Inhouden op LPG 940lpt 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sinds een aantal maanden ben ik enthousiast eigenaar van een 940 2.3 LPT van 1998 met maar 517.000km op de klok.De auto rijdt op benzine geweldig, maar op LPG ben ik niet tevreden. Er zit een "standaard" LPG G3 geinstalleerd dus met verdamper en mengstuk op de luchtinlaat. Wanneer ik de auto start dan begint hij natuurlijk op benzine en na een x-aantal meters schakelt hij over naar LPG. De motor valt dan echter bijna volledig stil, reageert niet op het gaspedal. Het maakt niet uit of de motor warm of koud is. Ik zet dan de schakelaar nog even terug op benzine en schakel na 3 km alsnog over. Hierna gaat het redelijk goed. Maar dan heb ik het volgende probleem; Wanneer ik op LPG rij en doe een beetje aanspraak op het vermogen door het gaspedaal volledig in te trappen, dan gaat de motor smoren. Of te wel, de motor houd in. In de cabine ga ik dan ook LPG ruiken.
Een LPG specialist vertelde mij dat de auto met deze LPG installatie nooit goed zal gaan rijden. Ik zou de LPG installatie moeten ombouwen naar een LPI systeem. Deze kan het vermogen wel aan???
Wie heeft hier ervaring mee?
Voor de rest zoek ik nog iemand die op korte termijn de kleppen kan stellen. Ik zou dit graag willen leren. Is er iemand in Overijssel die ervaring heeft?
Hoor graag!
Groet,
Frank .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Weet je welk merk en type systeem je hebt? Plaats anders even een foto van de motorruimte, dan weten we meer en kunnen we je ook gericht helpen.
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Een auto van 1996 met verdamper en turbo is meestal G3henk 940LPT schreef : Het klinkt als of je een "normale" verdamper installatie met gasmengstuk hebt. Die zijn meestal geen G3. Zo'n gasmengstuk is minder geschikt als je een turbo hebt. De druk in inlaatspruitstuk is dan soms hoger tov de buitenlucht (als je het gaspedaal intrapt/vermogen vraagt), in tegenstelling tot een auto zonder turbo waar de druk in het spruitstuk alleen gelijk is aan of lager is dan de luchtdruk. Niet zozeer een vermogenskwestie, maar dat een normaal gasmengstuk minder geschikt is voor overdruk.
De juiste verdamper is geschikt voor een turbo. Er wordt dan een verdamper toegepast met compensatie voor de turbodruk. Deze verdamper kun je herkennen aan de extra kamer die is aangebracht. Deze kamer staat direct in verbinding met het inlaatspruitstuk.
Het inhouden komt meestal door een te krappe afstelling/regeling. Een CO-meting zou dat wellicht kunnen bevestigen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.