Problemen met stationair lopen met LPG inbouw (G3) Vialle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 08:47 #1091141
door V700 register
Problemen met stationair lopen met LPG inbouw (G3) Vialle is gemaakt door V700 register
Morgen allemaal,
Ik heb LPG met directe inspuiting laten inbouwen in mijn Volvo 940 uit 1996. Situatie is dat:
VRAAG
Is dit volgens jullie normaal?
Reden voor mijn vraag is dat ik nu in een discussie verzelfd ben tussen de garagehouder waarvan ik de auto kocht en de LPG installateur die elkaar beschuldigen van gepruts.
Alvast dank voor jullie reacties!
Wim
Ik heb LPG met directe inspuiting laten inbouwen in mijn Volvo 940 uit 1996. Situatie is dat:
- De installateur blijkbaar een gaatje geboord heeft in de smoorklep (CIS) klep (zie de foto)?
- De installateur vloeibare pakkingen heeft gebruikt
VRAAG
Is dit volgens jullie normaal?
Reden voor mijn vraag is dat ik nu in een discussie verzelfd ben tussen de garagehouder waarvan ik de auto kocht en de LPG installateur die elkaar beschuldigen van gepruts.
Alvast dank voor jullie reacties!
Wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 09:36 #1345774
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is het probleem ?
bij de garage staat een auto niet voor niets.
Op de foto staat een gasklp. Een cis-klepis iets anders.
Deze "luchtsluis" geeft een by-pas luchtdosering bij stationair. (de gasklepis dan bijna dicht)
Misschien heeft de gasboer gedacht de motor via dat gaatje te voorzien van het te weinige lucht op dat moment ?Ik weet zo even niet of dat gaatje er standaart in zit of niet. Wel kan de gasklep een beste schoonmaakbeurt tegemoet zien..
normaal zit er een papieren pakking tussen gasklephuis en spruitstuk. Bij gemis hiervan kan je dat opvangen door een miniem aan vloeibare pakking aan te brengen. Er mag immers geen "valse lucht" binnendringen op de passing.
Mvg, Rolf
Op de foto staat een gasklp. Een cis-klepis iets anders.
Deze "luchtsluis" geeft een by-pas luchtdosering bij stationair. (de gasklepis dan bijna dicht)
Misschien heeft de gasboer gedacht de motor via dat gaatje te voorzien van het te weinige lucht op dat moment ?Ik weet zo even niet of dat gaatje er standaart in zit of niet. Wel kan de gasklep een beste schoonmaakbeurt tegemoet zien..
normaal zit er een papieren pakking tussen gasklephuis en spruitstuk. Bij gemis hiervan kan je dat opvangen door een miniem aan vloeibare pakking aan te brengen. Er mag immers geen "valse lucht" binnendringen op de passing.
Mvg, Rolf
28-01-2012 09:49 #1345777
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic .
de randen van de "gasklep" (geeg LPG klep) zijn zeer vervuild, dit komt wel vaker voor, waarschijnlijk is het gaatje boren een symptoom bestrijding bestrijding geweest.
over het algemeen is het borenvan dat gaatje niet nodig als de gasklep grondig gereinigd zou zijn.
echter denk ik dat het zelf weinig tot niets uitmaakt, omdat de cis klep dit bijstuurd.
ik denk eerder dat er ergens anders nog een valse lucht stroom aanwezig is.
heb dat zelf wel eens gemerkt dat lpg er eerder op reageert van op benzine.
over het algemeen is het borenvan dat gaatje niet nodig als de gasklep grondig gereinigd zou zijn.
echter denk ik dat het zelf weinig tot niets uitmaakt, omdat de cis klep dit bijstuurd.
ik denk eerder dat er ergens anders nog een valse lucht stroom aanwezig is.
heb dat zelf wel eens gemerkt dat lpg er eerder op reageert van op benzine.
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 11:34 #1345788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik kan bevestigen dat het gaatje er origineel niet zit. Zou papieren pakking halen bij de dealer, kost nog geen 5 euro. Gasklephuis demonteren, goed schoonmaken (resten vloeibare pakking verwijderen, vergeet niet de twee gaatjes onder de klep in gesloten positie) en weer terugzetten. Dan de afstelling van de gasklepschakelaar controleren. Als die schakelaar niet goed staat werkt de stationairregeling niet goed. Hoe je dat kunt doen staat <a href="/node/17794" target="_blank">hier</a>. Die hele afstelling nalopen moet je doen na terugplaatsen van de gasklep, bij demonteren en weer terugplaatsen verandert de onderlinge positie van de gasrol/gasklephuis waardoor de klep mogelijk niet meer goed tegen de aanslag van het minimum toerental komt (en de gasklepschakelaar ook niet bediend wordt). De boel in de goede volgorde aflopen is dus belangrijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 11:46 #1345793
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op benzine
loopt hij wel goed ?
Rolf
Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 12:16 #1345800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschrikkelijk
Nee de auto loopt stationair verschrikkelijk. Met het gat erin, liep hij regelmatig 1800 toeren (stationair, ook als de motor warm was). Inmiddels is er een andere klep in geplaatst en het toerental schommelt rond normale standen.
Toerental schommelt,, iedere keer het gevoel dat is wil afslaan.
Toerental schommelt,, iedere keer het gevoel dat is wil afslaan.
28-01-2012 12:20 #1345802
door Alexander Satter
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic dan
dan is het bijna zeker dat de cisklep niet of niet goed werkt.
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 12:40 #1345803
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al
Al dan niet vanwege een verkeerd afgestelde schakelaar. Normaal toerental zou ongeveer 850-950 rpm moeten zijn. Om de afstelling van de schakelaar te controleren/juist af te stellen, zie de link in mijn vorige bericht. Met montage van een ander huis zou dit sowieso moeten gebeuren, en je kunt het zelf doen tegen 0 kosten, als je een beetje handig bent.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2012 13:08 #1345804
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Zucht
de TS heeft er niets aan... Maar wat een prutsers! Vloeibare pakking gebruiken ipv een papieren pakking van 10x niks aan €, niet de moeite nemen om de boel eens goed schoon te maken, laat staan verder kijken dan de neus lang is.
Helaas zijn betrouwbare adressen schaarser dan, tsja, de `rest`.
Inderdaad even helemaal opnieuw beginnen. Ander (schoon) gasklephuis zonder gaatje erop, cisklep schoonmaken, gasklepschakelaar afstellen. Als het dan nog niet werkt dan zit het toch echt in de inbouw van de installatie. Als je een beetje handig bent lukt dat wel.
Beste tip die ik je nog kan geven is: Cut your losses! Vaak is doormodderen met niet presterende partijen de weg van voortschrijdende ellende. Hier op het forum zitten een aantal goede en betrouwbare adressen die je wel weer goed en wel op de weg krijgen.
sterkte!
gr. Chris
Helaas zijn betrouwbare adressen schaarser dan, tsja, de `rest`.
Inderdaad even helemaal opnieuw beginnen. Ander (schoon) gasklephuis zonder gaatje erop, cisklep schoonmaken, gasklepschakelaar afstellen. Als het dan nog niet werkt dan zit het toch echt in de inbouw van de installatie. Als je een beetje handig bent lukt dat wel.
Beste tip die ik je nog kan geven is: Cut your losses! Vaak is doormodderen met niet presterende partijen de weg van voortschrijdende ellende. Hier op het forum zitten een aantal goede en betrouwbare adressen die je wel weer goed en wel op de weg krijgen.
sterkte!
gr. Chris
Moderators: Jerry Stam