijk even chekken hoeveel benzine er nog in zat dus ik switch deze en daarna weer terug op lpg en nu ging de meter nog maar tot +-65% ??? Terwijl deze net nog op 100% stond?
Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Alvast vriendelijk bedankt,

Dave

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2012 16:58 #1370386 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic misschien
druppeltje naaimachine olie of wd-40 tussen doen, bij de asjes? let wel op dat de rest afgedekt is, want anders wordt het schoonmaken wat niet makkelijk is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2012 19:25 #1370400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey, Hoe bedoel je precies?
Hey,

Hoe bedoel je precies? Valt me vanochtend btw op dat bij contact aanzetten de meter even heel snel naar +-85% gaat. (Heb inmiddes stukje gereden) en daarna gelijk weer naar 25% of 50% gaat heel willekeurig zeg maar. Beetje vaag...

Mvg Dave

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2012 20:21 #1370404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenbaar
Dit is heel herkenbaar. Hoewel mijn 740 tank meter is verbonden met de benzine tank danst deze ook heel en weer. Terwijl de tank zo'n 50% gevuld is geeft hij de ene keer 50% aan, na een x aantal kilometers (let wel: op LPG) staat hij opeens op 20% daarna op 40% etc. Soms moet ik zelfs met een tik op dashboard de meter op gang helpen omdat hij anders blijft hangen.

Nog nooit definitief antwoord gevonden of het nu de tank vlotter is of de meter zelf...

Vervelend is het wel, omdat je er niet van op aan kunt op deze manier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2012 21:13 #1370427 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb nog wat zitten zoeken op
Heb nog wat zitten zoeken op het web, schijnbaar komt het bij vialle vaak voor dat de tankmeter in de appendagekast vaak stuk gaat. Deze schijnt makkelijk te vervangen zijn. Ik heb de auto net een paar dagen in mijn bezit en er ligt achterin een dubbele cilindertank in. Enig idee iemand hoeveel liter zo'n tank is? Hij ligt in het reservewielcompartiment. Kan ik voorlopig even kijken qua km wanneer ik moet gaan tanken ;-).

Mvg Dave

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2012 21:56 #1370435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb ik inmiddels ook last van,
Echter ik heb een Diesel en zie hem nu als ECO meter, want hoe dieper ik het pendaal indruk des te sneller gaat hij naar het rode gebied toe,Alleen als ik hem op kontakt zet geeft hij wel ongeveer de juiste waarde aan wat er in zit.
Ik heb een week of 5 terug wel de brandstof meter gewisseld voor een ander omdat ik bij de oude iedere keer een tik op de bak moest geven om hem te activeren, Dus ik ga de oude even een olie kuurtje geven zal vast iets helpen.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 13:41 #1370489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tankinhoud
In zo'n dubbele tank zal netto zo'n 54 ltr gaan. Sinds mijn tankwissel ivm defecte in-tank pomp werkt mijn LPG inhoudsmeter ook niet meer. De meter geeft na omschakelen op LPG altijd een volle tank aan. Ik neem aan dat het vlotterlelement in de tank niet goed werkt, want voorheen werkte alles wel naar behoren. Bij mijn weten is dat vlotterelement alleen te vervangen als de tank drukloos wordt gemaakt. Op het vlotterelement wordt de opnemer bevestigd. Die is inderdaad makkelijk te vervangen.
Ik rij nu al jaren weer op de dagteller en dat went ook snel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 16:39 #1370511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herkenbaar
Met een beetje mazzel en de juiste temperatuur gaat er bijna 55 liter in die duo tank.
Ik krijg 'm nooit hoger dan pak  'm beet 70% en rond de 280 km gaat het lampje branden in bochten en bij 300 constant.Past er meestal 40 liter in. Dagteller is niet helemaal betrouwbaar als je vergeet 'm op nul te zetten na het tanken (goh, hoe zou die gast dat weten..)
Ik heb overigens altijd een lege tank benzine, ook al staat de benzine tot aan het klepje :( Het is dus voorgekomen dat ik een volle tank had met 20 liter.
Zou dit een sleuteldagklusje zijn?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2012 19:09 #1370521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok dank jullie wel voor de
Ok dank jullie wel voor de antwoorden, bij de 300km zal ik hem weer vullen met lpg :-) heb daarstraks de overige benzine opgereden en voor 1 derde gevuld met Ron98 + injectiecleaner erbij. Dit kan ook geen kwaad lijkt mij.
Ik ga kijken of ik iets kan vinden van een slechte verbinding bij de tankopnemer anders ga ik deze vervangen door een nieuwe, en zal jullie melden of dit geholpen heeft ;-)

Mvg Dave

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2012 16:12 #1371072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 300 km
Wanneer je moet tanken hangt natuurlijk af van je verbruik, maar 300 km is wel snel hoor. Ik begin er pas rond de 350 km aan te denken. Met een gemiddeld verbruik van ruim 1:8 zit er dan nog zeker een liter of 10 in.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC