Productiedatum LPG leiding of slang

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 10:05 #1093775 door V700 register
Productiedatum LPG leiding of slang is gemaakt door V700 register
Ik ben van plan een LPG installatie te installeren in mijn 760.
Ik heb bij de set al een lpg leiding zitten (kunststof). Deze:  www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037...37/Products/67507826
Nu heb ik het reglement erbij genomen en daar staat het volgende:
§ 8. Gasleidingen en -slangen
Artikel 1.24
1. Gasleidingen moeten zijn vervaardigd van naadloos materiaal: koper, roestvast staal of staal met een corrosiewerende coating.
2. Indien naadloos koper wordt gebruikt moet de gasleiding door een rubberen of plastic mantel worden beschermd.
3. Koperen gasleidingen moeten een buitendiameter van ten hoogste 12 mm en een wanddikte van ten minste 0,8 mm hebben, en stalen en roestvast stalen gasleidingen moeten een buitendiameter van ten
hoogste 25 mm en een voor gas geschikte wanddikte hebben.
4. Niet-metalen gasleidingen zijn toegestaan mits zij aan de eisen van artikel 1.3 (R67.01) voldoen.
5. In plaats van een gasleiding mag ook een gasslang worden gebruikt mits deze aan de eisen van artikel 1.3 (R67.01) voldoet.
6. De fabricagedatum van de flexibele slangen die worden toegepast in een gedeelte waar de druk hoger is dan 0,2 bar mag niet verder terug zijn gelegen dan 1 jaar.

Volgens de webshop is het een gasleiding en geen gasslang. Lid 6 zegt echter iets over flexibele slangen, is dat nu een gasleiding of een gasslang, of beide?
Probleem is namelijk dat ik op de slang die ik heb liggen geen datum zie staan. Op een andere (lage druk) slang staat wel een datum (zoiets als 2012-04-16 ofzo)
Wie weet het antwoord?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 22:32 #1364100 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Geen idee
N.a.v. je vraag in mijn topic: Helaas, dat weet ik niet. Bij twijfel gewoon nieuw kopen, zijn de kosten niet.
Groeten, Chris

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 22:34 #1364101 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Let op!!!
Let op bij deze webshop:
www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1243154465
Zie laatste pagina's in draadje.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 23:11 #1364109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De productie data geld
De productie data geld Alleen voor de leiding die van de fulnippel naar de tank loopt. Deze mag, als je de auto bij de rdw laat omkeuren niet ouder dan een jaar zijn.

Wat de lpg shop betreft. Ze hebben een tijd hier in de buurt gezeten. En hebben ook mijn vorige instalatie ingebouwd. Dit hebben ze zeer netjes gedaan. Het zijn mensen met verstand van lpg maar niet van bedrijfsvoering. Betaal niks vooruit maar laat het onder rembours versturen.

Su6

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2012 23:30 #1364112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

thomv schreef : De productie data geld Alleen voor de leiding die van de fulnippel naar de tank loopt. Deze mag, als je de auto bij de rdw laat omkeuren niet ouder dan een jaar zijn.

Maar de druk is in de slang/leiding van tank naar verdamper toch ook hoger dan 0,2 bar? Volgende de regels zou dan ook die leiding niet ouder dan één jaar mogen zijn.
Het is een beetje dubieus dat ze het over slang en leiding hebben, maar dan overstappen op de term ''flexibele slang''.
En ik wil best een nieuwe kopen, maar als daar ook geen datum op staat (de juiste keurmerken staan er wel op) helpt dat natuurlijk niet veel.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2012 00:56 #1364125 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic -
Aankoopnota (factuur) waar de datum opstaat meenemen.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC