lpg valt uit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sinds begin december heb ik te maken gehad met het uitvallen van mijn lpg.
Rijdende op de snelweg, viel de lpg/lpi vialle twintank weg. Normaal zou ik dan direct terug kunnen schakelen naar benzine. Maar dit lukt niet.
Ik blijf op de rechterbaan om op de vluchtstrook te komen en even te wachten tot ik weer kan starten. Dat lukt en kan weer rijden en mijn 940 schakelt weer normaal het lpg deel in.
De lpg pomp hoor ik wel draaien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik las wat berichten over relais maar weet niet of ik in die richting moet zoeken?
Hoop dat iemand hier meer goed over kan melden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
op het moment dat het gebeurt branden er dan lampjes op de vialle schakelaar?
op het moment dat dat niet het geval is is het vrijvel zeker het brandstof relais.
(zelf uit ervaring ondervonden)
indien je in de omgeving enschede winterswijk woon mag je best eens langs komen, kunnen we dat wel nakijken.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben inmiddels een stapje verder. Heb het systeem laten uitlezen bij Mesman.
Had hen al aangegeven om in de richting van het relais te kijken. Dit bleek in orde.
Diagnose is dat de computer unit niet goed werkt. Deze wordt nu geruild en hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn. Is wel een kostbaar geintje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nog wel een Vialle computer liggen van de vorige 960, mag je wel hebben. Als je dat wilt poroberen, stuur maar een PB.
Groeten,
Arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een nieuw relais kost een tientje of vier (doorsolderen kan ook, kost niets), een nieuwe LPi computer iets van €.350,- of zo.Het proberen waard, denk ik zo.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou ik toch niet doen. De topicstarter heeft een 940, een computer van een 960 zal niet helemaal 100% hetzelfde zijn. Die dingen zijn toch op een bepaalde manier motor-specifiek geprogrammeerd. Ik heb een paar dagen met de computer van een Peugeot 406 gereden. Rijden was mogelijk, maar lambdalampje ging wel aan. Ik zou niet langdurig met te arm/te rijk mengsel willen rijden (kans op motorschade) vanwege een anders geprogrammeerde computer.Vaan schreef : Dag Arend Pieter,
Ik heb nog wel een Vialle computer liggen van de vorige 960, mag je wel hebben. Als je dat wilt poroberen, stuur maar een PB.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.lpg-onderdelen.com/default/vialle-e-...olvo-940-b230fk.html
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf op bezine wilde wagen even niet starten.
Dus kortom: is de diagnose toch het verdachte relais.
Deze wordt van de week vervangen en zo het allemaal weer netjes moeten lopen.
De huidige computer is natuurlijk weer terug geplaatst en heb ook niet de kosten hiervoor.
Een meevaller !
Dank voor alle kennis die is gedeeld. Het heeft mij enorm geholpen om de onderzoeker in de juiste richting te helpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-