koppakking
- berndsen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 17:16 #1091483
door berndsen
koppakking is gemaakt door berndsen
hoi, mijn naam is bert en ben vandaag lid geworden omdat ik een wijze raad van iemand nodig heb, afgelopen zomer heb ik mijn koppakking vernieuwd van mijn volvo 142 b20 met overdrive uit 1972, door allerlei persoonlijke shit ben ik vergeten de kop na te draaien na een km of 1000, nu je raad het al, lekkage wederom.
nu heb ik vandaag de kop weer verwijderd en kon geen duidelijke lekkage zien, maar alle 4 de cilinders waren gevuld met een vloeistof die ik daar liever niet zie, water dus.
kan het zijn dat het koelvloeistof onder de pakking door in alle cilinders is gelopen of zou er een andere oorzaak kunnen zijn dat dit gebeurt is.
ik hoop dat iemand mij hier een raad in kan geven.
alvast bedankt.
groet bert
nu heb ik vandaag de kop weer verwijderd en kon geen duidelijke lekkage zien, maar alle 4 de cilinders waren gevuld met een vloeistof die ik daar liever niet zie, water dus.
kan het zijn dat het koelvloeistof onder de pakking door in alle cilinders is gelopen of zou er een andere oorzaak kunnen zijn dat dit gebeurt is.
ik hoop dat iemand mij hier een raad in kan geven.
alvast bedankt.
groet bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 18:58 #1348636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo!
Hallo bert,
Allereerst welkom. Als je de bouten niet nagetrokken hebt, als dat wel hoort, dan is de kans groot dat dat de oorzaak is.
Allereerst welkom. Als je de bouten niet nagetrokken hebt, als dat wel hoort, dan is de kans groot dat dat de oorzaak is.
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 19:11 #1348638
door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic alles opnieuw losmaken, bout
alles opnieuw losmaken, bout gaten zeer goed schoonmaken en nieuwe kopbouten gebruiken.Als dat niet gebeurt dan je bestaande bouten zeer goed schoonmaken.Vervolgens in de goede volgorde op spanning brengen, liefst niet in een kaar maar gefaseerd in twee keer. Succes.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 19:50 #1348640
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Koppakking
Natuurlijk wel een nieuwe koppakking plaatsen en kijk ook of de kop wel vlak is. De gietijzeren koppen willen nog wel eens een beetje krom zijn. Dat zou ook nog wel eens de oorzaak van de lekkage kunnen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 20:47 #1348642
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1000 km
Om te beginnen moet je bij montage de kopbouten in de voorgeschreven volgorde aanhalen tot de eerste waarde. Dan op dezelfde manier iedere bout naar de uiteindelijke koppelwaarde trekken. En inderdaad zorgen dat de draad van de bouten goed schoon is en de boutgaten in de kop uitblazen. Dan warmdraaien en als het blok weer afgekoeld is de bouten in de juiste volgorde natrekken. 1000 km wachten is niet nodig hoor!
En zoals Timen al zei: voordat je de kop monteert even na (laten-) kijken of de kop niet krom is. Ook kun je de kop laten afpersen om te controleren of hij niet inwendig gescheurd is, maar met lekkage op alle cilinders lijkt dat niet zo waarschijnlijhk.
En zoals Timen al zei: voordat je de kop monteert even na (laten-) kijken of de kop niet krom is. Ook kun je de kop laten afpersen om te controleren of hij niet inwendig gescheurd is, maar met lekkage op alle cilinders lijkt dat niet zo waarschijnlijhk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 21:10 #1348645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ander forum
Op zich hebben velen hier ook oudere 'red blocks' , maar je kunt deze vraag ook op het volvolvo forum plaatsen, dan wel bij de VKV.
De kop vlakken en afpersen is erg belangrijk, natuurlijk een verse pakking gebruiken.
Waar woon je, is het in de buurt van Arnhem kun je het bij ons doen
<a href=" www.sbkarnhem.nl "> www.sbkarnhem.nl
De kop vlakken en afpersen is erg belangrijk, natuurlijk een verse pakking gebruiken.
Waar woon je, is het in de buurt van Arnhem kun je het bij ons doen
<a href=" www.sbkarnhem.nl "> www.sbkarnhem.nl
Moderators: Jerry Stam