Flashlube op 940LPT?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2012 19:53 #1091229 door V700 register
Flashlube op 940LPT? is gemaakt door V700 register
Heeft er iemand Flashlube op zijn 940LPT toevallig? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Net een splinternieuwe Volvo-cilinderkop erop (Met dank aan www.vomd.nl ! wat een service!) dus ik wil er graag weer lang mee doen. Maar vraag me af of het nut heeft op een redblock.
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2012 20:03 #1346627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had het gemonteerd op m'n
Ik had het gemonteerd op m'n laguna. is lastig in te regelen. De ene specialist zweert erbij, de andere vindt het weggegooit geld. Ik denk dat je zelf het het beste weet. Wat voor type rijden ben je nl. Als je altijd vol vermogen vraagt, veel toeren draait etc. dan zullen de kleppen en klepzittingen meer op hun donder krijgen. Dan kan het zinvol zijn.Ikzelf zou het niet zo snel meer monteren. Maar aan de andere kant: voor het geld hoef je het ook niet te laten. (iets van 60 euro, een kleine 90 incl. montage oid)
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2012 20:34 #1346638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zat er op toen ik hem kocht
Bij mijn 98er LPT zat er een Flashlube systeem op dat niet werkte, heb het hersteld en voor een paar tientjes 4,5 liter flashlube gekocht.
Inregelen is een beetje natte vinger werk en ik kan je ook niet zeggen of het werkt. Mijn klepspeling verloopt erg weinig, maar ik rij ook relatief rustig en veel lange stukken. Dus zeg het maar????
Verbruik is ongeveer 1 liter op 8000km
Ik weet dat mijn schoonvader op zijn 2004 s60 2.0t wel aangeraden werd flashlube te installeren bij gas inbouw.
 
 
gr.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2012 21:54 #1346651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic valvecare
Flashlube, althans de oude versie, druppelt olie in middels vaccuum. Maar bij hoge toeren, als je die olie juist nodig bent, is er geen vaccuum, dus heb je er niets aan. Op mijn Prins VSI zit een Valvecare systeem, dat dezelfde vloeistof gebruikt, maar een computertje bepaalt aan de hand van het motormanagment of het nodig is om in te spuiten in het inlaatspruitspuk, dus als je op de snelweg even flink plankt etc
Ik zou dus gaan voor een Valvecare, of vergelijkbaar, systeem...Heb het er nu 120.000km inzitten, en kleppen slijten nauwelijks. Terwijl ik constant hoge snelheden rijdt op de snelweg, 220 km per dag, al twee jaar lang....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2012 15:07 #1346714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de LPG specialist spreekt:

jblokzijl schreef : Flashlube, althans de oude versie, druppelt olie in middels vaccuum. Maar bij hoge toeren, als je die olie juist nodig bent, is er geen vaccuum, dus heb je er niets aan. Op mijn Prins VSI zit een Valvecare systeem, dat dezelfde vloeistof gebruikt, maar een computertje bepaalt aan de hand van het motormanagment of het nodig is om in te spuiten in het inlaatspruitspuk, dus als je op de snelweg even flink plankt etc
Ik zou dus gaan voor een Valvecare, of vergelijkbaar, systeem...Heb het er nu 120.000km inzitten, en kleppen slijten nauwelijks. Terwijl ik constant hoge snelheden rijdt op de snelweg, 220 km per dag, al twee jaar lang....

Even nagevraagd vandaag bij de LPG specialist. Eentje met 30 jaar LPG ervaring. En inderdaad, het Flashlube systeem werkt door middel van vacuum en dat is niet aanwezig bij (deel)last bij de turbomotoren. Dus heeft het weinig zin. Dan zou er enkel wat olie bij stationair worden ingebracht.Een Valvecare systeem zou wel een optie kunnen zijn vanwege de andere werking zoals jblokzijl hierboven ook uitlegt, mits er een Prins installatie in zit. Dit omdat het Valvecare systeem op de kabelboom wordt aangesloten van een Prins installatie. Het is tenslotte een Prins systeem. Dus dat gaat m niet worden met mijn Vialle systeem.
Op de vraag of het ook echt werkt en of de beloofde resultaten ook daadwerkelijk gezien zijn door deze LPG specialist was zijn antwoord als volgt:
'We hadden in het begin problemen met Honda motoren op LPG. Daar zijn we toen Flashlube op gaan gebruiken. Echter door een eenmalig foutieve installatie zijn we er achter gekomen dat het systeem wel degelijk werkt. We hadden namelijk één klant die toch weer terug kwam na 10.000km, omdat hij alsnog overmatige klepspeling opmerkte. Echter alleen op twee van de vier cilinders, waar door foutieve montage geen flashlube in was gekomen.' Het werkt dus wel!Op de website van Valvecare staat overigens een mooie fotoreportage van een motor die met 2 cilinders op Valvecare heeft gelopen en twee niet. Kun je het zien.
case closed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD