G3 op oudere auto's?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 09:46 #1092589
door Peter van Luijk
G3 op oudere auto's? is gemaakt door Peter van Luijk
In het ene geval ter waarschuwing, maar anders heb ik zelf weer wat geleerd.
Hoe is het mogelijk dat ik steeds weer vaker hoor dat oldtimers op G3 gekeurde installaties rijden?
Dit kan/kon toch alleen met de jongere auto's, vanaf pakweg 92 ergens?
Hoe is het mogelijk dat ik steeds weer vaker hoor dat oldtimers op G3 gekeurde installaties rijden?
Dit kan/kon toch alleen met de jongere auto's, vanaf pakweg 92 ergens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 09:59 #1357055
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic is ook niet zo
Dat is ook niet zo. G3 bij een oldtimer houd in dat er een installatie inzit die bijregeld via Lambda (zeg maar gewoon een exact dezelfde installatie als in de jongere 940's)
Er zit dus een G3 installatie in, maar het belastingvoordeel krijgen ze niet..(te oud) En in het geval van een oldtimer compleet nutteloos, sinds die al belastingvrij is...
Groeten,Gerben
Er zit dus een G3 installatie in, maar het belastingvoordeel krijgen ze niet..(te oud) En in het geval van een oldtimer compleet nutteloos, sinds die al belastingvrij is...
Groeten,Gerben
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 10:09 #1357056
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Dan doen ze dus aan misleiding
Er kan dus een lambda geregelde installatie in voor optimale loop.
Het zal echter ten alle tijden een G2 installatie blijven, inderdaad tegen normaal tarief. Los van de gevolgen die de belastingvrijstelling geeft uiteraard.
Het zal echter ten alle tijden een G2 installatie blijven, inderdaad tegen normaal tarief. Los van de gevolgen die de belastingvrijstelling geeft uiteraard.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 10:14 #1357057
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Misleiding.
Misleiding is misschien wat zwaar....de installatie is Inderdaad een G3 installatie en voldoet ook aan de G3 eisen, zelfs de uitstoot voldoet aan de G3 eisen....maar de staat vind het voertuig te oud en het belastingvoordeel krijg je dus niet.
Het is inderdaad wel iets om bij op te letten bij het kopen van een oudere auto, die Niet belastingvrij is.
Er word dus bedoeld in zo'n advertentie: De installatie die ingebouwd kan worden voldoet aan de G3 eisen. (Closed loop regeling)
(Maar de staat geeft je het voordeel niet)
Groeten,Gerben
Het is inderdaad wel iets om bij op te letten bij het kopen van een oudere auto, die Niet belastingvrij is.
Er word dus bedoeld in zo'n advertentie: De installatie die ingebouwd kan worden voldoet aan de G3 eisen. (Closed loop regeling)
(Maar de staat geeft je het voordeel niet)
Groeten,Gerben
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 10:21 #1357059
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Precies
Zoals mijn eerste wagen ook had ja. 92 740 met dampgas, lambda geregeld.
Voldeed aan de eisen maar kreeg het keur niet. Overigens was ik daarvan op de hoogte, maar hiermee voor andere die het mogelijk niet zijn dus de duidelijkheid.
Voldeed aan de eisen maar kreeg het keur niet. Overigens was ik daarvan op de hoogte, maar hiermee voor andere die het mogelijk niet zijn dus de duidelijkheid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 10:30 #1357060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op
Op kenteken kijken, daar staat G of G3. Kun je evt ook thuis doen, via de site van de RDW, als je het kenteken hebt.
Het was toch zo dat als je een emssiecode (B6, K6, U9 etc) op het kenteken had dat G3-tarief niet ging lukken ?
Het was toch zo dat als je een emssiecode (B6, K6, U9 etc) op het kenteken had dat G3-tarief niet ging lukken ?
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 10:45 #1357062
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic U9 of niet toch?
Dat had ik dacht ik.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 10:51 #1357063
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic klopt.
Bij code E2 krijg je wel G3.
Toch rijden er enkele mazzelaars rond, met een 740 van rond '90 met U9 en toch G3 op kenteken en belastingvoordeel.
Hebben blijkbaar een mazzeltje gehad met de inbouwer/keurder.
Groeten,Gerben
Toch rijden er enkele mazzelaars rond, met een 740 van rond '90 met U9 en toch G3 op kenteken en belastingvoordeel.
Hebben blijkbaar een mazzeltje gehad met de inbouwer/keurder.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 12:11 #1357070
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch belasting?
Als een oldtimer een gasinstallatie krijgt moet er dan niet een "kleine"bijdrage aan de belasting worden gegeven?
Want als een oldtimer gas krijgt dan gaat hij er kilometers mee maken,denken ze bij de RDW
Hetzelfde geldt voor oltimers die diesel verstoken.Dat worden kilometervreters denken ze bij de overheid.
Misschien was dit een voorstel van de regering en gaat het gelukkig niet door .En heb ik het bij het verkeerde eind waarvoor m,n excuus al vast !
Ik wil absoluut niet stoken op dit forum en nogmaals als het niet zo is dan nogmaals m,n excuus ......
Heb ik hier m,n excuus al aangeboden voor m,n opruiende tekst??
Bij deze dan maar ...
Want als een oldtimer gas krijgt dan gaat hij er kilometers mee maken,denken ze bij de RDW
Hetzelfde geldt voor oltimers die diesel verstoken.Dat worden kilometervreters denken ze bij de overheid.
Misschien was dit een voorstel van de regering en gaat het gelukkig niet door .En heb ik het bij het verkeerde eind waarvoor m,n excuus al vast !
Ik wil absoluut niet stoken op dit forum en nogmaals als het niet zo is dan nogmaals m,n excuus ......
Heb ik hier m,n excuus al aangeboden voor m,n opruiende tekst??
Bij deze dan maar ...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2012 12:13 #1357071
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic opruiend
Dat geldt alleen voor de oldtimers na '86 Henk, niet voor de oldtimer van '86 en ervoor.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam