venturi of dampgas injectie B230F

  • Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 15:07 #1092676 door Vincent van der Spek
venturi of dampgas injectie B230F is gemaakt door Vincent van der Spek
Medeliefhebbers
Ik ben aan het rondkijken voor een lpg intallatie voor mijn 745. Als eerste idee leek mij een installatie met een venturi mengstuk een goede optie, ook prijstechnisch. Gister was ik bij een LPG specialist in Haarlem (Jos van Ommeren), en die zei dat een dampgas injectie eigelijk nog mooier zou zijn omdat mijn B230F beschikt over injectie met lambda sonde en kat (U9). Het prijs verschil was slechts 250 euro en de voordelen als bijna geen vermogenverlies en geen kans op backfire spreken aan.
Net een specialist uit Alkmaar (ABK) aan de lijn gehad en die raadde af om een dampgasinjectie te monteren. Dit was ivm de werking van het injectie systeem. Ik begreep uit zijn verhaal dat bij mijn blok alle benzine-injectoren tegelijk steeds (bij iedere slag dus vier keer) een beetje brandstof injecteren en dat een dampgas injectiesysteem dit niet lekker kan. Zijn ervaring was dan ook dat de motor niet echt lekker liep en bv stationair gewoon op benzine moest lopen om door te gaan.
Ook even contact gehad met Amsterdam Noord (Bodo) en die melde weer dat beide systemen prima kunnen. Er is prijsverschil, maar het kan allemaal.
Verwarrend dus. En ja ik weet dat je ook systemen uit Polen kunt laten komen enz. , maar ik zie me dat nog niet inbouwen. Bovendien vind ik een beetje service als er iets mis is ook wel prettig.
Wie heeft er wijze raad?
groeten
Vincent

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 15:19 #1357442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Tampert81 schreef : Net een specialist uit Alkmaar (ABK) aan de lijn gehad en die raadde af om een dampgasinjectie te monteren. Dit was ivm de werking van het injectie systeem. Ik begreep uit zijn verhaal dat bij mijn blok alle benzine-injectoren tegelijk steeds (bij iedere slag dus vier keer) een beetje brandstof injecteren en dat een dampgas injectiesysteem dit niet lekker kan. Zijn ervaring was dan ook dat de motor niet echt lekker liep en bv stationair gewoon op benzine moest lopen om door te gaan.

Dat lijkt me onzin, of alleen van toepassing op (een) bepaalde installatie(s). Bij mijn blok spuiten alle 4 de benzine-injectoren ook iedere krukasomwenteling 1x wat benzine in. Maar daar kan mijn LPG installatie prima mee overweg.LPG injectie is een technisch mooier (en complexer) systeem. Maar als je blok goed onderhoudt (ontsteking en klepspeling) hoef je met een venturi normaal gesproken ook geen backfires te vrezen. Vermogensverlies blijft een puntje. Maar.... € 250 verschil is wel weinig. Heb je dan een A-merk venturi-systeem en een B of C-merk injectiesysteem ? Ik zou zelf een beter gevoel hebben bij niet al te obscure merken qua injectiesystemen. Als het niet werkt, is het ingewikkelder foutzoeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 18:09 #1357462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dampgas op vloeistof
Hoi Vincent,
Laat je niets wijs maken, die kerel in alkmaar daar moet je maar niet heen, die lult in z'n eigen straatje.
Het grote verschil tussen damp of gas injectie is, dat je bij damp injectie de tank helemaal leeg kan rijden omdat er geen pomp in de tank zit.
Als er een pomp in de tank zit dan moet er een liter of 8á10 inblijven anders krijgt de pomp geen koeling meer en dan gaat hij kapot.
Ik heb een nu vloeistof injectie van Vialle, rijd prima.
Ik heb nu een andere 940 gekocht er laat er een dampinjectie inzetten omdat ik dan een grotere actieradius heb.
Bij Vogels in Son de damp injectie 76 liter tank is 100,00 duurder dan vloeistof 1750,00.
John
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 18:15 #1357464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje verwarrend

johnvang schreef : Het grote verschil tussen damp of gas injectie is, dat je bij damp injectie de tank helemaal leeg kan rijden omdat er geen pomp in de tank zit.

Je zegt het een beetje verwarrend maar je bedoelt met "gas injectie"denk ik vloeibaar gas injectie.
Damp is gasvormig LPG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 22:00 #1357497 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic geen lpi
Ik denk ook dat John met gas vloeibaar bedoeld. Dat gaat het zeker niet worden. Ik had nog teruggebeld naar Haarlem en die vonden het ook een beetje vreemd verhaal, maar ze zouden het nog even navragen bij de leverancier. Ze hebben zelf al zeker 30 jaar ervaring met lpg, dus dat geeft wel vertrouwen. Het gaat bij het dampgas injectie systeem om een BRC sequent plug & drive (en twee jaar garantie).
groeten
Vincent

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 22:17 #1357500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BRC
BRC is geen merk dat mij bekend in de oren klinkt. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mijn kennis van de markt/merken dan over het merk BRC. Wellicht zijn er mensen die het hier kennen. Googlen op BRC kan ook wel wat aan het licht brengen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2012 22:30 #1357503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brc
Brc is top kwaliteit!
Gelijk aan prins!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD