LPG installeren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 18:13 #1091005
door V700 register
LPG installeren is gemaakt door V700 register
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met een lpg installatie in een 740 met een B230f motor volgens mij een injectie maar ik weet niet wat voor een ik heb alleen nog in het donker kunnen kijken ik heb wel gezien dat er boch op de zijkant staat.
En weet iemand wat het verschil is tussen een ? b230fr en een b230f.
Klopt mijn idee over een gas installatie.
gas tank naar verdamper (verwarmd door de koelvloeistof), maar gaat het dan direct naar je injector via de zelfde weg als de benzine of gaat dat daar net weer wat anders.
Is er meer informatie over de b230F
Alvast bedankt voor jullie reactie
En weet iemand wat het verschil is tussen een ? b230fr en een b230f.
Klopt mijn idee over een gas installatie.
gas tank naar verdamper (verwarmd door de koelvloeistof), maar gaat het dan direct naar je injector via de zelfde weg als de benzine of gaat dat daar net weer wat anders.
Is er meer informatie over de b230F
Alvast bedankt voor jullie reactie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 18:22 #1344548
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic RE
B230F is een Benzine injectie motor.
B230FR heb ik nog nooit van gehoord (bestaat volgens mij ook niet) (een B230FT, B230FB en B230FK e.d weer wel)
Waarschijnlijk is het gewoon een verdamper installatie:
Gas uit gastank Naar Verdamper, word inderdaad verwarmd door koelvloeistof van je motor, dan via een slang naar mengstuk op je inlaat (vaak op het gasklephuis)
Bij rijden op LPG word dan de Injectie uitgeschakeld.
Het B230F blok is eigenlijk het 'standaard' blok van Volvo.8 Kleps, 2,3 Liter, +-115PK, Vrijloper en aardig bulletproof.
Groeten,Gerben
B230FR heb ik nog nooit van gehoord (bestaat volgens mij ook niet) (een B230FT, B230FB en B230FK e.d weer wel)
Waarschijnlijk is het gewoon een verdamper installatie:
Gas uit gastank Naar Verdamper, word inderdaad verwarmd door koelvloeistof van je motor, dan via een slang naar mengstuk op je inlaat (vaak op het gasklephuis)
Bij rijden op LPG word dan de Injectie uitgeschakeld.
Het B230F blok is eigenlijk het 'standaard' blok van Volvo.8 Kleps, 2,3 Liter, +-115PK, Vrijloper en aardig bulletproof.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 20:02 #1344568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank je voor je reactie,
Ik
dank je voor je reactie,
Ik kon die b230fr al niet vinden.
Dus als ik het goed begrijp zou ik een lpg installatie met verdamper kunnen installeren.
Waar moet ik nog meer opletten bij lpg behalve dan de normen die er voor staan. die kon ik wel vinden
de lpg installatie zit in een 940 en de persoon die de 940 heeft zij dat het een B230fr zou zijn maar wat je al zegt die bestaat waarschijnlijk niet.
maakt het uit als het net een ander type zoals de fb/ ft is dan die van mij ik heb de b230f
waar zit het verschil in die blokken of heeft dat met de injectie te maken want als ik het goed heb is een ft een turbo uitvoering.
bvd Erwin
Ik kon die b230fr al niet vinden.
Dus als ik het goed begrijp zou ik een lpg installatie met verdamper kunnen installeren.
Waar moet ik nog meer opletten bij lpg behalve dan de normen die er voor staan. die kon ik wel vinden
de lpg installatie zit in een 940 en de persoon die de 940 heeft zij dat het een B230fr zou zijn maar wat je al zegt die bestaat waarschijnlijk niet.
maakt het uit als het net een ander type zoals de fb/ ft is dan die van mij ik heb de b230f
waar zit het verschil in die blokken of heeft dat met de injectie te maken want als ik het goed heb is een ft een turbo uitvoering.
bvd Erwin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 20:28 #1344575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
Een verdamperinstallatie met gasmengstuk (bij het gasklephuis om de LPG damp toe te voeren aan de motor) is niet/minder geschikt voor turboblokken. Bij turboblokken wordt meestal een LPG injectiesysteem gebruikt dat de LPG injecteert als damp of vernevelt. Beide typen installaties kunnen op een B230F. LPG injectiesystemen zijn in de regel duurder in aanschaf.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 20:44 #1344579
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Overbouwen
Je weet dat de tank niet ouder dan 10 jaar mag zijn en er R67-01 in moet zijn geslagen?Dat de vulleiding niet ouder dan 1 jaar mag zijn?Etc..
Meestal gaat het niet lukken om een installatie uit een(1) wagen om te zetten in een andere wagen zonder Heel Veel te vernieuwen..anders krijg je echt Geen RDW goedkeuring.
Van welk jaar is die 940?
Er kan in die 940 een FB of een FK liggen. (FK is een Turbo blok) (FB is een ongeblazen blok, met wat meer PK's dan een F)
(FT is ook een Turbo)
Groeten,Gerben
Meestal gaat het niet lukken om een installatie uit een(1) wagen om te zetten in een andere wagen zonder Heel Veel te vernieuwen..anders krijg je echt Geen RDW goedkeuring.
Van welk jaar is die 940?
Er kan in die 940 een FB of een FK liggen. (FK is een Turbo blok) (FB is een ongeblazen blok, met wat meer PK's dan een F)
(FT is ook een Turbo)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 20:58 #1344585
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus het gasmengstuk komt op
Dus het gasmengstuk komt op het inlaatspruitstuk als ik het goed begrijp. dan krijg je simpel gezegd weer zoiets als een caberateur je gas gaat dan met je lucht direct in je inlaatpoort. in plaats van lucht via je inlaatspruitstuk en je benzine via je injector.
zie ik dit grofweg goed of ga ik nog ergens in de fout of vergeet ik iets
zie ik dit grofweg goed of ga ik nog ergens in de fout of vergeet ik iets
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 21:07 #1344587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van het
Vanaf het luchtfilter loopt de lucht via één kanaal naar het gasklephuis (bij injectiemotor) of carburateur (carburateur motor). Daar vandaan gaat de lucht naar het inlaatspruitstuk en wordt verdeeld over de 4 cilinders. Bij een carburateurblok wordt dacht ik een schuif in de carburateur gebruikt om de hoeveelheid lucht/LPG te bepalen, bij een benzineblok doet volgens mij de gasklep dat. De hoeveelheid LPG wordt geregeld mbv een vaste overdruk tov de druk in het inlaatspruitstuk ?Je blijft dus altijd je inlaatspruitstuk gebruiken, benzine injectoren worden altijd alleen voor benzine gebruikt en nooit voor LPG. Bij een LPG injectiesysteem worden extra LPG injectoren in het inlaatspruitstuk aangebracht.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 21:12 #1344589
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ongeveer
Het LPG mengsel word geregeld via vacuum (gasklep) en vaak via een lambda regeling.
Inlaatspruitstuk en alles blijft behouden, LPG word voor de gasklep toegevoerd en word via je spruitstuk verdeeld over de 4 cilinders.
Groeten,Gerbe
Inlaatspruitstuk en alles blijft behouden, LPG word voor de gasklep toegevoerd en word via je spruitstuk verdeeld over de 4 cilinders.
Groeten,Gerbe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 21:34 #1344593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank jullie voor de
Dank jullie voor de uitleg.
Mijn gedachte van hoe het ongeveer verloopt was aardig in de goede richting.
als ik het goed begrijp hoeft er in de electronica niet zo heel veel veranderd te worden, behalve dat de benzine injectoren uitgeschakeld moeten worden als je op lpg rijd of is dit wel heel kort door de bocht
En ik begreep dat op een b230f blok zowel een gasinjectie als een lpg installatie met gasmengstuk kan gezet worden.
kan een gasinjectie ook gebruikt worden met een gasmengstuk ipv de gasinjectoren. omdat die gasinjectoren in je inlaatspruitstuk gemonteerd moeten worden en dit naar mijn mening wel wat lastiger is
Ik weet helaas nog niet hoe oud die 940 is maar als het een van die andere type motorblok is is het dan mogenlijk. mijn redenatie het begin van de type aanduiding is hetzelfde alleen de letter zijn anders en de motor inhoud is het zelfde als die van mijn motor de b230f
Mijn gedachte van hoe het ongeveer verloopt was aardig in de goede richting.
als ik het goed begrijp hoeft er in de electronica niet zo heel veel veranderd te worden, behalve dat de benzine injectoren uitgeschakeld moeten worden als je op lpg rijd of is dit wel heel kort door de bocht
En ik begreep dat op een b230f blok zowel een gasinjectie als een lpg installatie met gasmengstuk kan gezet worden.
kan een gasinjectie ook gebruikt worden met een gasmengstuk ipv de gasinjectoren. omdat die gasinjectoren in je inlaatspruitstuk gemonteerd moeten worden en dit naar mijn mening wel wat lastiger is
Ik weet helaas nog niet hoe oud die 940 is maar als het een van die andere type motorblok is is het dan mogenlijk. mijn redenatie het begin van de type aanduiding is hetzelfde alleen de letter zijn anders en de motor inhoud is het zelfde als die van mijn motor de b230f
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 21:39 #1344594
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nee
Motorinhoud is inderdaad hetzelfde.
Maar de FK is een Low Pressure Turbo, en de FB een ongeblazen blok.
Van allebei zullen ze passen, maar op de FK zal gegarandeerd een Gas injectie systeem zitten, terwijl je op de FB eerder een verdamper zult vinden (wegens het ontbreken van een Turbo)
Van de electronica heb je waarschijnlijk het Lambda signaal nodig (dat zijn de gegevens over de uitstoot, waarop de gas installatie zijn mengsel aan kan passen) en je moet het signaal dat de injectoren aanstuurt onderbreken.
Gasinjectie kan je niet gebruiken met een mengstuk, het complete systeem is totaal verschillend.
Groeten,Gerben
Maar de FK is een Low Pressure Turbo, en de FB een ongeblazen blok.
Van allebei zullen ze passen, maar op de FK zal gegarandeerd een Gas injectie systeem zitten, terwijl je op de FB eerder een verdamper zult vinden (wegens het ontbreken van een Turbo)
Van de electronica heb je waarschijnlijk het Lambda signaal nodig (dat zijn de gegevens over de uitstoot, waarop de gas installatie zijn mengsel aan kan passen) en je moet het signaal dat de injectoren aanstuurt onderbreken.
Gasinjectie kan je niet gebruiken met een mengstuk, het complete systeem is totaal verschillend.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam