welke LPG installatie voor een B230ET met electrische injectie?
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
27-05-2012 20:06 #1093035
door Joseph Diks
welke LPG installatie voor een B230ET met electrische injectie? is gemaakt door Joseph Diks
Is de B230ET uit 86 ook reeds een LH2.2 (was toch de eerste Bosch?)
Is deze B230ET gemakkelijk van een goed gecontroleerde Dampgas installatie te voorizen?
Ik had nml wel eens gehoord dat de eerste electrisch geregelde injektie modellen niet alle voorzieningen hadden voor een LPG achtige injectie?
Indien het wel kan neem ik aan dat het de eerste Bosch LH control unit heeft. Is dit voor LPG nog een beetje te optimaliseren?
Goeie gefundeerde opmerkingen worden op prijs gesteld.
bvd
Is deze B230ET gemakkelijk van een goed gecontroleerde Dampgas installatie te voorizen?
Ik had nml wel eens gehoord dat de eerste electrisch geregelde injektie modellen niet alle voorzieningen hadden voor een LPG achtige injectie?
Indien het wel kan neem ik aan dat het de eerste Bosch LH control unit heeft. Is dit voor LPG nog een beetje te optimaliseren?
Goeie gefundeerde opmerkingen worden op prijs gesteld.
bvd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2012 21:57 #1359518
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
De b230et is voorzien van motronic, zonder lambda.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2012 22:19 #1359522
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ..............
Neemt overigens niet weg dat je wel een dampgas lpg installatie kunt monteren. Bij mij is ie ook niet aangesloten. (dat was volgens de toenmalige inbouwer niet nodig.....)
Hij loopt er prima op dus het kan wel.
Hij loopt er prima op dus het kan wel.
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-05-2012 10:49 #1359545
door Joseph Diks
Beantwoord door Joseph Diks in topic Leon,Maar met jou B230FT
Leon,
Maar met jou B230FT heb je toch altijd een lambda? Ik begrijp van jou bericht dat je zonder lambda een dampgas injectie systeem heb. Maar vlgs mij is de besturingsunit het belangrijkste criterium voor dampgas in combinatie met de BDP sensor.
Ik dacht dat eerst dat de BDP sensor voldoende is voor de besturingsunit van de dampgas installatie? Maar heb ook gehoord dat het met een B230ET niet altijd lekker gaat! Vraag me niet waarom.
Eigenlijk is de vraag dus:
Als de motor een BDP sensor heeft. Zal dan elke goede kwaliteit installatie van dampgas goed kunnen werken? Die installaties worden toch met een eigen onafhankelijke besturing geleverd?
Ik hoor het wel, Joseph
Maar met jou B230FT heb je toch altijd een lambda? Ik begrijp van jou bericht dat je zonder lambda een dampgas injectie systeem heb. Maar vlgs mij is de besturingsunit het belangrijkste criterium voor dampgas in combinatie met de BDP sensor.
Ik dacht dat eerst dat de BDP sensor voldoende is voor de besturingsunit van de dampgas installatie? Maar heb ook gehoord dat het met een B230ET niet altijd lekker gaat! Vraag me niet waarom.
Eigenlijk is de vraag dus:
Als de motor een BDP sensor heeft. Zal dan elke goede kwaliteit installatie van dampgas goed kunnen werken? Die installaties worden toch met een eigen onafhankelijke besturing geleverd?
Ik hoor het wel, Joseph
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2012 11:10 #1359552
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel afhankelijk
De meeste LPG injectiesystemen (vloeibaar dan wel dampgas) zijn niet onafhankelijk maar gebruiken het signaal van de benzinecomputer. Soms aangevuld met het lambdasignaal.skidje schreef : Die installaties worden toch met een eigen onafhankelijke besturing geleverd?
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
28-05-2012 13:35 #1359558
door Joseph Diks
Dus? Mag ik aannemen dat de Motronic van Bosch alles onder controle kan houden?
Beantwoord door Joseph Diks in topic dus met motronic kan het ook???
henk 940LPT schreef :
De meeste LPG injectiesystemen (vloeibaar dan wel dampgas) zijn niet onafhankelijk maar gebruiken het signaal van de benzinecomputer. Soms aangevuld met het lambdasignaal.skidje schreef : Die installaties worden toch met een eigen onafhankelijke besturing geleverd?
Dus? Mag ik aannemen dat de Motronic van Bosch alles onder controle kan houden?
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2012 14:58 #1359566
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic RE.........
Wat ik bedoelde Joseph is dat bij de lpg computer de Lambda sensor niet met elkaar zijn verbonden.(wat eigenlijk wel moet, maar indien niet aangesloten(omdat je er geen hebt in jouw geval) dan werkt dat ook.
Ik weet niet wat het probleem zou moeten zijn met wel of geen BPD sensor(ik had zelf een paar weken terug nog een Hall sensor(LH2.2) en heb de boel omgebouwd naar LH2.4. Dus ik heb nu een bpd sensor.Ik denk dat je bedoelt dat de injectoren electrische gestuurd moeten zijn voor een dampgas installatie(of Lpi) en dàt klopt! Als je mechanische injectie hebt(K-Jetronic) dan gaat dit niet.
Ik weet niet wat het probleem zou moeten zijn met wel of geen BPD sensor(ik had zelf een paar weken terug nog een Hall sensor(LH2.2) en heb de boel omgebouwd naar LH2.4. Dus ik heb nu een bpd sensor.Ik denk dat je bedoelt dat de injectoren electrische gestuurd moeten zijn voor een dampgas installatie(of Lpi) en dàt klopt! Als je mechanische injectie hebt(K-Jetronic) dan gaat dit niet.
Moderators: Jerry Stam