koude kachel op lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2012 09:51 #1094884
door V700 register
koude kachel op lpg is gemaakt door V700 register
Waarde forummers,
Mijn volvo 745 b230f uit 1986 heeft last van een koude kachel. Vooral als het buiten kouder word. Het koelwater (de verdamper) is wel snel op tempratuur.
Ik heb de verdamper op 2 kachelslangen aangesloten. Ik vermoed dat de verdamper minder door stroom weerstand heeft dan de kachel.
Als ik de waterslang naar de verdamper afklem is de kachel wel snel warm.
Bestaat er een soort instelbare smoring hier voor?
Weet iemand een oplossing hier voor?
Groeten Marcel
Mijn volvo 745 b230f uit 1986 heeft last van een koude kachel. Vooral als het buiten kouder word. Het koelwater (de verdamper) is wel snel op tempratuur.
Ik heb de verdamper op 2 kachelslangen aangesloten. Ik vermoed dat de verdamper minder door stroom weerstand heeft dan de kachel.
Als ik de waterslang naar de verdamper afklem is de kachel wel snel warm.
Bestaat er een soort instelbare smoring hier voor?
Weet iemand een oplossing hier voor?
Groeten Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 18:32 #1370395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt als..
heb je wel eens geprobeerd de slangen om te draaien? Dat heeft alleen zin als de slangen op je verdamper zo zijn aangesloten dat er 1 boven en 1 onderin de verdamper in gaat. Zitten ze beide in het horizontale vlak, kan het helpen om de verdamper hoger of lager te hangen dan op de huidige positie.
Goed ontluchten is belangrijk zowel voor de kachel als voor de verdamper omdat ze beide gevoelig zijn voor een luchtbel die bovenin blijft hangen
succes
Goed ontluchten is belangrijk zowel voor de kachel als voor de verdamper omdat ze beide gevoelig zijn voor een luchtbel die bovenin blijft hangen
succes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 20:38 #1370412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er kan alleen te weinig
Er kan alleen te weinig doorstroming naar de kachelradiateur zijn als die (deels) verstopt zit. je zou ook eens kunnne rpoberen hem te spoelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 20:41 #1370414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spoelen
Das goed te doen hoor!
Vorig jaar een keer gedaan, er gaan 2 slangen het schutbord in. dwz 1 in en 1 uit.
Als je die los maakt, de tuinslang op de bovenste aansluit en 1 stuk slang in een emmer op de onderste. Dan kun je het zo doorspoelen.
Let wel op, ik denk dat het gras onder je auto dit niet heel lekker water vind wat er uitkomt. Vandaar die emmer en dan netjes afvoeren.
Vorig jaar een keer gedaan, er gaan 2 slangen het schutbord in. dwz 1 in en 1 uit.
Als je die los maakt, de tuinslang op de bovenste aansluit en 1 stuk slang in een emmer op de onderste. Dan kun je het zo doorspoelen.
Let wel op, ik denk dat het gras onder je auto dit niet heel lekker water vind wat er uitkomt. Vandaar die emmer en dan netjes afvoeren.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2012 21:48 #1370433
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic meer
Ik heb vaak het advies gehoord om ook even met WC eend of een ontkalker erdoorheen te spoelen voor "Extra effect".
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2012 20:01 #1371178
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo allemaal,
Bedankt
Hallo allemaal,
Bedankt voor het reageren, het probleem is opgelost.
Ik heb een andere kachel gemonteerd.
De oude was zo verstopt, was niet met doorspoelen te redden .
Groeten Marcel
Bedankt voor het reageren, het probleem is opgelost.
Ik heb een andere kachel gemonteerd.
De oude was zo verstopt, was niet met doorspoelen te redden .
Groeten Marcel
Moderators: Jerry Stam