niet stationair / constant toerental op gas 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 20:22 #1091445
door V700 register
niet stationair / constant toerental op gas 960 is gemaakt door V700 register
Gisteren plots het volgende probleem:
mijn 960 loopt prima op gas en benzine, maar valt nu onder 1500 toeren uit op gas (G2). Draait dus niet meer stationair en constante toerentallen/snelheid is onmogelijk. Alleen acceleratie gaat goed.
Op benzine dus geen problemen.
De stationair motor is schoon en gasklep potmeter heb ik uitgewisseld, maar geen oorzaak gevonden nog.
Wie geeft mij een richting om te zoeken? Het lijkt dus ergens in het gassysteem te zitten...
mijn 960 loopt prima op gas en benzine, maar valt nu onder 1500 toeren uit op gas (G2). Draait dus niet meer stationair en constante toerentallen/snelheid is onmogelijk. Alleen acceleratie gaat goed.
Op benzine dus geen problemen.
De stationair motor is schoon en gasklep potmeter heb ik uitgewisseld, maar geen oorzaak gevonden nog.
Wie geeft mij een richting om te zoeken? Het lijkt dus ergens in het gassysteem te zitten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 20:38 #1348314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vaag
Er staat mij vaag iets bij dat de verdamper dan bevriest? heb er niet al te gek veel verstand van dat weet ik maar ik meende dat dit wel eens voorkwam.
Je zou haast zeggen dat hij te weinig aanvoer druk heeft.
Tom.
Je zou haast zeggen dat hij te weinig aanvoer druk heeft.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 21:03 #1348326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet bevriezen
bevriezen had gekund, maar koelwater voldoende, stroomt gewoon en nooit eerder problemen mee gehad. Was dan ook gestopt bij grotere gasvraag.
Te lage opvoerdruk zou kunnen, maar het is een G2 installatie zonder opvoerpomp. Dan zou er plots een extra weerstand in de aanzuigleiding moeten zitten die bij meergasgeven weerweg is. De regelaar (die in de leiding zit tussen verdamper en mengstuk) heb ik er al even tussenuit gehad, maar dat had geen effect.
Te lage opvoerdruk zou kunnen, maar het is een G2 installatie zonder opvoerpomp. Dan zou er plots een extra weerstand in de aanzuigleiding moeten zitten die bij meergasgeven weerweg is. De regelaar (die in de leiding zit tussen verdamper en mengstuk) heb ik er al even tussenuit gehad, maar dat had geen effect.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 21:11 #1348334
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kraak kraak
FF verder denken dan,
bij versnellen geen problemen alleen bij continu vraag,
op de tank zit als het goed is een kraan(was vroeger tenminste zo) staat die wel volledig open dat hij hem bij veel vacuum wel doorlaat maar bij continu niet, ik denk gewoon even mee met mijn boeren verstand hoor.
Tom.
bij versnellen geen problemen alleen bij continu vraag,
op de tank zit als het goed is een kraan(was vroeger tenminste zo) staat die wel volledig open dat hij hem bij veel vacuum wel doorlaat maar bij continu niet, ik denk gewoon even mee met mijn boeren verstand hoor.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 22:58 #1348345
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
de auto wel goed stationair loopt op benzine, zit het dus in het gassysteem. Rij even naar een gasboer, dan kunnen ze 'm zo aan de computer hangen en uitlezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2012 14:33 #1356059
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AEB
Is een leuke opmerking, maar ik heb een systeem van AEB. Is vanalles over en voor te vinden, maar geen gasboer in de buurt. Iemand ervaring met AEB?
AEB leonardo lijkt trouwens identiek aan OMVL Millenium en Bigas Pegaso
AEB leonardo lijkt trouwens identiek aan OMVL Millenium en Bigas Pegaso
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 11:23 #1439633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AEB 175
De gelijkenis kan ik beamen, alhoewel ik niet zeker weet of de toegepaste S/W voor de diverse merken gelijk is.
Heb een dergelijk venturiesysteem op mijn MB 300TE. Gematigd enthousiast, maar voor dit type MB zijn er weing alternatieven.
Voor de Volvo's zou ik niet voor de AEB 175/ venturiesysteem kiezen, maar voor een injeciesysteem. Ben enthousiast over Vialle LPi. Ingebouwd in 2000 en wel in een Volvo 960 bjr 1996. (G3).
Luccio Engineering kan goed overweg met de AEB 175 en met name het instellen van de ECU met de S/W.
PS: denk aan de maximale belasting van de eindtrap van de AEB 175.
Plaats een relais indien er 3 LPG-afsluiters (en/of ook nog een benzine-stop-relais) bediend moeten worden.
Heb een dergelijk venturiesysteem op mijn MB 300TE. Gematigd enthousiast, maar voor dit type MB zijn er weing alternatieven.
Voor de Volvo's zou ik niet voor de AEB 175/ venturiesysteem kiezen, maar voor een injeciesysteem. Ben enthousiast over Vialle LPi. Ingebouwd in 2000 en wel in een Volvo 960 bjr 1996. (G3).
Luccio Engineering kan goed overweg met de AEB 175 en met name het instellen van de ECU met de S/W.
PS: denk aan de maximale belasting van de eindtrap van de AEB 175.
Plaats een relais indien er 3 LPG-afsluiters (en/of ook nog een benzine-stop-relais) bediend moeten worden.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2017 10:32 #1440009
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Voor een 960 (de B6xx4 motor)
Voor een 960 (de B6xx4 motor) moet absoluut altijd gekozen worden voor een gasinjectiesysteem. Een systeem met ringmixer/venturi is gevaarlijk voor zo'n auto en levert sterk verhoogde kans op motorbrand door het grote volume van het inlaatspruitstuk, dat bij zo'n systeem vol met lpg mengsel komt te staan.
Heb je nu wel zo'n systeem in de 960, dan zou ik een nieuwe kopset van een gasinjectie overwegen: dat hoeft geen LPI te zijn maar mag ook een van de dampgas-injecties zijn.
Voor een redbock is er weinig tegen op een venturi systeem, behalve dat het door de vernauwing in het inlaattraject wat minder efficient is. Bij een carburateur of K-jet is het de enige mogelijkheid, net als bij de mercedes 300TE.
Heb je nu wel zo'n systeem in de 960, dan zou ik een nieuwe kopset van een gasinjectie overwegen: dat hoeft geen LPI te zijn maar mag ook een van de dampgas-injecties zijn.
Voor een redbock is er weinig tegen op een venturi systeem, behalve dat het door de vernauwing in het inlaattraject wat minder efficient is. Bij een carburateur of K-jet is het de enige mogelijkheid, net als bij de mercedes 300TE.
Moderators: Jerry Stam