Welke (merk/ type) gastank inbouwen/ advies gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 16:56 #1091613 door V700 register
Hallo,
We overwegen een gastank in onze 945 2.3 Lpt (135 pk., bj. okt. 98, met net 168.000 km. op de teller) te laten inbouwen. Liefst eentje met zo groot mogelijke tankinhoud, plaatsing in de ruimte van het reservewiel, met behoud van de huidige kofferruimte, geen geboor in de koets/ bumper en zo min mogelijk, amper/ géén, storingen. Inbouwomgeving? Omgeving Utrecht, Achterhoek of Doetinchem.
Heb op dit forum het nodige gezien/gevonden. Echter wil ik gewoon een kort antwoord op wat volgens jullie de beste oplossing (merk, type, inhoud etc.) ervaring is.
Bij voorbaat dank voor alle reacties!
Mvg. JPS

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 17:05 #1349538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke gastank
Zie net dat Chrisdemaer eenzelfde draadje heeft opgestart. Sorry. Ik blijf die van hem vol belangstelling volgen. Overigens: onze wagen heeft een trekhaak (van Volvo, die nooit gebruikt is). Misschien biedt dit een goede opening?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 17:31 #1349541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga
voor een dampgas installatie, grootste tankinhoud verzekerd.
Prins VSI is hierbij zeer goed (niet de goedkoopste).
Hier in zevenaar alle software aanwezig bij Chris (scaniar op het forum) als je in de toekomst naar 200+ pk zou willen.
Inbouw is een beetje zoeken en rondbellen, één vereiste is altijd 8mm gasleiding en appendages (afsluiter op tank en gasafsluiter verdamper).

Succes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2012 18:45 #1349555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gastank
Ik heb een 760 met in het reservewiel gat 75 liter.
Dan verlies je 10 cm kofferbak.
Alleen exact reservewiel gat is 55 liter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 11:12 #1349659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Holzken

Holzken schreef : voor een dampgas installatie, grootste tankinhoud verzekerd.
Prins VSI is hierbij zeer goed (niet de goedkoopste).
Hier in zevenaar alle software aanwezig bij Chris (scaniar op het forum) als je in de toekomst naar 200+ pk zou willen.
Inbouw is een beetje zoeken en rondbellen, één vereiste is altijd 8mm gasleiding en appendages (afsluiter op tank en gasafsluiter verdamper).

Succes.

Vriendelijk bedankt voor de informatie Holzken. Zevenaar is dichtbij Doetinchem en Zeddam (waar we veel verblijven).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 11:15 #1349661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Pirelli

Pirelli schreef : Ik heb een 760 met in het reservewiel gat 75 liter.
Dan verlies je 10 cm kofferbak.
Alleen exact reservewiel gat is 55 liter.

Onze 945 is een station(model). Die van u is een sedan. Mogelijk zit er in de maten van het reservewiel daarom nog wat verschil.
Persoonlijk gaan we het liefst voor die maat waarbij we geen ruimteverlies of een hogere vloer hebben. Hij moet dus precies passen. 55 liter lijkt ons voldoende.
Bedankt voor uw reactie.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 11:43 #1349670 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Twintank
Ik had in mijn 945 van bouwjaar 1998 een twintank onder de vloer van 70 liter.( effectief 0,8x70= 56 liter)
Vloer hoeft daarvoor niet omhoog dus blijft alles zoveel mogelijk origineel. Ik had de vuldop aan de rechterzijde in het zwarte gedeelte van de bumper zitten. Niet opvallend en toch makkelijk met vullen en niet in het directe vuil.
Van Orsouw in Eindhoven is een heel goed adres. Ze bouwen op dit moment veel Prins dampgasinstallaties in. Ben er toevallig 2 weken geleden nog geweest met de S90 waar ze vakkundig een kleine storing voor een sympathieke prijs hebben verholpen.

Succes, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 12:16 #1349677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @jsnijder

jsnijder schreef : Ik had in mijn 945 van bouwjaar 1998 een twintank onder de vloer van 70 liter.( effectief 0,8x70= 56 liter)
Vloer hoeft daarvoor niet omhoog dus blijft alles zoveel mogelijk origineel. Ik had de vuldop aan de rechterzijde in het zwarte gedeelte van de bumper zitten. Niet opvallend en toch makkelijk met vullen en niet in het directe vuil.
Van Orsouw in Eindhoven is een heel goed adres. Ze bouwen op dit moment veel Prins dampgasinstallaties in. Ben er toevallig 2 weken geleden nog geweest met de S90 waar ze vakkundig een kleine storing voor een sympathieke prijs hebben verholpen.

Succes, Jan.

Ook jij bedankt Jan voor de informatie.
Eindhoven/ Van Orsouw ligt een beetje buiten ons gebied, hoewel we niet ongevoelig zijn voor de goede naam van Van Orsouw.
Heb je zelf ook een Prins dampgasinstallatie in je auto (gehad)?
Groet, Dick

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 16:58 #1349722 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic De voorloper
Hallo Dick,
ik heb de voorloper van de huidige Prinsinstallatie, een OMVL dampgasinstallatie. Die heb ik eind 2005 in laten bouwen en inmiddels bijna 100000 km ermee gereden. Zwak punt zijn de injectoren maar voor 100 euro incl. BTW en montage zitten er weer een set ( 6 stuks) verse op. De injectoren van de huidge Prins installatie zijn verbeterd en hebben een veel langere levensduur.
Van Orsouw is voor mij ook niet naast de deur, maar ze hebben heel veel (parate) kennis en bouwen heel netjes met respect voor je auto de installatie in.
Maar wellicht dat er bij jou in de buurt net zo'n goede inbouwer zit. Maar ik blijf naar van Orsouw gaan. Al ruim 11 jaar tot volle tevredenheid. En ik ben te zuinig op mijn auto's om ze aan een prutser over te leveren. Vandaar....

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2012 19:41 #1349755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG-inbouw
Er is toch ergens op deze site een lijstje met "goede adresjes"?  Ik heb daar Akkermans in Goes opgezet. Uiterst deskundig en klantvriendelijk voor LPG-zaken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC