Buitensporig benzine verbruik op LPG... (?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2012 21:41 #1094587 door V700 register
Buitensporig benzine verbruik op LPG... (?) is gemaakt door V700 register

Ik rij inmiddels alweer 15.000 kilometer rond met een Prins LPG systeem. Starten en de eerste koude kilometers gaat op benzine en daarna schakelt hij automatisch over op benzine.  De benzinemeter is niet bepaald te vertrouwen in een 740. Op zich zou mijn auto niet heel veel benzine hoeven te verbruiken. Ik heb echter het idee dat dit wel zo is.  Het is moeilijk te meten of hij voldoende of te veel benzine verbruikt. Ik heb wel eens gelezen dat de benzinepomp blijft draaien op het moment dat hij op LPG rijd. Kan het zijn dat er toch benzine verbruikt wordt op het moment dat er op LPG word gereden?  Ik ben benieuwd naar de reacties.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2012 22:19 #1368579 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic meten is weten
Ik zou zeggen tank hem helemaal vol en doe dat na 5000 km weer. Dan weet je het verbruik. Mijn 850 diesel loopt bij een koude start 1:5 en dat gaat naar 1:15 als hij warm is. Maw koude start verbruik is aanzienlijk. En mijn 740 van 26 jaar loopt op benzine in de stad 1:7,5 en op de snelweg 1:12; en de benzinemeter doet overigens wel wat hij moet doen. Heb hem daarvoor wel ingespoten (voorzichtig!) met WD-40.
Voor zover ik weet loopt de 940 van mijn zwager ook even op benzine om daarna zelf over te schakkelen op lpg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 11:39 #1368620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn ook LPG systemen,
Er zijn ook LPG systemen, waar onder de mijne, waarbij bij vol gas geven de benzine injectoren even"meehelpen", m.a.w. op dat moment loopt de auto op LPG en benzine.
Mijn systeem, Zavoli, op m'n 960, start op benzine en schakelt daarna over op LPG, gebaseerd op tijd en koelwater temperatuur. Als ik m'n auto met een warme motor start, schakelt ie over op LPG na 8 seconden. Op een winterse ochtend kan dit enkele minuten duren voordat het koelwater op 62 C is. Tijdens het rijden op benzine met een koude motor is het benzine verbruik echt heel hoog, misschien vandaar een dalende benzine meter?
Groeten, Erik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 11:55 #1368623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Bedankt voor de reacties!Ik had ook al het idee dat hij met een koude motor aardig wat kan verbruiken. De LPG installatie neemt de boel inderdaad over bij een bepaalde temparatuur. Is het blok warm dan neemt hij het direct na het starten al over. Is hij koud dan kost dit ongeveer 2 km. Als hij met koude motor 1 op 5 zou lopen, dan gaat het wel hard als je de auto vaak vanuit koude toestand rijd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 11:56 #1368624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde probleem
Met veel korte ritjes valt het lpg-verbruik heel erg mee. Het benzine verbruik daarentegen is dramatisch en kan, zeker als het echt koud is, een liter per start betekenen (5 kilometer, 1 op 5...)
Als ik er aan denk tank ik aan het begin van de maand iets van 20 liter; al een tijd niet meer zonder start-benzine gestaan. Het nood tankje staat weer in de schuur, de motormaaier gebruikt ook loodvrij :) Maar eigenlijk moet je zo'n ding met een liter of 4 hebben. Niet helemaal vol, voor het geval dat..
Sterkte...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC