Meest geschikte LPG systeem voor B230 E (1986), B280 E (1986) en B230F 1986 (motor uit 1991 met LH 2.4).

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-05-2012 19:02 #1093042 door Wytze Broerze
Volvo liefhebbers

Komende maanden wil ik mijn drie wagens toch maar op LPG gaan zetten. De motoren staan hier boven omschreven in het onderwerp.
Het mooiste is natuurlijk om een gelijk systeem voor alle drie de wagens te gebruiken.
Ben al even aan het snuffelen geweest op deze site www.autogasinfo.nl/

Ik vraag me af of op alle drie de motoren met dampgasinjectie gewerkt kan worden.

Heeft iemand schema's van beschikbare systemen?
Het lijkt me namelijk wel leuk om het zelf in te gaan bouwen. Alledrie met de vuller die Bert S ook heeft achter het klepje. Heb het vroeger ook altijd zelf ingebouwd dus dat moet nu ook lukken.

Nog tips en of ervaringen met kapset leveranciers? Tankset is natuurlijk wat eenvoudiger.

Dit draadje geeft ook nog een optie weer natuurlijk.
www.volvo700vereniging.nl/node/39892

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2012 20:59 #1359679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey
Wytze, als er al iemand is die al veel informatie tot zich heeft genomen wat betreft LPG dan ben jij het wel.
Dit zijn natuurlijk de meest verschillende versies van motoren om met eenzelfde installatie uit te rusten.
Steek je licht eens op bij Agatech in Eck en Wiel, daar heb ik een B230E op dampgas gezien, ingenieus ingebouwd en werkend. Wellicht kan deze firma het trukje ook met een B280E, op een LH2.4 altijd. Je steekt altijd weer wat op.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 00:33 #1359704 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic dampgas anno vroegah
Dampgasinjectie is natuurlijk t mooiste systeem, maar ja, t kost ook wat. Een ouderwetsche installatie is denk ik al gauw in totaal voor drie auto's €1.000,- goedkoper aan materiaal. (afhankelijk wat je tegenover elkaar zet).
Met mijn eigen 940 met B230FK heb ik nu bijna een ton gedraaid in 2,5 jaar, daar zit een verdamper met ringmixer in met een G3 regeling (computertje met stappenmotor in gasslang). De eerste backfire moet nog komen, heb alleen wat gedoe gehad met het goed afgesteld krijgen. Auto staat vanaf 48.000km op gas met deze installatie en nu bij 380.000 km zijn de plaatjes wel dun maar nog niet uitgesteld. Rijd gemiddeld 1 op 8,5 a 9 als de juiste versnellingsbak erachter zit.
De enige twee redenen dat ik over ga op dampgasinjectie is dat ik wat meer vermogen wil hebben en omdat het mij een leuke klus lijkt om zelf in te bouwen.
Je post zo te lezen heb je een duidelijke voorkeur voor injectie, wat ik daarvan weet is dat je grofweg kunt stellen dat als de auto elektrische injectoren heeft en een lambdasensor, dat je dan redelijk makkelijk een dampgasinjectie kan inbouwen.
groeten, Chris

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-05-2012 01:39 #1359712 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dank jongens
ga het puzzeltje maken binnenkort.
Ga ook nog even flink om mij heen bellen en de tips uitpluizen.
Ik ga niet voor het goedkoopste maar voor de beste kwaliteit. Maar niet tegen elke prijs natuurlijk.
Geen zin in troep in mijn wagens. En ik wil in alle drie het zelfde, dat scheelt mogelijk weer geld. Daarbij heb ik met drie wagen maar 1 nieuwe LPG-tank nodig. Na RDW goedkeur duw ik er weer een oude tank in natuurlijk.
Een group buy voor mijzelf zal ik maar zeggen. Is makkelijk met afstemmen in ieder geval.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 13:50 #1359758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon Vialle
Volgens mij kun je voor alle motoren gebruik maken van een Vialle installatie.  De E-motoren kunnen gewoon op "de oude" manier worden aangesloten en bij de F-motor heb je een AMS nodig.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-06-2012 15:02 #1359761 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic klopt Peter
Maar dan heb je dus wel die volledig met gasmengsel gevulde inlaatspruitstukken.
En ze zijn minder mooi in te stellen.
Ik heb het liefst lambda gestuurde installaties met dampgas inspuiting dicht bij de kleppen.
Dit is ook en leuk draadje in dit kader.
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/39892 "> www.volvo700vereniging.nl/node/39892

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC