Stationair hoog toerental - Warme motor automaat in P nog hogere toeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2012 09:56 #1093956
door V700 register
Stationair hoog toerental - Warme motor automaat in P nog hogere toeren is gemaakt door V700 register
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is: sinds gisteren schiet het toerental soms omhoog tot zo'n 2400, wanneer ik bij een warme motor de automaat in de parkeerstand P of N zet en dat blijft dan zo. Ook het stationair toerental is hoog als de motor warm is zo'n 1400 toeren. En in stadsverkeer hoef ik dan geen gas bij te geven om 50 te blijven rijden.
Ik heb 2 weken geleden LPG laten inbouwen en de eerste tijd liep hij perfect. Ik moet nog even goed checken in hoeverre dit ook optreedt als hij op benzine rijd. Iig heb ik voor overmorgen heb ik al een afspraak om bij LPG inbouwer langs te gaan.
Ik heb diverse tips gelezen op het forum; CIS klep smeren, checken op valse lucht (losse slang of lek), dus daar zal ik vanavond naar kijken en ook even goed checken in hoeverre dit ook optreed als hij op benzine rijd. Maar ik vraag me af of het hoge toerental in P en N hier ook door veroorzaakt kan worden.
Ik heb 2 weken geleden LPG laten inbouwen en de eerste tijd liep hij perfect. Ik moet nog even goed checken in hoeverre dit ook optreedt als hij op benzine rijd. Iig heb ik voor overmorgen heb ik al een afspraak om bij LPG inbouwer langs te gaan.
Ik heb diverse tips gelezen op het forum; CIS klep smeren, checken op valse lucht (losse slang of lek), dus daar zal ik vanavond naar kijken en ook even goed checken in hoeverre dit ook optreed als hij op benzine rijd. Maar ik vraag me af of het hoge toerental in P en N hier ook door veroorzaakt kan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2012 13:28 #1365124
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Simpel
Het hogere toerental in P of N is heel simpel te verklaren.
In D komt er een zware (stilstaande) last op de motor waardoor het toerental zakt.
In P en N draait ie vrij en schiet het toerental dus omhoog.
Controleer op valse lucht!
Groeten,Gerben
In D komt er een zware (stilstaande) last op de motor waardoor het toerental zakt.
Controleer op valse lucht!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2012 18:38 #1365558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadboom
Even de draadboom nijkijken ,maar dat heb je al gedaan zag ik ...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2012 21:35 #1365596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar...
Klopt. Maar, bij goedwerkende CIS klep, zou het toerental zowel in P/N als D binnen korte tijd (enkele seconden) moeten worden bijgeregeld tot ca, 850 - 900.gerryberrie schreef : Het hogere toerental in P of N is heel simpel te verklaren.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2012 21:37 #1365597
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja.
Klopt Wouter, daarom schreef ik ook: Controleer op Valse Lucht!
Dan kan de CISklep corrigeren wat ie maar wil..
Trouwens, het is een 760 met B28E, ik twijfel er aan of deze wel een CISklep heeft. (Weet ik niet zeker iniedergeval)
Groeten,Gerben
Dan kan de CISklep corrigeren wat ie maar wil..
Trouwens, het is een 760 met B28E, ik twijfel er aan of deze wel een CISklep heeft. (Weet ik niet zeker iniedergeval)
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam