FB kop 1531 geschikt voor gas?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De vraag waar het eigenlijk om gaat: zijn er voordelen m.b.t natrium gevulde uitlaatkleppen t.o.v. van de gewone uitlaatkleppen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het antwoord is dus ja Timen, weet je nog dat de kop die er bij mij af kwam geen natrium kleppen had? En deze liep probleemloos met Vialle G2, werd waarschijnlijk alleen iets heter natuurlijk op mijn turbo.531 moet echt wel goed gaan want veel beter ontwerp qua flow en plaatsing van de bougies. Tevens koelt gas prima natuurlijk.wp001 schreef : De vraag is dus of deze 1000531 kop van een B230FB met VX3 nokkenas geschikt is voor LPG omdat de auto standaard uitgerust geweest moet zijn met een 100530 kop T-nokkenas met natrium gevulde uitlaatkleppen.
De vraag waar het eigenlijk om gaat: zijn er voordelen m.b.t natrium gevulde uitlaatkleppen t.o.v. van de gewone uitlaatkleppen?
Maarruh... je wil toch niet zeggen dat je dat zelf al niet wist?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Natuurlijk weet ik er ook wel iets van maar het slijtgedrag op LPG van de gewone klep in de 531 kop. Wij hebben nog steeds een 940 met ± 530.000 op de teller!Het antwoord is dus ja Timen, weet je nog dat de kop die er bij mij af kwam geen natrium kleppen had? En deze liep probleemloos met Vialle G2, werd waarschijnlijk alleen iets heter natuurlijk op mijn turbo.531 moet echt wel goed gaan want veel beter ontwerp qua flow en plaatsing van de bougies. Tevens koelt gas prima natuurlijk.
Maarruh... je wil toch niet zeggen dat je dat zelf al niet wist?
Maar op een auto met een turbo is mij het gedrag onbekend.
*Chilm Hoeveel km heb je nu met deze kop gereden?
Zouden de natrium kleppen dan weinig of geen nut hebben?
- V700 register
- Nieuw lid
-
P.S. wel zou ik terug gaan naar een T-nokkenas, uit mijn ervaring blijkt dat de meeste mensen het 'extra' koppel onderin prefereren boven het extraatje wat hoger in de toeren.