Vialle AMS start niet op benzine maar functioneert verder goed

• Kristiaan Windt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2012 00:02 #1094052 door Kristiaan Windt
Volvorijders,
Na het nodige puzzelwerk heb ik mijn 740 GLE nu op LPG lopen en tevens RDW goedgekeurd! Ik heb een Vialle AMS installatie uit een 94-er 940 ingebouwd in mijn bijna 87-er 740 GLE met B230 F motor (dus met electronische injectie). Het aansluiten op de injectiecomputer was een hele puzzel. Het blijkt dat bij de inbouw van deze Vialle installatie een deel van de stekkertjes uit de grote stekker van de injectiecomputer worden gehaald en in een andere stekker worden aangebracht die richting AMScomputer gaan. Draden uit deze AMS computer worden weer in de benzinecomputer aangebracht maar deze hebben een andere kleurcode. Daarbij komt nog dat ik kleurenblind ben voor een aantal kleuren hetgeen het succes ook niet vergroot. Het ding loopt, en goed ook!
Ook het overschakelen van gas naar benzine en omgekeerd verloopt prima. Toch klopt er iets niet: hij start of op benzine, of op gas. Het benzinestartsysteem werkt blijkbaar (nog) niet. Als de auto wordt gestart op gaslaat de tankmeter( die op LPG nog niet is aangesloten) even geheel uit om vervolgens weer naar nul terug te starten. Blijkbaar is er toch iets niet juist aangesloten. Iemand ee idee wat het euvel zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank voor uw reactie!
Kristiaan Windt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2012 07:38 #1365770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet
Weet je zeker dat hij toch niet op benzine loopt ? Trek als testje een van de stekkers van de benzine injectoren eraf om te zien of dit invloed heeft op de motorloop, dan weet je het meteen. Dat de benzinemeter een beetje gek doet lijkt me geen waterdicht bewijs dat het blok niet op benzine loopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2012 21:29 #1365812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het starten op lpg kun je
Het starten op lpg kun je controleren door de bedrading van de afsluiter bij de verdamper los te maken voor het starten. Als hij aanslaat start hij op benzine.

Ik heb 4 maand geleden mijn volvo740 b230f eind 1986 op lpg over gezet.
Daar zit ook een vialle ams in. Hij loopt goed als hij warm is.
Het verbruik is ongeveer 1 op 7.5 gemiddeld bij rustig rijden
Nadeel: Hij schakelt  (toeren signaal)  direct bij starten van benzine op lpg. Ik weet niet waar ik de vertraging aansluiting van overschakelen bij koude temperatuur vandaan moet halen.
Ik denk er aan om een variabele opkomvertrager tussen de bobine en de ams kast te plaatsen.

Groeten Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2012 07:52 #1365827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic controleren en vergelijken
Kristiaan, ik zou kijken of er iemand in de buurt woont met een 940 met AMS erin en dan vergelijken of alles overeen komt. Het elektronische schema boek (700 en 900)en het aansluit schema van de AMS zouden een goede leidraad zijn.Alles secuur nalopen en zo mogelijkheden uitsluiten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC