niet willen lopen op benzine

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2012 22:29 #1090825 door V700 register
niet willen lopen op benzine is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb mijn volvo 740 bwjr 86 automaat, mechanische injectie, zit zon grote rubberen bol onder inlaatspruitstuk. heb de auto naar gasinbouwer gebracht, auto achtergelaten, een uur later werd ik gebeld dat ze de auto niet meer aan de praat kregen.
gas ingebouwd maar was op benzine en gas bijna niet meer aan de praat te krijgen.en stationair niet af te stellen moest voet op gas houden.  Er lag een rubber slan van gasklephuis af, nu loopt ie op goed redelijk goed, echter benzine helemaal niets. heb vandaag de benzinepomp gemeten en benzine slag eraf gehad, wat blijk, als schakelaar benzine/gas gewoon op benzine staat dan zit er geen spanning op de benzien pomp, dus voert ie geen benzine aan. op het moment dat de stopt met starten en sleutel terug draaid dan komt er even 1 seconde of zo spanning op. dus ook even een scheutje benzine uit de pomp. dus hij kan naar mening ook niet op benzine lopen omdat ie geen aanvoer krijgt. hoe kan het dat ie met het weer van het contact afzetten er dan even en moment komt van even spanning op de pomp en dus even seconde aanvoer. Bij gas inbouw is er een stekker afgeknipt van de pomp volgens mij de aarde, en daar is een nieuw kabeltje aan gemaakt wat ergens naar toe loopt schakelaar of de gastank ik weet het niet. simpele installatie met tank, schakelaar op dashboard gas/benzine en wat afsluiters en een gasring tussen de luchtinlaat. Weet iemand wat dat kan zijn, lijkt me niet normaal dat  pomp maar een seconde loopt alleen op het moment dat je de uito van contact afzet, bij starten zelf geen spanning.hoor graag jullie reactie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 06:43 #1343080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
terug naar die gasboer gaan en laat het 'm maar uitzoeken.  Je hebt daar een rijdende auto neergezet en je wilt ook weer een normaal rijdende auto retour, echter alleen op 2 brandstoffen.
Een hoop gasinbouwers zijn qua electronica echte kaaiers, officiele bedrijven die gebruik maken van scotch-locks, half open soldeerverbingen en nog maar niet te spreken van waar ze stroom vandaan trekken om e.e.a. te schakelen.
Zo heb ik hier een poosje terug een mooi zoekplaatje gehad en illustreert mooi mijn verhaal. G3 installatie ingebouwd en af en toe liep de auto niet, sloeg die af en niet meer aan te krijgen. Zowel niet op LPG als op benzine.  Poosje aan het zoeken geweest blijkt dat ze de hoofdaansturing van de gascomputer van de lichtschakelaar hebben afgepakt.  en jawel hoor, als je reed en je zette het licht af hup weg was die.  Draaide je de schakelaar weer terug in de aan stand liep het ding weer. Nu was die lichtschakelaar niet helemaal jofel en maakte af en toe slecht contact.  Heb de lichtschakelaar vervangen, stroom voor de LPG computer anders gelegd en klaar was Dirkie.
Let wel dit is door een officieel gasbedrijf gebeurt en niet door beun de haas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2012 13:59 #1343102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mechanische injectie zou ik
Mechanische injectie zou ik alleen directe gas inspuiting laten inbouwen. Kost wat maar dan heb je ook wat.
 
Wat een beun, zouden ze moeten weten. Oh t rijdt wel op gas, maar perfect zeker niet.
 
En vind maar eens 2e hands onderdelen voor een kjet systeem voor een leuk prijsje. Moet je al in t buitenland zoeken.
 
Dus heb je K-jet zoek het aub goed uit waar je gas in laat bouwen, want er zitten een hoop malloten tussen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD