940 2.3 ic lpg, goed idee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2012 19:33 #1093323
door V700 register
940 2.3 ic lpg, goed idee? is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Heb als nieuweling hier een beetje zitten sneupen en denk dat ik hier aan het juist adres ben voor het volgende.
Ik ben op zoek naar een lpg volvo om als familiewagen dienst te doen. Nu is mijn oog gevallen op een 940 ic limited edition uit 98, met 310k op de teller.
Mijn vraag is: waar moet ik op letten of bedacht op zijn? En, is het een goede, betrouwbare auto?
Bij voorbaat dank,
Jelmer
Heb als nieuweling hier een beetje zitten sneupen en denk dat ik hier aan het juist adres ben voor het volgende.
Ik ben op zoek naar een lpg volvo om als familiewagen dienst te doen. Nu is mijn oog gevallen op een 940 ic limited edition uit 98, met 310k op de teller.
Mijn vraag is: waar moet ik op letten of bedacht op zijn? En, is het een goede, betrouwbare auto?
Bij voorbaat dank,
Jelmer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2012 19:42 #1361270
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk
Leuk dat je ons hebt gevonden. Denk dat bij de aankooptips (<a href="/node/10789" target="_blank">hier</a>) wel veel zinvolle informatie staat.De koppakking is rond de 3 ton meestal wel aan de beurt. Als die eenmaal vervangen is kun je er weer 3 ton tegenaan. Koppakking vervangen hoeft niet duur te zijn. Vraag dus even na of die al vervangen is. Als dat nog niet gebeurd is, let op of je verschijnselen van een lekke pakking ziet. Meestal eerst starten op 3 poten, de serieuze symptomen als olie in de koelvloeistof of omgekeerd zie je pas (veel) later. Als er een LPi installatie in zit, let dan even op of je lang moet (door)starten voor hij aanslaat. Moet binnen 2-3 seconden echt wel lopen. Duurt het veel langer dan is de kans groot dat één of meerdere LPi injectoren nadruppelen en vervangen moet worden. Voel bij LPi of die aluminiumkleurige zittingen van de injectoren goed vast in het spruitstuk zitten. Injectoren zitten aan de onderkant en zijn messingkleurig/zwart met twee geribbelde slangen eraan. Injector zelf mag iets kunnen bewegen, de zittingen zelf niet. Als ze los zitten kun je ze weer vast laten zetten maar kost wel wat.De "gebreken" die ik noem hoeven mi geen reden te zijn om van de aankoop af te zien. Kunnen wel argumenten zijn om wat van de prijs af te krijgen. Hetgeen ik noem komt gewoon vaker voor en hoeft niet per se achterstallig onderhoud te betekenen. Is de historie en verdere toestand dubieus dan zou ik verder kijken. Het aanbod is best groot, dus er komt wel weer wat moois voorbij.Het kunnen goede en betrouwbare auto's zijn. Maar, zoals met elke auto, staat of valt het met goed onderhoud. Hoe ouder de auto, hoe belangrijker goed onderhoud is. Dus of specifiek de auto die jij op het oog hebt goed kunnen we van afstand niet zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 20:14 #1361388
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de tips! Had
Bedankt voor de tips! Had nog even navraag gedaan, koste toch nog minimaal 600 euro om om te zetten naar g3, niet echt de moeite voor mij.
Heb nu een v70 g3 aangeschaft met 300k op de teller. Kijken of dit een auto is waar ik de komende jaren mee vooruit kan.
Heb nu een v70 g3 aangeschaft met 300k op de teller. Kijken of dit een auto is waar ik de komende jaren mee vooruit kan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 20:31 #1361392
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had
T had wel iets goedkoper gekund, voor 500 euro, maar dat is nog steeds een redelijke som natuurlijk. Veel plezier van/met de V70!
Moderators: Jerry Stam