Flashlube op 940LPT?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inregelen is een beetje natte vinger werk en ik kan je ook niet zeggen of het werkt. Mijn klepspeling verloopt erg weinig, maar ik rij ook relatief rustig en veel lange stukken. Dus zeg het maar????
Verbruik is ongeveer 1 liter op 8000km
Ik weet dat mijn schoonvader op zijn 2004 s60 2.0t wel aangeraden werd flashlube te installeren bij gas inbouw.
gr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou dus gaan voor een Valvecare, of vergelijkbaar, systeem...Heb het er nu 120.000km inzitten, en kleppen slijten nauwelijks. Terwijl ik constant hoge snelheden rijdt op de snelweg, 220 km per dag, al twee jaar lang....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even nagevraagd vandaag bij de LPG specialist. Eentje met 30 jaar LPG ervaring. En inderdaad, het Flashlube systeem werkt door middel van vacuum en dat is niet aanwezig bij (deel)last bij de turbomotoren. Dus heeft het weinig zin. Dan zou er enkel wat olie bij stationair worden ingebracht.Een Valvecare systeem zou wel een optie kunnen zijn vanwege de andere werking zoals jblokzijl hierboven ook uitlegt, mits er een Prins installatie in zit. Dit omdat het Valvecare systeem op de kabelboom wordt aangesloten van een Prins installatie. Het is tenslotte een Prins systeem. Dus dat gaat m niet worden met mijn Vialle systeem.jblokzijl schreef : Flashlube, althans de oude versie, druppelt olie in middels vaccuum. Maar bij hoge toeren, als je die olie juist nodig bent, is er geen vaccuum, dus heb je er niets aan. Op mijn Prins VSI zit een Valvecare systeem, dat dezelfde vloeistof gebruikt, maar een computertje bepaalt aan de hand van het motormanagment of het nodig is om in te spuiten in het inlaatspruitspuk, dus als je op de snelweg even flink plankt etc
Ik zou dus gaan voor een Valvecare, of vergelijkbaar, systeem...Heb het er nu 120.000km inzitten, en kleppen slijten nauwelijks. Terwijl ik constant hoge snelheden rijdt op de snelweg, 220 km per dag, al twee jaar lang....
Op de vraag of het ook echt werkt en of de beloofde resultaten ook daadwerkelijk gezien zijn door deze LPG specialist was zijn antwoord als volgt:
'We hadden in het begin problemen met Honda motoren op LPG. Daar zijn we toen Flashlube op gaan gebruiken. Echter door een eenmalig foutieve installatie zijn we er achter gekomen dat het systeem wel degelijk werkt. We hadden namelijk één klant die toch weer terug kwam na 10.000km, omdat hij alsnog overmatige klepspeling opmerkte. Echter alleen op twee van de vier cilinders, waar door foutieve montage geen flashlube in was gekomen.' Het werkt dus wel!Op de website van Valvecare staat overigens een mooie fotoreportage van een motor die met 2 cilinders op Valvecare heeft gelopen en twee niet. Kun je het zien.
case closed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.